Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieeeeeee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:18
Sinds gisteren heeft het beeld van deze projector (LCOS) een paars/roze vlek. Na wat googlen lijken er twee mogelijke oorzaken te zijn: stof of hitteschade. Ik heb hem open gedaan en met een luchtspuitbus meermaals uitgespoten, maar de meeste onderdelen zijn moeilijk bereikbaar, en de vlek blijft. De vlek zelf is onregelmatig gevormd, en ik kan ze scherpstellen. Op een zwart beeld is ze groen, en op een blauw beeld is ze (een ander soort) blauw. Het lijkt een beetje op een insect?

Afbeeldingslocatie: https://www.pieeeeeee.be/beamervlek.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

dude, garantie?

De HW65 is nog maar net op de markt maar jij trekt hem al open? Of had je hem 2dehands?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
Dat is het slechtste idee wat je kan doen. Nooit met zo een spuitbus naar kritische componenten spuiten. Bijna zeker komt er met die perslucht kleine vloeibare luchtdruppels mee. Als die verdampen koelen die af met alle miserie tot gevolg. Die lichtblok is het duurste van de PJ. Nooit zelf openschroeven. Waarschijnlijk is het stof als je kan scherpstellen op aan andere focus dan het beeld. Dat paars had je soms vroeger bij Sony lcd PJ's. Door de hitte verbogen de lcd chips, en kreeg je paars in de hoeken. Een stukje van een cirkel.
Gewoon laten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

nou heeft hij de mazzel dat jij een luchtspuitbus gebruikte, in de regel zit daar geen vocht in, dit in tegenstelling tot perslucht uit een compressor.

Maar inderdaad, zoals je zegt, terug naar de dealert met dat ding.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
Dat is geen vochtige lucht, dat is vloeibare lucht. Spuit met een luchtspuitbus maar eens ondersteboven. Met die vloeibare lucht die er uitkomt kan je zelfs iets mee afkoelen zoals met een kalte-spray. Dat is lucht in vloeibare fase die weer overgaat in gasfase door het drukverlies. Zelfs al kan je de bus mooi rechtop houden, dan nog zal niemand je kunnen garanderen dat er geen kleine vloeibare lucht druppels meekomen.
Perslucht uit een compressor moet je door ontvochters sturen. Daarom staan in de verfspuitcabines verschillende ontvochters. De laatste ontvochter zelfs vlak bij de spuitkop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieeeeeee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:18
Ik had een filmavond gepland, dus ik hoopte het snel zelf te fixen. Er is momenteel een case aangemaakt bij Sony, maar weinig reactie tot nu toe.
Ik heb de bus telkens rechtop gehouden, en eerst getest op mijn hand op vocht, maar ik hou het van de beamer weg vanaf nu. Bedankt voor die waarschuwing.
Pagina: 1