Aan uit button Dell laptop werkt nier meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vvb
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-04-2024
Mijn vraag
... mijn Dell XPS laptop start niet meer op. De aan uit knop werkt niet meer. Batterij is nog goed want als ik op knopje bij batterij druk begint hij te branden . Ook als ik de stekker in het stopcontact steek brand er op t toetsenbord het lampje van opladen. Ik krijg hem alleen niet meer aan.. heb de batterij er al uitgehaald en andere tips maar niks werkt.. wat nu ?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
Lijkt me een garantiegeval? Welke XPS is dit precies? Ik heb ervaring met een paar generaties terug waarbij ze spontaan niet meer aan wilden als ze uit waren gegaan terwijl ze in slaapstand staan.

Als het de XPS is uit ik meen 2015 dan kun je de onderkant open schroeven (incl. de schroef onder het klepje!), de batterijstekker los halen, op de aan/uit knop drukken, batterijstekker er weer in en de onderkant terug plaatsen. Let wel dat dit op eigen risico is en dat je de laptop nergens op aangesloten hebt.

Bij twijfel, bel de Dell service desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Powercycle doet wondeen. Batterij er uit, adapter er uit, powertoets minimaal 30 sec ingedrukt houden. Dan accu er weer in, adapter er evt weer aan en opstarten.
Doet ie dan echt niks meer, check de Dell site of je nog garantie hebt. Als je hun customer service bent hebben ze meestal nog wel wat tests die ze kunnen doen om te weten of ie echt defect is. Heeft mij al een paar keer geholpen zo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vvb
Het is een xps L702x hij is al van mei 2011. Dus garantie is er niet meer.. na de laatste grote update van Windows 10 begon hij al kuren te krijgen naar mijn idee dus had vd week de batterij een nacht eruit gehaald en wou hem gister er weer in doen maar toen deed hij niks meer.. opgeladen en alles
Xudonax schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:02:
Lijkt me een garantiegeval? Welke XPS is dit precies? Ik heb ervaring met een paar generaties terug waarbij ze spontaan niet meer aan wilden als ze uit waren gegaan terwijl ze in slaapstand staan.

Als het de XPS is uit ik meen 2015 dan kun je de onderkant open schroeven (incl. de schroef onder het klepje!), de batterijstekker los halen, op de aan/uit knop drukken, batterijstekker er weer in en de onderkant terug plaatsen. Let wel dat dit op eigen risico is en dat je de laptop nergens op aangesloten hebt.

Bij twijfel, bel de Dell service desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Meestal zit je topcase(toetsenbord) met 3 kabeltjes aan je moederbord vast:
  • Toetsenbord
  • Touchpad
  • Powerknop
Het kan zijn dat deze voor de powerknop los is geraakt.
Zie dit stukje van een willekeurige laptop guide: YouTube: ASUS F551M - X551M Add a DVD Drive Tutorial
Ik weet niet helemaal hoe dit met een XPS zit.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vvb
Dat heb ik idd allemaal geprobeerd idd maar niks werkt.. de garantie zit er niet meer op neem ik aan.. hij is van 2011..
The Eagle schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:13:
Powercycle doet wondeen. Batterij er uit, adapter er uit, powertoets minimaal 30 sec ingedrukt houden. Dan accu er weer in, adapter er evt weer aan en opstarten.
Doet ie dan echt niks meer, check de Dell site of je nog garantie hebt. Als je hun customer service bent hebben ze meestal nog wel wat tests die ze kunnen doen om te weten of ie echt defect is. Heeft mij al een paar keer geholpen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vvb
Ben een dame en best technisch,normaliter krijg ik alles weer aan de praat maar de laptop uit elkaar halen dat durf ik niet aan..😆
True schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:21:
Meestal zit je topcase(toetsenbord) met 3 kabeltjes aan je moederbord vast:
  • Toetsenbord
  • Touchpad
  • Powerknop
Het kan zijn dat deze voor de powerknop los is geraakt.
Zie dit stukje van een willekeurige laptop guide: YouTube: ASUS F551M - X551M Add a DVD Drive Tutorial
Ik weet niet helemaal hoe dit met een XPS zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Vvb schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:56:
Ben een dame en best technisch,normaliter krijg ik alles weer aan de praat maar de laptop uit elkaar halen dat durf ik niet aan..😆

[...]
Even op YouTube je model nummer zoeken met 'Disassembly' of 'upgrade' er bij en je vind genoeg doe-het-zelf filmpjes. Geloof me als je jezelf een beetje technisch vind durf je dit wel aan met een goede tutorial er naast. :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nogmaals, doe jezelf een lol en bel Dell support. Weten prima wat ze doen, kunnen je leiden in het zoeken naar het probleem. En als ze het niet zo op kunnen lossen dan kunnen ze ook een indicatie geven van wat professionele reparatie gaat kosten :)
Let wel: bij reparatie heeft Dell het recht om je harddisk te wipen of je laptop opnieuw te installeren. Dus zorg voor een goede backup.
Persoonlijk zou ik bij een lappie van 5 jaar oud een nieuwe overwegen. Reparatie van dit soort dingen kost (als het echt nodig is) van een paar honderd euro en dan koop je beter een nieuwe.
Maar bel eerst Dell maar eens, kijken of die nog goede ideeen hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vvb
Ik ga morgen een poging wagen :-)
True schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:01:
[...]

Even op YouTube je model nummer zoeken met 'Disassembly' of 'upgrade' er bij en je vind genoeg doe-het-zelf filmpjes. Geloof me als je jezelf een beetje technisch vind durf je dit wel aan met een goede tutorial er naast. :+
Pagina: 1