Ik heb zelf redelijk basale kennis van hardware en ben op zoek naar een nieuwe laptop.
Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop gaat vooral gebruikt worden om Photoshop en illustrator te draaien op meerdere schermen.
Is het voor Photoshop en illustrator handig om voor meer RAM te gaan, of haal ik meer prestatie uit een betere videokaart? Het budget bedraagt overigens 1000 euro (om en nabij).
Daarbij gaat de laptop ook gebruikt worden om gewoon het standaard films kijken en internetten. Er zullen amper zware games op gedraaid worden.
Graag zou ik een SSD hebben + een hdd voor opslag,
een dvd speler is niet nodig.
Niet groter dan 15"
Maar dit is niet echt een dealbreaker.
Nu zat ik zelf te denken aan iets in deze richting:
Schermdiagonaal: <= 15,6 inch
Processor: >= Intel Core i5
RAM-geheugen: >= 8 GB
Opslagcapaciteit: 256 GB SSD + 1 TB HDD.
Grafische kaart: Onbekend, mogelijk een Geforce 950m?
Waar moet ik op letten als ik een laptop ga halen die specifiek geschikt is voor Photoshop en illustrator?
Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop gaat vooral gebruikt worden om Photoshop en illustrator te draaien op meerdere schermen.
Is het voor Photoshop en illustrator handig om voor meer RAM te gaan, of haal ik meer prestatie uit een betere videokaart? Het budget bedraagt overigens 1000 euro (om en nabij).
Daarbij gaat de laptop ook gebruikt worden om gewoon het standaard films kijken en internetten. Er zullen amper zware games op gedraaid worden.
Graag zou ik een SSD hebben + een hdd voor opslag,
een dvd speler is niet nodig.
Niet groter dan 15"
Maar dit is niet echt een dealbreaker.
Nu zat ik zelf te denken aan iets in deze richting:
Schermdiagonaal: <= 15,6 inch
Processor: >= Intel Core i5
RAM-geheugen: >= 8 GB
Opslagcapaciteit: 256 GB SSD + 1 TB HDD.
Grafische kaart: Onbekend, mogelijk een Geforce 950m?
Waar moet ik op letten als ik een laptop ga halen die specifiek geschikt is voor Photoshop en illustrator?