Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn vraag
Moto G4 plus , 2 maanden oud ongeveer.

...Mijn GSM werkt weer prima na een boardswap ivm geen stereo geluid. Ik moest het toestel wel opnieuw registreren voor de Rabobank app en dat zal wel door het gewijzigde IMEI nummer liggen ivm de boardswap. Over dat IMEI nummer heb ik een vraag omdat me daarbij iets opviel.
Als ik in mijn smartphone*#06# in tik, komen er nu 2 IMEI nummers in beeld.
Een van die nummers is het nieuwe nummer ivm de boardswap en van het andere nummer zou ik verwachten dat dit het oude IMEI nummer zou zijn, echter ...dat is niet zo.
Het op de doos afgebeelde IMEI nummer is een heel ander nummer en komt nu niet meer voor. Niet indien opgeroepen op het display en ook niet op de intern nieuwe geplaatste sticker.
Graag had ik enige uitleg over deze IMEI nummers als hier ieman er iets van begrijpt. Naruurlijk heb ik deze vraag ook al aan het repare huis gezonden , echter helaas nogngeen antwoord en bellen met dr mobile is erg duur, als ze al opnemen met de drukte.
Mvg

Zie hier de nummers:
Origineel was het:
Imei:
*knip*

de volgende twee komen op het display als je het imei nummer opzoekt via *#06# :
*knip*

Relevante software en hardware die ik gebruik
...android 6.01 met laatste updates

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
internet afgespeurd .

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 31-10-2016 09:35 . Reden: IMEI verwijderd ]

Beste antwoord (via rens-br op 31-10-2016 09:36)

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Komt dat niet gewoon doordat die Moto G4 Plus een dualsim telefoon is?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Komt dat niet gewoon doordat die Moto G4 Plus een dualsim telefoon is?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
toen ik hem weg bracht voor rep had hij alleen het ene Imei nummer dat ook op de doos staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Thei schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:10:
toen ik hem weg bracht voor rep had hij alleen het ene Imei nummer dat ook op de doos staat.
Dan was er waarschijnlijk iets mee mis? Of je had er nooit een SIM in gehad en bij hun test hebben ze dat wel gedaan.

Het is in ieder geval normaal dat een dual SIM (welke beide actief kunnen zijn) 2 IMEI's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
ik heb er nu inderdaad 2 sims in, waarvan er een de simyo pepaid van het ongebruikte toestel van mijn vrouw is. Die heb ik er nu na je bericht even uit getrokken en nog steeds staan er de twee imei nummers. Tevens moet ik opmerken dat het repare center beide simkaarten + de sd kaart eruit hebben genomen toen ik hem aanbood ter rep en alle 3 de kaartjes gaven ze mij gelijk mee terug.
voor zover ik het meen te weten is het imei nummer gekoppeld aan het moederbord en dat moederbord is nu vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan is alles toch prima? Je hebt een nieuw moederbord dus krijg je een nieuw IMEI nummer. En omdat je twee simkaarten hebt krijg je twee nieuwe IMEI nummers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
Volgens mij ga je ook geen twee verschillende nummers op een IMEI actief kunnen hebben, dus dit is niet vreemd. Dat je niet meer het IMEI-nummer hebt wat op je doos staat klopt, dat 'plakt' inderdaad aan het logic board vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
op de doos stond alleen het op 432 eindigende nummer. Als ik jullie goed begrijp zou een toestel waar 2 sims in kunnen ook 2 imei nummers hebben, maar er staat er slechts een op de doos en ik kon er ook slechts een op de display oproepen.

Dat er nu een nieuw imei nummer op is gekomen na het omwisselen van het moederbord is inderdaad duidelijk. wat ik alleen vreemd vind is het tweede nummer. En indien een tweede nummer, zou ik verwachten dat dat het oude emei nummer zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou dat het oude nummer zijn? Dat moederbord is weggegooid. Twee simkaarten is twee IMEI nummers. Nieuw moederbord is twee nieuwe IMEI nummers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
als ik zoals ik al schreef een sim verwijder , zie ik nog altijd 2 imei nummers. is dat te verklaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Thei schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:16:
als ik zoals ik al schreef een sim verwijder , zie ik nog altijd 2 imei nummers. is dat te verklaren?
ja, want het IMEI heeft niets met de SIM te maken. Een telefoon zonder simkaarten heeft ook een IMEI, en een duosim telefoon heeft ook met 1 SIM 2 IMEIS :D

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:15
Het enige rare is dus eigenlijk dat je voorheen slechts 1 nummer te zien kreeg.

Wellicht is deze weergave veranderd met een software-update ofzo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
o.k. en bedankt voor je geduld en uitleg.
weet je ook waarom er op de doos maar een nummer staat e waarom ik voor de rep ook maar een imei nummer op het display kon oproepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Mijn G4 Plus, 1 simkaart, heeft 2 IMEI nummers, dus niks aan de hand, zou ik zo zeggen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
mijn broer heeft sinds vandaag een zelfde toestel aangekocht en ik zal hem eens vragen om zijn imei op te roepen. ik heb hem inmiddels gebeld en hij stuurt mij een screenshot over 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Allen bedankt voor de supersnelle antwoorden. Ook hij heeft inderdaad 2 imei nummers en slechts een sim kaart.
weer wat geleerd vandaag en blijkbaar vergis ik mij wat betreft het aflezen van slechts een imei nummer ,,voor,, reparatie.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 31-10-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je topic even verplaatst van MAA -> AND, aangezien het geen aankoopadvies is. Verder heb ik al je imei nummers verwijderd uit je OP, die zijn namelijk niet relevant voor je vraag, maar kunnen wel gebruikt worden om fraude mee te plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
ok. bedankt. ik wirst niet dat daarmee fraude gepleegd kan worden.
Pagina: 1