Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612380

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb even op het forum rondgezocht, maar kwam niet specifiek een dergelijke topic tegen. Nu er eindelijk nieuwe MBPs zijn uitgekomen, die mijns inziens niet veel toevoegen, ben ik aan het overwegen een model van mid 2015 15" i7 aan te schaffen, en dan een gebruikte, aangezien ik het ronduit schandalig vind dat Apple het oude model niet afprijst.

Mijn vraag is, welke leveranciers van refurbished MBP staan bekend als betrouwbaar, of hebben jullie goede ervaringen mee. En waar moet je op letten bij de aankoop van een refurbished MBP?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Kan me niet voorstellen dat je zelf niets gevonden hebt. Of je hebt gewoon geen onderzoek gedaan: https://www.google.nl/sea...rbished+macbook+nederland

Daarnaast zie ik ook genoeg op de V&A voorbij komen, zo zie ik vaak: gallery: Yibsel die sealed en met bon kan leveren, zelf geen zaken met hem gedaan, maar beoordelingen veel goeds.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:53
True schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:20:
Daarnaast zie ik ook genoeg op de V&A voorbij komen, zo zie ik vaak: gallery: Yibsel die sealed en met bon kan leveren, zelf geen zaken met hem gedaan, maar beoordelingen veel goeds.
Ik heb zelf een MacBook air van yibsel overgenomen, alles was in orde! :)

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 14:26

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
Als je geld teveel hebt dan ja!

@TS. Welk model zat je over te denken? Ik heb die van mij binnenkort beschikbaar denk ik zo. Heb daarnaast ook nog een 2012 versie te koop staan. Check V&A maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 21:24
Eigen winkel promoten :N

dit is overigens niet refurbished maar simpelweg 'jonggebruikt'

[ Voor 89% gewijzigd door zeef op 02-11-2016 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hmm, ikzelf vind refurbished vaak echt te duur. Daarnaast geloof ik niet dat men die apparaten echt goed nakijkt.

Er zijn op de V&A genoeg mensen die een Mac aanbieden inclusief garantie voor een betere prijs dan die refurbished aanbieders. Kijk daar eens!

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SndrKr
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik kan je "macvoorminder" aanbevelen. Snelle service, nagenoeg direct en duidelijke antwoord op je vragen en er wordt meegedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door _Bailey_ op 02-11-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de opties. Gebruikt met garantie is een goed alternatief. Hoe kan ik nagaan wanneer een verkoper beweert dat er garantie op een MBP zit, of dit daadwerkelijk zo is. Is dit online na te gaan adhv. een serienummer oid?
Zou gaan om een model MBPR van 2015 15".

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 612380 op 01-11-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan me niet voorstellen dat je zelf niets gevonden hebt. Of je hebt gewoon geen onderzoek gedaan: https://www.google.nl/sea...rbished+macbook+nederland
Ik ben benieuwd naar ervaringen met aanbieders van refurbished MBPs. Dit was ik nog niet tegengekomen op het forum, vandaar. Dat ze aangeboden worden is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Anoniem: 612380 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:59:
Dank voor de opties. Gebruikt met garantie is een goed alternatief. Hoe kan ik nagaan wanneer een verkoper beweert dat er garantie op een MBP zit, of dit daadwerkelijk zo is. Is dit online na te gaan adhv. een serienummer oid?
ik zou zeggen bon met juiste serienummer en dan kijken naar de aanschafdatum + 1 jaar. Je kunt ook kijken of je nog iets met AppleCare kunt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-02 10:26
Anoniem: 612380 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:15:
aangezien ik het ronduit schandalig vind dat Apple het oude model niet afprijst.
Even deze quote eruit gehaald.

Wat is hier nou schandalig aan? Je bent tot niets verplicht.

Het zou juist schandalig zijn wanneer apple van de een op andere dag de prijzen, en daarmee de restwaarde van bestaande eigenaren flink naar beneden haalt.

Vind dit juist erg netjes van Apple richting hun gebruikers. Daarnaast werkt het in hun voordeel aangezien de stap van een upgrade hiermee kleiner en aantrekkelijker wordt.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 794857

SirLenncelot schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:00:
[...]

ik zou zeggen bon met juiste serienummer en dan kijken naar de aanschafdatum + 1 jaar. Je kunt ook kijken of je nog iets met AppleCare kunt.
Je kunt zelfs + 2 jaar doen. Er geldt in de EU een wettelijke garantie van 2 jaar op elektronica waar zelfs Apple zich aan moet houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:31

MazeWing

The plot thickens...

Ik snap niet hoe dat bedrijf nog kan bestaan. Volledig achterlijke prijzen voor computers die 8 jaar oud zijn. Daarbij zijn sommige artikel nieuw nog goedkoper dan refurbished bij leapp...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
Anoniem: 612380 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:59:
Je kan het serienummer online invullen. Dat ging vroeger via selfsolve.apple.com, maar volgens mij hebben ze dat veranderd. Ik denk alleen dat je weinig macbooks gaat tegen komen met garantie aangezien het model al weer anderhalf- twee jaar oud is. Die van mij heeft er ook al weer dik een jaar op zitten en valt dus buiten de garantie, maar met dit model is dat helemaal niet erg. Zitten geen kinderziektes meer in.

Voor €2200 is ie van jou ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 19:08
MazeWing schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:32:
[...]

Ik snap niet hoe dat bedrijf nog kan bestaan. Volledig achterlijke prijzen voor computers die 8 jaar oud zijn. Daarbij zijn sommige artikel nieuw nog goedkoper dan refurbished bij leapp...
Ze openen nu zelfs winkels 8)7
Iedereen die de naam van het bedrijf noemt krijgt van mij een preek over de achterlijke prijzen. Helaas krijg ik niet iedereen te spreken die van plan is daar te kopen :P . Die winkel is echt de grootste ''legale'' oplichting die er bestaat, maarja je koopt wel een Apple :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 21:46
Electromonkey schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:58:
[...]

Ze openen nu zelfs winkels 8)7
Iedereen die de naam van het bedrijf noemt krijgt van mij een preek over de achterlijke prijzen. Helaas krijg ik niet iedereen te spreken die van plan is daar te kopen :P . Die winkel is echt de grootste ''legale'' oplichting die er bestaat, maarja je koopt wel een Apple :+
Die Macbooks op hun site wil je ook echt niet meer kopen, van dat geld kan je beter een mooie Air op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 794857 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:35:
Je kunt zelfs + 2 jaar doen. Er geldt in de EU een wettelijke garantie van 2 jaar op elektronica waar zelfs Apple zich aan moet houden ;)
En in NL is het zelfs nog uitgebreider; namelijk de economische levensduur. Gezien de prijs die je betaald voor een Mac, mag je er gerust van uit gaan dat de laptop met gemak een jaar of 3-5 mee kan gaan, dan kun je dus ook zolang garantie verwachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CH40S schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:06:
[...]
En in NL is het zelfs nog uitgebreider; namelijk de economische levensduur. Gezien de prijs die je betaald voor een Mac, mag je er gerust van uit gaan dat de laptop met gemak een jaar of 3-5 mee kan gaan, dan kun je dus ook zolang garantie verwachten. ;)
Ik denk dat je de technische levensduur bedoelt. Schade claimen op basis van de economische levensduur zou wel heel erg mooi voor de consument zijn natuurlijk.

Het gaat er dan om of je het gebrek redelijkerwijs had mogen verwachten. En daar ga je als koper vaak van mening verschillen met de verkoper. Dus schade verhalen op basis van deze wettekst is mogelijk, maar wel lastig. Daarom zou ik persoonlijk rekening houden met de 2 jaar garantie, want die heb je sowieso. In tegenstelling tot wat de consument vaak denkt mbt Apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03
CH40S schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:06:
[...]
Maar dat moet je uitvechten met de winkelier wat dus kan betekenen dat dat geen Apple is. Als de laptop bij bijvoorbeeld de mediamarkt is gekocht dan hoeft Apple daar geen garantie op te geven. Daarom zegt alleen een serienummer check op de site van Apple ook zo weinig. Die vertelt je alleen welke fabrieksgarantie Apple als fabrikant je geeft. Niet welke garantie de verkoper je geeft of moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 09:39

-SaveMe-

-klik-

Ben ik de enige die dan gelijk denkt hoe komt iemand aan zoveel sealed producten die hij verkoopt ? :? :/

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

-SaveMe- schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:10:
[...]

Ben ik de enige die dan gelijk denkt hoe komt iemand aan zoveel sealed producten die hij verkoopt ? :? :/
Nope, vind ik ook behoorlijk vreemd hoor. Maar tegenwoordig mag je als zakelijke verkoper ook in de V&A verkopen, dus komt er wel vaker zo iets voor.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
supersnathan94 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:12:
[...]

Je kan het serienummer online invullen. Dat ging vroeger via selfsolve.apple.com, maar volgens mij hebben ze dat veranderd. Ik denk alleen dat je weinig macbooks gaat tegen komen met garantie aangezien het model al weer anderhalf- twee jaar oud is. Die van mij heeft er ook al weer dik een jaar op zitten en valt dus buiten de garantie, maar met dit model is dat helemaal niet erg. Zitten geen kinderziektes meer in.
Ascension schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:02:
[...]

Die Macbooks op hun site wil je ook echt niet meer kopen, van dat geld kan je beter een mooie Air op de kop tikken.
Kijk, dit is waardevolle info. Begrijp ik het volgende dus goed, na aankoop, sowieso het 1e jaar wettelijk garantie via Apple en sowieso het 2e jaar ook wettelijk via de wederverkoper? Dus ik neem aan bij elke wederverkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612380 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:38:
[...]

[...]

Kijk, dit is waardevolle info. Begrijp ik het volgende dus goed, na aankoop, sowieso het 1e jaar wettelijk garantie via Apple en sowieso het 2e jaar ook wettelijk via de wederverkoper? Dus ik neem aan bij elke wederverkoper?
Correct. Het eerste jaar geniet je garantie van zowel de fabrikant als de retailer. Het tweede jaar alleen nog van de retailer. Dit is geldig en in de gehele EU, en geldt op alle elektronische producten.

(Dus als je jouw Apple product aanschaft bij een officiële Apple store, heb je 2 jaar garantie van Apple zelf!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx0017xx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11-2024
Bij Leap blijf ik toch elke keer vragen of de prijs in guldens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Macs zijn nu eenmaal erg waardevast. En daar wordt door 'refurbished' stores op ingespeeld door te doen laten lijken alsof refurbishing 'moeilijk' is (of uberhaupt sprake van is). Wat ze aldaar vrijwel altijd zelf doen. Voor hun makkelijk geld verdienen, en toch goedkoper dan nieuw voor de klant. Voor nog een paar van die stores? Raadpleeg b.v. http://www.tweedehandsmac.nl (o.a. Leapp, Amac, Xando, Ivizi, enz. vind je daar ook).

Wil je een echt een goede deal ? https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=mac ... vaak dan nog officiële Apple garantie bij te kopen. En Tweakers zijn over algemeen zuiniger op hun spulletjes dan andere tweedehands sites, en rekenen eerlijke prijzen. Er zijn namelijk -- zover mij bekend (en loop toch al eventjes mee) -- geen refurbishing groothandels voor MacBooks (laat staan retailers) in NL. En heeft Apple Nederland, niet zo'n uitgebreide keuze als Apple USA dat wel heeft, op echte refurbished macbooks: http://www.apple.com/nl/shop/browse/home/specialdeals voor actueel overzicht. Dat geschreven hebbende. Stuur Apple Nederland eens 'n mailtje :-) Misschien hebben ze wel een lijstje of een toffe aanbieding.

[ Voor 9% gewijzigd door Rhy op 03-11-2016 18:32 . Reden: wat bedrijven en link naar apple toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

supersnathan94 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:12:
[...]

Je kan het serienummer online invullen. Dat ging vroeger via selfsolve.apple.com, maar volgens mij hebben ze dat veranderd.
https://checkcoverage.apple.com/ ;) en dus ook online direct te verlengen (i.p.v. via een wederverkoper).

[ Voor 10% gewijzigd door Rhy op 03-11-2016 18:33 . Reden: verduidelijking ]

Pagina: 1