Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Slechte invalshoek Asus Zenbook RX310, is dat ook bij UX310?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor €600 een Asus Zenbook RX310UA gekocht en ben er erg tevreden mee, op twee dingen na.
Ten eerste is het toetsenbord niet verlicht, hier had ik mee kunnen leven gezien het alternatief een Asus Zenbook UX310UA was die €50 duurder is. De tweede tekortkoming van de RX is dat het scherm waardeloze invalshoeken heeft. Ik had dit niet verwacht omdat op de pricewatch staat dat de RX wel een IPS scherm heeft. Blijkbaar is dit dus een TN paneel.

Nu is mijn vraag aan tweakers, zal ik met de UX dit probleem niet tegenkomen? Klopt mijn redenatie dat het IPS paneel geen slechte invalshoeken zal hebben? In de comments van de review over de UX310UA van Tweakers die vandaag uit is gekomen, helaas een paar dagen na mijn aankoop, heeft vleeschmeester (@Steen447) dit ook beweerd. (control+f vleeschmeester)
Ik kan de RX gewoon retourneren, er zit 14 dagen bedenktijd aan vast.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:14
Voor zover ik weet hebben de modellen met een i3-6100U (de goedkoopste variant dus) een TN-paneel. Vanaf de i5-6200U krijg je te maken met een IPS-paneel.

Ik weet dit echter niet 100% zeker.

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
Ik heb de i5 versie van de ux310 en de invalshoeken langs de zijkant zijn goed, maar langs boven en onder vallen ze wat tegen. Kijkend langs onder is het al gauw te zwart... maar zeker beter dan een tn paneel.

Het klopt denk ik wel wat marcoC zegt. De goedkoopste versie van de ux310ua heeft een tn paneel voor zover ik weet.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
JIj hebt de Gekkenhuis aanbieding gekocht bij de mediamarkt? Hier is bezuinigd op de specs. Dit was dus eigenlijk helemaal niet zo'n goede aanbieding. Hij heet ook RX310 omdat het een afwijkende configuratie is. Daarin zit een TN paneel en ontbreekt waarschijnlijk ook het backlit keyboard.

De modellen met UX310 in de benaming hebben wel gewoon het IPS paneel en het verlichte toetsenbord.