PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-02 17:45
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een upgrade voor mijn PC en zou graag mijn huidige CPU koeler + PSU + SSD willen overzetten
CPU, moederbord, RAM, GPU. Doel? Games maar ben geen "hardcore" gamer. Zou enkel van plan zijn om CPU en GPU standaard "overclocks" te geven aangezien dat gratis performance is. Speel op 1080p resolutie.

Wat is je budget?
Heb al uitgebreid sites vergeleken met prijzen en moet mogelijk zijn om alles binnen een budget van een 750€ te proppen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb al mijn specs samengezocht maar ik twijfel over het moederbord en geheugen. Betaal ik teveel voor snelheid/features die ik niet zal gebruiken. Zijn er andere/goedkopere RAM modules of Z170 borden die mij dezelfde performance geven? "Gaming Carbon Pro" etc. lijkt mij meer marketing te zijn dan echt toegevoegde waarde.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i5 6600K (255€ op Megekko.nl)
Palit NE5106015J9J GTX 1060 Jetstream (276€ op Amazon.de)
MSI Z170A GAMING M3 (140€ op Megekko.nl) (of Z170-A Pro Gaming? Carbon Gaming? Wtf ;) )
Crucial DDR4 Ballistix Sport LT 2x8GB 2400 CL16 (81,95€ op Megekko.nl)

Onderdelen die ik wil overnemen, zijn deze compatibel met alles?
PSU is Xilence XP-550 (Zie: http://article.techlabs.b...nce_XP550_side_view_1.jpg)
CPU koeler is een Scythe Mugen 2 rev b (Zie: pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B

Zie ik iets over het hoofd? Tips?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Gelukkig heb je een van de beste Xilence voeding, helaas is de kwaliteit dan nog steeds erg matig. Je vermeld niet hoe oud de voeding is maar langer dan 4 - 5 jaar moet je er niet mee willen doen.

OC van de cpu is geen gratis performance. Je schaft immers een K cpu aan voor €50,- extra en tikt ook nog eens €50,- meer af voor een Z170 moederbord. Overklokken levert daarnaast geen merkbare winst op in 95% van de games.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:34
Ook zou ik een nieuwe CPU koeler aanschaffen. In theorie zijn de mounting holes hetzelfde, maar skylake cpu's zijn wat kwetsbaarder. De kans dat je je cpu sloopt bij de montage is aanwezig, aangezien deze een andere bracket nodig hebben. Er is een kans dat het werkt, maar je bent iig gewaarschuwd. (e zou scythe kunnen mailen of zei weten of het gaat werken of niet)

Ook zou ik overclocken van de CPU laten zitten: de meerprijs voor Z170 mobo TOV B150 plank is best veel, en qua ruwe kracht is een 6400 vrjwel gelijkwaardig aan een 6600K terwijl die snel 70 euro goedkoper is. ALles bij elkaar maakt de meerprijs voor CPU OC best hoog.