Één map niet bereikbaar op F:

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Hoi,

Ik heb een Western Digital My Passport externe harde schijf. Daar staan al mijn foto's op.
Nu krijg ik tot één map geen toegang.
Ik krijg de melding: U hebt momenteel geen toegang tot deze map. Klik op doorgaan als u permanent toegang wilt krijgen.

Als ik daar op klik, dan krijg ik wederom het bericht dat ik geen toegang tot deze map krijg en dat ik het tabblad beveiliging moet gebruiken als ik toegang tot deze map wil krijgen.

Dat heb ik op diverse manieren geprobeerd, maar ik kan er nog steeds niet in.

Iemand een idee? Ik werk met Windows 10.

Vorige week heb ik mijn computer helemaal opnieuw laten installeren. Ik weet niet zeker of het sinds die tijd is. Omdat ik niet regelmatig check of ik al mijn mappen nog in kan.

Hartelijke groet en alvast bedankt voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
*knip* graag on-topic blijven.

Goed, hiermee kan je het waarschijnlijk oplossen:

https://technet.microsoft...ry/cc753659(v=ws.11).aspx

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
Tweakers reclame??

Artikel gaat over Windows 7. Niet alle instellingen komen overeen. En ik heb al eens geprobeerd om via de geavanceerde instellingen het een en ander te wijzigen. Maar het is me niet gelukt.
Andere die raad weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

zorro15 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:43:
Tweakers reclame??

Artikel gaat over Windows 7. Niet alle instellingen komen overeen. En ik heb al eens geprobeerd om via de geavanceerde instellingen het een en ander te wijzigen. Maar het is me niet gelukt.
Andere die raad weten?
Wat er waarschijnlijk is gebeurt dat jij die folder hebt aangemaakt voordat je opnieuw W10 hebt geïnstalleerd.
Nu herkent die jou niet als een Eigenaar/Owner wat ingesteld moet worden.
Omdat te doen kan je deze link volgen.
Nadat je dit hebt gedaan zou alles weer naar behoren moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 20:49

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

ik vermoed dat er bedoelt wordt dat je via een reclame van tweakers op deze site terecht bent gekomen

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
Helaas, via de link naar "Take ownership of files..." is het met niet gelukt.
Wanneer ik na de laatste stap op oke druk dan komt er een scherm met:'fout bij toepassen van beveiling'. En dan: Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op: (bestandsnaam in map). Objecten in de container kunnen niet worden geïdentificeerd. Toegang is geweigerd.

Wanneer ik dan op annuleren druk, dan krijg ik de volgende melding: Als u de doorgifte van machtigingsinstellingen stopt, kan dit leiden tot een inconsistente toestand, waar objecten verschillende instellingen hebben. Als u de wijziging per abuis hebt uitgevoerd, moet u direct de juiste machtigingsinstellingen toepassen.

Dus ik kan die map nog steeds niet in :-(
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eens met het veiligstellen van de SMART - altijd de eerste stap bij analyseren van HDD problemen. Zie dit topic: Check je SMART.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
Nu ben ik niet helemaal een nitwit, maar toch een beetje :-) Ik weet niet wat 'de SMART' is. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
Wil ik wel doen, maar ik kan geen plaatjes uploaden :-( Want ik heb nog niet genoeg karmapunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
Ik heb CrystalDiskInfo nu op mijn computer staan. En zoals in het aangegeven topic staat de uitvoer op 10(DEC) gezet.
Maar de schijf die hij nu uitleest is C:. Hoe zorg ik ervoor dat hij mijn externe harde schijf F: uitleest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
Heb het al gevonden

Oeps, sorry hoor (bericht hieronder). Zal het niet meer doen.

[ Voor 63% gewijzigd door zorro15 op 01-11-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het is niet de bedoeling om als een dolle posts achter elkaar te zitten maken. Als je wat wil toevoegen en de laatste reactie is van jezelf, wijzig dan je bericht, dat houd het een stuk overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
CiPHER, http://imgur.com/a/PUFqS
Ter info. Misschien dat het nu in het andere topic opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt mogelijk al je antwoord in het SMART-topic inderdaad. Tenzij je nog vragen hebt. :)

Maar de conclusie is denk ik: je schijf is prima op te lappen, maar is wel verouderd en heeft wat kuurtjes. Hij kan nog wel een tijd mee mogelijk, maar je moet dan wel af en toe de SMART in de gaten houden of je geen bad sectors krijgt. Als dat wel zo is, dan is de schijf wel flink minder betrouwbaar en kun je hem beter afschrijven. Maar zover is het nu nog niet - zulke schijven kunnen nog vele jaren mee in veel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:49
Waarom heb je je operating systeem op de kleinste en waarschijnlijk traagste schijf staan die inderdaad foute sectoren bevat?

[ Voor 16% gewijzigd door Renault op 01-11-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorro15
Ja, dat is een goede vraag.
Waarom niet?

De meeste mensen hebben alles toch op C: draaien?
Het is maar een notebookje. Zoveel ruimte zit er ook niet op :-)

De fouten op de C-schijf ben ik nu achter gekomen. Dat is op zich heel fijn, maar ik wilde eigenlijk weten hoe ik in een map op mijn F; kan komen.
Er staan veel mappen en submappen op die schijf en slechts in één daarvan kan ik niet in.

Van alles al geprobeerd via beveiliging en machtigingen, maar het is nog niet gelukt.
Iemand de gouden tip??

:-) Laat maar. Ik kan er ineens wel in!
Waarschijnlijk iets met opnieuw opstarten na de machtigingen verandert te hebben ofzo.... :P

[ Voor 11% gewijzigd door zorro15 op 03-11-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Ik ben bekend met de oplossing van 'taking ownership', maar heb dat nog nooit helemaal werkend gekregen in 1x, maarja ben dan ook een windows noob. :P Hoe het mij recentelijk goed gelukt is, is via een omweg. Namelijk installatie van http://www.macrium.com/reflectfree.aspx ... backup gemaakt van de gehele drive. En vervolgens via restore de gehele folder teruggeplaatst. En raar maar waar; opeens wel alle rechten die goed staan zonder allerlei gedoe met access rights. Misschien heb je daar wat aan?
Pagina: 1