Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS 15 vervanger

Pagina: 1
Acties:

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Hee iedereen,

Na 7 reparaties en een geheel vervangen laptop, dacht ik nu eindelijk een volledig werkende Dell XPS 15 te hebben. Nu begint het touchpanel van mijn scherm los te laten, en is de maat vol. Ik ben het HELEMAAL zat en heb mijn geld terug gevraagd.

Ik had al mijn hoop op de nieuwe Macbook Pro's gezet. Ik vind het design van een laptop namelijk erg belangrijk, en naast de XPS kunnen naar mijn inzien alleen Microsoft's en Apple's producten daar aan tippen. Maar de nieuwe Macbooks vallen me enorm tegen. Ik heb simpelweg voor mijn werk een SD kaartlezer nodig, en gewone USB vind ik wel fijn om te hebben. Daarnaast ga vind ik de nieuwe lijn véél te duur.

Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk fotoshop, lightroom, browser werk en af en toe wat video bewerking.
Gamen is een Pré geen must. Video bewerking tot 1080p moet soepel kunnen. Ik gebruik de software van Adobe.

Wat is je budget?
1700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij moet draagbaar zijn en van bovengemiddelde bouwkwaliteit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Plastic of te dikke laptops voldoen niet aan mijn wensen. Ik wil een kwaliteitsproduct.

Verwijderd

Omen Pro. Wel een quadro kaart maar je kunt er ook mee gamen. Geweldige bouwkwaliteit!

http://www.laptopshop.nl/...-omen-pro-15-l9u77aa.html

• thijsken
Thanks voor de suggestie! Op het eerste gezicht een goede suggestie maar ik vind 2,1 kg echt te zwaar. De 1,78 kg van de XPS is de limiet. Daarnaast is de hardware in deze laptop 3 generaties oud.

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
ik zou je wensen in de pricewatch zetten en kijken wat daar uit komt wat jij mooi vind

en anders is dit misschien wel iets pricewatch: MSI GS40 6QE-012NL (Phantom)

voordeel van een i7 Quad core met Hyper threads en een Dedicated GPU voor die iets snellere Render tijd in Premier

[ Voor 67% gewijzigd door Rockster34 op 31-10-2016 14:37 ]

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:49
Een Lenovo Thinkpad T460P is eventueel ook nog wel een optie.

http://shop.lenovo.com/nl.../thinkpad/t-series/t460p/

• thijsken
Bedankt voor alle suggesties. Helaas laat het design van de MSI en de Lenovo behoorlijk te wensen over. Het is niet lastig om de juiste specs te vinden, maar het gaat me om design en duurzaamheid. De Thinkpad is wat betreft design niet wat ik zoek en een zware MSI gaming laptop al helemaal niet.

Ik denk dat er maar weinig alternatieven zijn voor de XPS 15 en Macbook Pro...

• Rockster34
thijsken schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:52:
Bedankt voor alle suggesties. Helaas laat het design van de MSI en de Lenovo behoorlijk te wensen over. Het is niet lastig om de juiste specs te vinden, maar het gaat me om design en duurzaamheid. De Thinkpad is wat betreft design niet wat ik zoek en een zware MSI gaming laptop al helemaal niet.

volgens mij heb je de spec sheet van die MSI niet bekeken die is namelijk 1.6KG dus ik weet niet waar je het zware gedeelte vandaan haalt maar dat klopt dus niet :P

en daarbij het voelt een beetje alsof je alleen een XPS of een Macbook wilt (geen probleem mee maar doen dan een muntje opgooien welke je wilt)

[ Voor 10% gewijzigd door Rockster34 op 31-10-2016 14:55 ]

• Djonny
thijsken schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:52:

Eventueel een Asus Zenbook Pro (meerdere modellen), qua design lijkt me deze zeker in orde, maar qua gewicht zit deze nog wel zo'n 250 gram boven de XPS 15. Even ter vergelijking, de Macbook Pro 15" 2015 was ook ongeveer hetzelfde gewicht.

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=ux501vw

[ Voor 5% gewijzigd door Djonny op 31-10-2016 15:07 ]

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Of de nieuwe ux510, al is ie nog niet te koop:

serie: ZenBook UX510UX

Hier staat ie al wel, maar nog niet leverbaar:
https://www.alternate.nl/...duct/1297895?event=search

• Rockster34
Tk55 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:58:
Of de nieuwe ux510, al is ie nog niet te koop:

serie: ZenBook UX510UX

Hier staat ie al wel, maar nog niet leverbaar:
https://www.alternate.nl/...duct/1297895?event=search
alleen heeft die geen SSD wat jammer is

• thijsken
Rockster34 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:54:
[...]

volgens mij heb je de spec sheet van die MSI niet bekeken die is namelijk 1.6KG dus ik weet niet waar je het zware gedeelte vandaan haalt maar dat klopt dus niet :P

en daarbij het voelt een beetje alsof je alleen een XPS of een Macbook wilt (geen probleem mee maar doen dan een muntje opgooien welke je wilt)
Ik bedoel meer dat de ontwerper van de MSI z'n bril op de bewuste ontwerpdag vergeten lijkt te zijn >:) Afschuwelijk lelijk :9

• Rockster34
thijsken schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:01:
[...]

Ik bedoel meer dat de ontwerper van de MSI z'n bril op de bewuste ontwerpdag vergeten lijkt te zijn >:) Afschuwelijk lelijk :9
zo dat is wel een beetje ver ik moet ook zeg het is niet de mooiste ofzo maar om RAW power kom je best wel ver (natuurlijk er zijn altijd lelijkere dingen) maar om gelijk het Afschuwelijk te vinden gaat wel een beetje ver ;)

en in die gewichts/prijs klasse is het eigenlijk alleen maar MSI of Dell (als je filtered op Quad cores)

[ Voor 9% gewijzigd door Rockster34 op 31-10-2016 15:06 ]

• thijsken
Rockster34 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:02:
[...]

zo dat is wel een beetje ver ik moet ook zeg het is niet de mooiste ofzo maar om RAW power kom je best wel ver (natuurlijk er zijn altijd lelijkere dingen) maar om gelijk het Afschuwelijk te vinden gaat wel een beetje ver ;)
Ik denk dat ik mn bril ook vergeten ben O-)

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
Je zal toch ergens concessies moeten gaan maken. Het is immers niet mogelijk om een laptop te kopen die niet bestaat.

Huawei P30

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Lijkt me dat een Macbook Pro (13"/15") uit 2015 gewoon prima voldoet?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44

d0s

sssst

Precies, de mid 2015 Macbook Pro voldoet. Heeft nog USB en SD.

• thijsken
Ja ik overweeg inderdaad een mid 2015 Macbook Pro 15", dan maar geen USB C. Of ik wacht nog even to Januari :/

• Djonny
thijsken schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:18:
Ja ik overweeg inderdaad een mid 2015 Macbook Pro 15", dan maar geen USB C. Of ik wacht nog even to Januari :/
Dan kun je de Asus Zenbook Pro ook wel in overweging nemen, zelfde gewicht als die Macbook 15".

Verwijderd

Dit is ook een mooie voor je budget.

http://store.hp.com/Nethe...NPXwdbyhdACFZcD0wodv2IHJQ

Ik heb zelf het 13 inch formaat, zeer over te spreken! Bouwkwaliteit is super. Met Usb-C aansluiting.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 21:55 ]

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb zelf ook maanden gezocht naar een alternatief, echter bestaan die amper. Praktische alle laptops zijn plastic. De enige die hier nog bij kan is de razer Blade, echter is deze niet officieel te koop. Maar deze heeft wel een metalen behuizing.

http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade

Ik zal persoonlijk gewoon weer voor macbook gaan.

Verwijderd

Heb je wel je geld terug gekregen van Dell?

Mijn nieuwe XPS15 is terug voor reparatie. Ik wil liever geld terug.

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 23:16
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:46:
Heb je wel je geld terug gekregen van Dell?

Mijn nieuwe XPS15 is terug voor reparatie. Ik wil liever geld terug.
Zakelijk besteld zeker? Dan is geld terug nooit een optie bij Dell.
Pagina: 1