Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:01
Ik wil muziekbestanden (MP3) op mijn telefoon zetten via de PC maar krijg alleen het interne geheugen te zien als ik de telefoon aansluit via USB op de PC. De 32GB SD kaart is als intern geheugen geformatteerd in de telefoon en in de telefoon ook als intern geheugen zichtbaar. Echter lijkt het erop dat ik de SD kaart niet kan gebruiken voor opslag? Ik kan vanaf het interne geheugen ook geen bestanden kopieren naar de SD kaart.

Het geheugen van de SD kaart moet toch zichtbaar zijn als intern geheugen? Waarom is het dan niet zichtbaar als ik de telefoon aansluit op de PC?

Alle updates zijn gedaan. Als ik de SD kaart als 'draagbaar' formatteer dan kan ik de bestanden weer niet afspelen op de telefoon, erg onhandig dit.

Iemand de oplossing hoe ik MP3 bestanden van PC naar telefoon kopieer?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SX-Superfly schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:22:
Iemand de oplossing hoe ik MP3 bestanden van PC naar telefoon kopieer?
Simpel antwoord: Sluit de telefoon aan via een usb kabel aan de PC en kopieer zo de muziek.

Lang antwoord:
Sinds Android 6.0 heeft android twee manieren om een SD kaart aan te spreken. De ene manier is opslag en de andere is als intern geheugen. Het laatste wordt ook wel adoptable storage genoemd. Bij de laatste optie wordt de kaart zo geformatteerd dat het lijkt alsof het gewoon bij het interne geheugen hoort, aangezien de kaart dan op een bepaalde manier geformatteerd is, kan je die niet meer uitlezen op een PC.

Bij de optie 'Opslag' is je SD kaart gewoon extra geheugen en staat dat nu los van het interne geheugen. Je kan dan de kaart wel uitlezen via een computer.

Waarschijnlijk had jij eerst optie 2 ingesteld op de telefoon. Vervolgens proberen uit te lezen op de PC en geformatteerd als een normale SD kaart en daarna terug gestopt in je telefoon. Aangezien je telefoon nog steeds een SD kaart verwacht die geformatteerd is als intern geheugen, kan hij de 'normale' sd kaart niet lezen.

Wil je dus switchen naar 'opslag', formatteer de SD kaart dan even opnieuw op de telefoon.

Echter zou ik als ik jou was de SD kaart gewoon laten staan op intern geheugen en via een USB-kabel bestanden kopiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:01
Ik heb 1 bestand vanaf het interne 'interne' geheugen gekopieerd naar de SD kaart en toen zag ik ineens dat er 45 GB vrije ruimte was ipv 10 GB. De SD kaart wordt nu dus goed gelezen op de PC.