Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onderzoeker vindt op Nederland gerichte phishingserver

Pagina: 1
Acties:

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Het hele artikel heeft het steeds over phising terwijl dit gewoon ouderwetste typosquatting praktijken die MOGELIJK voor phising gebruikt kunnen worden maar meestal voor advertenties gebruikt worden.

De hele phising aanpak lijkt mij nogal vergezocht en sensatie aangezien namelijk nergens iets strafbaar gebeurd. Eerder is de "onderzoeker" strafbaar bezig.

Hoe tweakers van een automatische domeinnaam registratie server naar phising server gaat is mij ook een raadsel. Verder mist ook het hele gedeelte hoe de domeinen nou eigenlijk geregistreerd worden, want dat is geen functionaliteit van MongoDB..

Beter titel zou zijn, Poortscanner vindt onbeveiligde MongoDB server met domeinnamen

[ Voor 31% gewijzigd door GrooV op 31-10-2016 14:45 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02
Er staat toch duidelijk
"Ik legde de link met phishing toen ik zag dat de geregistreerde domeinen kort daarna werden gebruikt voor phishingactiviteiten"

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Ah "phishingactiviteiten", nu is alles duidelijk

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Dank voor de feedback GrooV, mijn antwoord zou de strekking van dat van m3gA hebben gehad. De link hebben wij zelf niet gelegd.