Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 10:53
Hoi allemaal!

Ik heb een probleem met mijn Samsung Galaxy S6 Edge en die luidt als volgt;

Een maand geleden heb ik mijn Galaxy S6 Edge laten vallen waardoor het beeldscherm nu defect is. Dit defect was niet direct maar na enige tijd begon het beeldscherm steeds verder weg te vallen (groene strepen en flikkerend beeld). Hierdoor weet ik dat het toestel nog wel werkend is en dat het probleem alleen mijn beeldscherm is, dus gelukkig heb ik ook mijn foto's/video's via de PC eraf kunnen halen.

Afgelopen periode heb ik geïnformeerd naar de reparatie van mijn beeldscherm en tot mijn schrik zijn deze reparatiekosten meer dan €210. Doordat ik binnenkort mijn abonnement weer kan verlengen en doordat ik een andere Samsung Galaxy S6 kan lenen, ben ik niet bereid dat bedrag voor een reparatie neer te leggen. Dus al snel stond mijn oude vertrouwde Galaxy S6 Edge op Marktplaats en ontving ik biedingen van €150. Uiteraard ga ik hiermee akkoord maar mijn gegevens staan nog gewoon op deze telefoon (WhatsApp gesprekken, ingelogd op meerdere apps). Ik wil het liefst de hele telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen en hem dan pas verkopen, maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik heb al verschillende programma's/software op mijn PC gezet die beloven dat mijn telefoonscherm dan zichtbaar is op mijn monitor. In principe prima software maar het is noodzakelijk om ADB te activeren/goed te keuren op de smartphone wat mij dus juist niet lukt door het defecte beeldscherm. Soms zie ik voor een seconde mijn beeldscherm bij een aantal keer de aan-knop te hebben ingedrukt, maar bedienbaar is hij niet.
Ook een hard reset (Volume up + Home + Power) is dus geen optie.

Is er iemand die mij kan helpen om dit op te lossen of is deze missie kansloos? :+

Alvast super bedankt voor je tijd en aandacht! _/-\o_

Beste antwoord (via Inception10 op 31-10-2016 00:55)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ben je nog ingelogd met je google account?
als het goed is moet je dan in staat zijn om hem van afstand te wipen

Even op myaccount.google.com inloggen en het gewenste apparaat selecteren. Aangeven dat je hem bent kwijtgeraakt en als het goed is krijg je dan de optie om hem te wipen

[ Voor 49% gewijzigd door Switchie op 31-10-2016 00:25 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Even op myaccount.google.com inloggen en het gewenste apparaat selecteren. Aangeven dat je hem bent kwijtgeraakt en als het goed is krijg je dan de optie om hem te wipen

[ Voor 49% gewijzigd door Switchie op 31-10-2016 00:25 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Switchie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:23:

Bedankt voor je reactie!

Heb het gevonden! Ik zie nu ''Consider erasing your device'' staan. Horen hier bijvoorbeeld ook mijn WhatsApp gesprekken bij?

Moet die natuurlijk wel eerst via een WiFi of mobiel netwerk verbonden zijn voordat die de ''erase-task'' kan uitvoeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het laatste weet ik niet zeker.
Qua whatsapp, deze berichten zullen versleuteld zijn. Iemand die met een ander account inlogt kan hier in theorie niets mee.

Wat anders misschien ook te proberen is, is om "blind" te resetten. Het scherm mag dan kapot zijn, de telefoon lijkt gewoon te werken.
Volg een YouTube filmpje omtrent een hard reset (welke als het goed is met de hardware buttons te doen moet zijn) en wacht voor de zekerheid een paar seconde langer zodat je zeker weet dat een functie "gepakt" is.

[ Voor 52% gewijzigd door Switchie op 31-10-2016 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inception10
Gelukt! SIM-kaart met mobiel netwerk in de telefoon gedaan en toen na enkele seconden verscheen de melding ''erased device'' op mijn monitor.

Weet jij of die nu de hele telefoon heeft terug gezet naar de fabrieksinstellingen of alleen de persoonlijke gegevens heeft verwijderd?

Update: Krijg nu soms een schim te zien met ''Welkom''! Dus de telefoon is weer helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen :+ :+

In ieder geval ben ik al een heel stuk verder en kan die naar mijn mening al veilig verkocht worden :D Ik ben je heel dankbaar! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Inception10 op 31-10-2016 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Inception10 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:53:
Weet jij of die nu de hele telefoon heeft terug gezet naar de fabrieksinstellingen of alleen de persoonlijke gegevens heeft verwijderd?
Het hele idee van remote wipe is dat je telefoon teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen.
Pagina: 1