Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-06 22:02
Goedemorgen,

Ik ben nu 5 jaar in het bezit van een Samsung UE46D7000 Smart tv, het is ongeveer het eerste model waar hele dunne randen omheen zaten. Destijds 1800 euro voor betaald, flinke investering.

De laatste maanden zijn er echter in versneld tempo overal verticale dikke strepen op het beeld gekomen, vooral langs de randen en precies in het midden ter hoogte van de voet.

Ik was eigenlijk nog helemaal niet van plan om een nieuwe tv te kopen en had verwacht een kwalitatief veel betere tv te hebben gekocht dan waar ik nu naar zit te kijken. Kan ik hier nog iets mee doen bij Samsung of moet ik hier niet veel verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 812909

De kans is erg groot dat het LCD paneel stuk is. De D series hebben daar erg veel last van , valt nog mee dat hij het 5 jaar vol gehouden heeft!
De D5000 serie heeft naast de panel problemen ook last van mainboardjes die erg heet worden waardoor ze niet meer aan gaan. Zit practisch geen koeling op.

Mag natuurlijk niet bij een tv van 1800 euro maar goed.... denk niet dat Samsung je enige coulance gaat geven. Wellicht verzekeringswerk?

Ps , niet de tv schoon gemaakt met een vochtige doek? Dat er bijv een beetje water onder tegen de plastic rand is gekomen? Dit omdat bij led tv's de t-con vaak onderin zit en je door het schoonmaken van de tv nu sluiting hebt in het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht dat dit nog een optie is maar ben toch bang voor een panel wat defect is...

YouTube: Vertical lines on Samsung LED TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Bedankt voor je reactie! Ik heb via Facebook Samsung aangesproken en zij wilden allerlei informatie van mij + aankoop hebben voor het sturen van een monteur.. Ik wacht het af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Mijn klacht is via Samsung bij Selectro terecht gekomen, deze hebben mij benaderd voor een inspectie. Aangezien mijn tv sowieso buiten de garantie valt, is er sprake van een 'coulancevergoeding'. Dit houdt in de praktijk in dat je een korting mag verwachten van 5 tientjes op de reparatiekosten.

Gaan we dus absoluut niet doen.

Jammer dat een Samsung tv het maar zo'n korte tijd volhoud, of is dit naief van mijn kant?

Ga begin 2017 wel kijken naar een nieuwe tv, vermoedelijk LG OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:16

MsG

Forumzwerver

Je kan natuurlijk altijd nog even die truukjes proberen in de video. Sommigen hebben het over het opnieuw verhitten van de printplaat. Maar dat aandraaien van die schroef is natuurlijk altijd even het proberen waard.

Zet hem anders te koop op Tweakers, of vraag een dienst, genoeg handige Tweakers die zo'n TV nog wel kunnen fixen hoor.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou kunnen kijken of het los draaien van de schroeven op het mainboard helpt maar deze series hebben echt last van de schermen die kapot gaan en dat is niet te repareren.
Pagina: 1