Toon posts:

Externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een externe harde schijf willen kopen die ik dagelijks wil gebruiken met mijn macbook. Omdat mijn macbook beschikt over te weinig capaciteit was mijn idee om een externe harde schijf te kopen, die ik laat bijna altijd laat insteken.

Daar ik al veel gelezen heb dat dit niet goed is voor de externe harde schijf wou ik even jullie verhaal hierover horen en eventueel vragen welke product voor mij het best geschikt is.

Het moet vooral zou "betrouwbaar" mogelijk zijn.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 00:58

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zorgen voor een goede backup (dus 2 schijven kopen).

This footer is intentionally left blank

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een externe HDD is niet anders dan een interne HDD. Het kan geen kwaad om de schijf veel te laten draaien, dat doet ie normaal gesproken in een laptop ook gewoon.

Wel is het belangrijk om alle data dubbel te hebben. Als er iets kapot gaat heb je dan teminste een backup.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een NAS kan natuurlijk ook, maar is een stuk duurder want deze is zonder schijven. Verder zal je alsnog een losse backup moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:54:
[...]

Een NAS kan natuurlijk ook, maar is een stuk duurder want deze is zonder schijven. Verder zal je alsnog een losse backup moeten hebben.
Wanneer ik een NAS koop met 2 harde schijven en deze mirror dan is het probleem van alsnog een losse backup te hebben opgelost?
Pagina: 1