Hallo,
Vanochtend heb ik mijn tentamen webprogrammeren gehad (HTML, CSS en PHP) en daar kwam de volgende vraag in voor.
Gegeven variabele:
Maak de volgende array aan:
Vraag: Laat aan de hand van de variabele $instrument zien wie dit bespeelt en hoeveel mensen dit bespelen. Er mogen geen andere functies gebruikt worden dan print()
Voorbeeld uitkomst:
Na afloop van het tentamen bleek dat de studenten die ik heb gesproken +-5, deze opdracht ook niet gemaakt hebben omdat ze hier ook niet uitkwamen. Enig idee hoe je dit zou kunnen oplossen?
Vanochtend heb ik mijn tentamen webprogrammeren gehad (HTML, CSS en PHP) en daar kwam de volgende vraag in voor.
Gegeven variabele:
PHP:
1
| $instrument = "viool"; |
Maak de volgende array aan:
Muzikant | Instrument |
---|---|
Piet | viool |
Johanna | piano |
Hilly | viool |
Rachel | blokfluit |
Tamara | harp |
Hassan | klarinet |
PHP:
1
| $muzikanten = array("Piet" => "viool", "Johanna" => "piano", "Hilly" => "viool", "Rachel" => "blokfluit", "Tamara" => "harp", "Hassan" => "klarinet"); |
Vraag: Laat aan de hand van de variabele $instrument zien wie dit bespeelt en hoeveel mensen dit bespelen. Er mogen geen andere functies gebruikt worden dan print()
Voorbeeld uitkomst:
$instrument | Output |
---|---|
viool | Piet Hilly (2) |
piano | Johanna (1) |
keyboard | Niemand speelt keyboard |
Na afloop van het tentamen bleek dat de studenten die ik heb gesproken +-5, deze opdracht ook niet gemaakt hebben omdat ze hier ook niet uitkwamen. Enig idee hoe je dit zou kunnen oplossen?