Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mechanische toetsenborden artikel

Pagina: 1
Acties:

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
Ik heb het artikel "Mechanische toetsenborden Top voor tweakers, nachtmerrie voor collega's" met plezier gelezen! Ik heb me nog niet goed verdiept in de mechanische toetsenborden en ik vind het daarom leuk om hier iets over tegen te komen op Tweakers.

Het enige dat ik wil opmerken is dat ik vind dat er wat aandacht besteed had kunnen worden aan geluidsproductie. Ik zit er namelijk aan te denken om op mijn werk een mechanisch toetsenbord aan te schaffen maar ik vraag me af of dit niet een probleem gaat worden in verband met geluidsproductie. Aangezien de titel van het artikel verwijst naar de geluidsproductie van mechanische toetsen verwachte ik des te meer dat dit onderwerp aangesneden zou worden. Een tabel met de geluidsproductie per switch of zelfs een paragraafje met ervaringen op de werkvloer zou ik erg op prijs gesteld hebben!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Als we toetsenborden reviewen zouden we ook geluid testen, maar bij een achtergrondartikel is dat lastig: over welk toetsenbord zouden we het hebben? Aanslag, behuizing, keycaps, o-rings, ondergrond en natuurlijk de switches zelf hebben allemaal invloed op de geluidsproductie. In een generiek verhaal kunnen we dat moeilijk kwantificeren...
Als je op werk een mech met blues (en zonder o-rings) koopt, kun je er overigens wel een beetje vanuit gaan dat je collega's dat flink zullen horen :)

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
willemdemoor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:10:
In een generiek verhaal kunnen we dat moeilijk kwantificeren...
Fair enough. Komt er een gedetailleerde review van een selectie aan switches/toetsenborden? :>

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Als ik een goeie methode heb om ze te testen, misschien :)