Computer herkent grafische kaart niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nieeels
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-01 15:05
Hallo allemaal!

Mijn AMD HD7700 is laatst helaas opgehouden met werken, er komt geen signaal meer uit de poorten. De ventalitoren draaien nog wel.

Er komt dus geen signaal meer uit de poorten van de grafische kaart (hdmi/dvi/display port), en moet dus de poorten van het moederbord gebruiken. De kaart staat ook niet meer in device manager in windows. De grafische kaart is dus in feite nutteloos.

Om te controleren of mijn kaart of mijn pci express kapot was, heb ik de kaart verwisselt met de grafische kaart van m'n broertje (AMD RX470), en waarempel deze deed het wel! Nou dacht ik dat mijn kaart kapot was, dus om dit te testen heb ik mijn kaart in de pc van mn broertje gestopt. Vreemd genoeg deed mijn kaart het daar wel gewoon.

In het kort:
Mijn grafische kaart (AMD HD7700) doet het niet meer in mijn pc, wel in die van mn broertje.
Mn broertjes grafische kaart (AMD RX470) doet het wel in mijn pc's.

De combinatie van mijn pc en mijn grafische kaart schijnt dus niet goed meer te zijn, terwijl dit jarenlang gewoon goed gewerkt heeft.

Heeft een van jullie nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Wat ik al geprobeerd heb:
- Windows opnieuw installeren
- Drivers opnieuw installeren
- PC stof vrij maken

Mijn pc specs:
Dell xps8500 (uit 2012)
- Intel i7-2600
- 460w power supply
- reference AMD HD7700
- Een Dell moederbord
- Windows 10

Mn broertjes pc specs:
Custom pc
- Intel i5-6400
- 430w Corsair cx430m
- XFX AMD RX470 (black edition)
- Gigabyte phoenix b150
- Windows 10

Alvast bedankt!
Niels

[ Voor 10% gewijzigd door Nieeels op 30-10-2016 19:46 . Reden: Verduidelijking ]

Alle reacties

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat bedoel je met 'doet het niet', zwart scherm en geen bios, of iets in Windows?

• Nieeels
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-01 15:05
Soldaatje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:17:
Wat bedoel je met 'doet het niet', zwart scherm en geen bios, of iets in Windows?
Ik heb het toegevoegd aan de post :).

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Het kan ook aan je voeding liggen. Heb je die al omgewisseld?

[ Voor 83% gewijzigd door johnkeates op 30-10-2016 19:50 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het zou kunnen dat je bios op igp-only staat ingesteld, of dat je moederbord of voeding niet genoeg stroom kan leveren?
Of dat je voeding kapot is, misschien die ook eens proberen uit je broertjes pc?
Als hij jaren gewerkt heeft; heb je laatst iets veranderd aan je pc, extra hardware toegevoegd?