Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Battlefield 1, Overwatch, Csgo. Gamepc budget +/- 700,-

Pagina: 1
Acties:

• Quanzani
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-12-2021
Gamen op een Mac, het begon leuk maar begint nu toch echt op mijn zenuwen te werken. Na lange tijd mijn design pc te hebben gecombineerd met mijn liefde voor gamen ben ik toch echt klaar voor een nieuwe stap. Vrienden van me hebben de afgelopen tijd desktops aangeschaft in verschillende budgetten, maar zelf wil ik niet hoger gaan dan 750 euro. Heb gehoord dat je vanaf 600-650 al iets leuks kunt neerzetten. Ik hoop dat jullie, als mannen/vrouwen met kennis van zaken, mij aan een leuk systeempje kunnen helpen. Note: Ik ben echt een leek op het gebied van het bouwen van mijn eigen systeem!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zou graag willen afstappen van mijn gebootcampte iMac qua gaming en deze alleen nog voor mijn werk als designer gebruiken. Deze iMac trekt recente games als BF1 niet. De nieuwe desktop zal dus puur en alleen voor gaming gebruikt worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te denken aan een bedrag tussen de 650 en 700, met maximale uitloop tot 750.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik een muis! Toetsenbord zal ik nog moeten kopen en qua monitor ben ik benieuwd of er een mogelijkheid is om voorlopig mijn iMac scherm te gebruiken. Hopelijk kan iemand die er verstand van heeft me vertellen hoe dit in zijn werk gaat?!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als leek op het gebied van het samenstellen van een pc laat ik me graag adviseren op dit gebied. Ik dacht zelf een i5 nodig te hebben, maar een van mijn vrienden vertelde me laatst dat sommige i3 processoren dezelfde capaciteiten hebben. Het gaat er voornamelijk om dat ik BF1 fatsoenlijk kan draaien en bij eventuele toekomstige aankopen ook gewoon kan meedraaien met deze desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Budget is belangrijker dan merken. Niet op de hoogte van op dit moment sterke merken in deze wereld. Goed spul zoek ik! Help! 8)7

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou jullie graag een lijst met eisen delen, maar zoals al meerdere malen aangegeven ben ik niet echt thuis in de game desktops. Ben met elk advies heel blij! Wil gewoon for once een leuke desktop hebben om mee te kunnen knallen :9~

Ga je overklokken?
Overklokken is een optie, maar zou prettig zijn als de basis van het systeem al voldoet.

Wat verwacht je van ons?
Heb nooit een fatsoenlijk game-systeem gehad en wil nu voor dit budget gewoon mee kunnen draaien met de jongens waar ik regelmatig mee speel. Mijn iMac bezorgt me op het gebied van gamen (ik weet het, ze zijn er niet voor bedoelt) veel hoofdpijn. Bang-for-buck zie ik staan in deze omschrijving. Lijkt me een leuk streven. Gewoon een goede desktop binnen mijn budget.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Goed begin!

Het enige wat ik nog mis is een eigen lijstje met wat je zelf al hebt gevonden.
Maak daar gelijk ook even een mooi prijslijstje van :) .
Zie deze topics:
DAA beleid
Handleiding Pricewatch

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

En wat heb je zelf al gevonden? Kijk bijvoorbeeld eens naar een recente Best Buy Guide welke op de frontpage te vinden zijn.

Dat je niet weet wat je moet hebben kan ik me voorstellen, maar je kan het wel onderzoeken ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Quanzani
Ah thanks, ik ga even een lijstje opzetten. Heb wel wat door de BBG heen gekeken. Dus zal eens kijken! Was nog niet op de hoogte van het DAA beleid, excuses!

• Quanzani
Community,

Het heeft wat tijd gekost maar na wat zoeken in een aantal vorige posts heb ik deze setup gevonden. Een vriend van me heeft bijna deze setup besteld met een i3 processor met 2 phantom cores. Dit zegt mij als leek natuurlijk niet veel, al begrijp ik dat deze i3 2 cores heeft en er 2 als een soort 'schijn cores' gebruikt. Ik probeer er nog achter te komen welke i3 processor hij precies genomen heeft.

Ik heb gelezen dat een i5 processor met oog naar de toekomst langer mee zou kunnen gaan. Dit vanwege een of ander verhaal over meerdere cores waar steeds meer spellen gebruik van maken. Daarnaast zie ik in deze setup bijvoorbeeld een SSD schijf staan van Kingston. In veel setups komt echter een SSD van Samsung voorbij. Is er een bepaalde 'betere' SSD te kiezen voor deze setup? En zo ja, waarin zit dan het verschil?

Ik ben benieuwd of iemand enige op of aanmerkingen heeft op deze setup (die veelal gebaseerd is op de BBG van September). Qua prijs zit ik hier precies binnen het budget. Qua kast, kan ik daarvoor niet veel goedkoper gaan zitten dan 70 euro? Heb gehoord dat voor overklokken bepaalde kasten nodig zijn, maar wil eigenlijk dat mijn systeem in de basis de games al prima kan draaien?!

Help Help Help!

Quanzani

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 55,95€ 55,95
1XFX Radeon RX 470 RS 4GB with Hard Swap Triple X (RX-470P4LFB6)€ 216,70€ 216,70
1Supermicro GS50-000R€ 68,99€ 68,99
1Crucial CT8G4DFD8213€ 43,-€ 43,-
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 683,54

• Quanzani
Ik zie in een post vlak boven de mijne deze setup staan. Zit iets hoger in budget. Wat moet ik verwachten van het verschil tussen deze en degene die ik hierboven heb geplaatst?! Er is zo veel mogelijk..... Zelfs binnen dit relatief lage budget!

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M ECO€ 50,99€ 50,99
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 264,-€ 264,-
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 42,50€ 42,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 82,29€ 82,29
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 792,23

Verwijderd

Het verschil tussen de 2 systemen is vrij groot. Tov het 1e systeem heeft het 2e systeem
- een videokaart die minimaal 10% sneller is
- een moederbord met betere stroomvoorziening, betere netwerkcontroller en 2 casefanheaders
- 2x zoveel geheugen
- meer dan 2x zo grote ssd

De Supermicro is een goede kast voor nog geen €70,- echter niet meer zo aantrekkelijk geprijsd als een paar weken geleden.

De Versa H15 is een behuizing met een uitstekende prijs/prestatie.

• Quanzani
Aha, met systeem 2 ga ik wel flink over mijn budget heen, maar kijkende naar de prestaties is het dus zeker wel de moeite waard om dichter bij mijn max van 750 euro te gaan zitten dan systeem 1 te kopen?! Ik zou eventueel de SSD nog kunnen vervangen door eentje die half zo groot is om onder mijn budget te komen....

Misschien moet ik de post waar optie 2 uit komt blijven volgen en voor een kast gaan die daarbij in de buurt komt... Ik lees daarin iets over een voeding die veel stiller kan dan deze?! ZIjn er verder nog op of aanmerkingen op deze setup?

• Quanzani
Heb nog even zitten kloten. Maar stel ik neem genoegen met 275gb SSD voorlopig (tot de financiele situatie toelaat om uit te breiden en ik pak 1x 8gb intern geheugen ipv 16gb verspreid over 2 gelijk... Dan zit ik op een bedrag van rond de 701,- zoals te zien in het volgende systeem. Doet dit nog iets met de prestaties van dit systeem?

Thanks for helping me out!

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 69,14€ 69,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,58

Verwijderd

Door die besparingen zullen de prestaties niet minder zijn. Hou er wel rekening mee dat 8GB ram voor BF1 aan de krappe kant kan zijn

• Quanzani
Thanks voor je snelle reacties. Wat betreft het systeem an sich, past dit allemaal bij elkaar? Blijft toch spannend om zon set in een keer te bestellen terwijl ik totaal geen idee heb hoe of wat! Als ik deze lijst bestel heb ik gewoon voor de komende tijd een prima pc voor de wensen die ik bovenin heb aangegeven, die net wat beter draait als het eerste systeem wat ik stuurde?

Daarnaast, zoals eerder aangegeven, lees ik bij veel posts over voedingen die 'beter' zijn dan anderen. Is dit een prima voeding die past bij de rest van de setup?

Wat betreft het interne geheugen, zit ik te denken om toch met een schijfje van 8gb te beginnen en dat eventueel over een maand of 2 a 3 dan uit te breiden met een extra schijfje, afhankelijk van de prestaties van het systeem.

• Quanzani
Kom deze grafische kaart, de Gforce 1060, vaker tegen. Kan iemand me uitleggen welk verschil ik ga merken voor dat tientje verschil tussen deze twee kaarten? Welke presteert over het algemeen beter? Heb wat reviews gelezen van beide, maar kan toch niet helemaal vinden wat nou precies het verschil is.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 274,50€ 274,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,50

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 18:41

Orac

Ik mis je papa.

De GTX 1060 verbruikt minder stroom, maakt minder lawaai, wordt minder warm en is gemiddeld iets sneller:

http://www.gamersnexus.ne...w-and-benchmark-vs-rx-480

[ Voor 7% gewijzigd door Orac op 01-11-2016 08:24 ]

• Quanzani
Is er dan iets wat me tegenhoudt om dat tientje er extra bovenop te gooien? Dat zou dus betekenen dat ik een nog net iets betere setup te pakken heb?

Ik zag net idd in de specificaties dat de gtx iets sneller is, dat hij minder warm wordt wist ik niet, maar ook dat lijkt me een voordeel!

@Orac wat denk je verder van deze setup? Past dit allemaal een beetje bij elkaar? En zo ja, kan ik hier voorlopig dan een tijd mee vooruit?!

Verwijderd

In DX12 games, zoals BF1, presteert een RX 480 net wat beter dan een GTX 1060 en dat verschil gaat steeds groter worden. Driveroptimalisaties voor DX12 zijn van AMD namelijk effectiever dan van nVidia.

• Quanzani
Hahaha, wauw, ik denk dat de huidige setup die ik nu heb prima is, maar de knoop doorhakken wat videokaart betreft vind ik toch lastig..

Het geld zal het verschil niet zijn... Dus ik zal moeten kiezen tussen aan de ene kant stroom besparing, geluid en snelheid of optimalisaties voor DX12...

Nogmaals de vraag voor de zekerheid voor ik het systeem uberhaupt zal bestellen... Past dit allemaal bij elkaar? Zoals eerder aangegeven ben ik een leek (al heb ik het idee dat ik me wel beter heb ingelezen nu)...

Bedankt voor de snelle reacties heren, much appreciated!

Verwijderd

Alles past.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 18:41

Orac

Ik mis je papa.

De videokaarten zijn gewaagd aan elkaar. Ze zijn allebei goed. Aan jou te kiezen welke eigenschappen je belangrijk vind (snelheid, warmteontwikkeling, verbruik, lawaai, DX12 support, uiterlijk, merk, enz.).

Geen idee trouwens of je iMac scherm te gebruiken valt op een PC.

• Quanzani
Ik heb net gelezen dat dit niet mogelijk is bij het late model wat ik thuis heb staan. Vervelend! Dat gaat het budget weer flink opschroeven. Buiten dat in dit systeem alles "past", is het ook een beetje een waardige PC die ik zo samenstel binnen mijn budget? Gewoon degelijk materiaal wat nog wel eventjes meegaat?

Vervolg is of het de moeite waard is om te kijken naar een 144hz scherm (voornamelijk CSGO gericht) of heeft dat alleen zin als je echt een high-end desktop samenstelt?

• Quanzani
Ik denk dat ik het voorlopig hierbij ga houden. Heb sowieso nog twee weken voordat het geld binnen is! haha. Zo heb ik gelijk alles in een keer, schermpje erbij + toetsenbord. Klaar is kees...

Thanks voor jullie hulp allen!!

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ XL2411Z€ 269,-€ 269,-
1Ducky One DKON1508F (Cherry Red) Zwart€ 89,90€ 89,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 69,14€ 69,14
Bekijk collectie