Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Hi allemaal,

Heb een 13 inch MBP hier gekocht waar alleen nog data opstond. Deze is op een veilige manier gewist en heb nu dus alleen MacOS op moet komen. De mbp draaide Lion als laatste versie.

Als eerste heb ik de internet recovery geprobeerd. Dat start prima op, maar dan moet ik mijn apple id invoeren. Dat gedaan, maar dan krijg ik de melding dat het item niet meer in de store staat. Een beetje googelen later lees ik dat Lion al een paar jaar terug uit de store is gehaald. Dat is dus geen optie meer dus.

Tweede optie: Installeren van USB. Volgens de apple site kunnen alle MBP's na 2009 sierra draaien dus met een van de macs op werk een usb stick gemaakt. Probleem is: Hij ziet de hele usb niet. Geen usb als je option key inhoud. Hij vraagt gelijk om het wifi wachtwoord.

Uiteraard heb ik al het nvram gereset en de smc ook. Maar als je vervolgens kijkt bij disk management in de lion installer dan ziet die keurig de usb met de installatie files erop.

Als iemand ideeen heeft om hier weer macos op te zetten, graag! Thanks :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Beste antwoord (via Iekozz op 01-11-2016 00:13)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou de stick opnieuw maken op de andere Mac. Even dubbelchecken dat de stick GPT is en MacOS Extended Journaled. Dan nogmaals createinstallmedia runnen via terminal.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
  • Laatst online: 13-09 09:50
Heb je een bootable usb gemaakt? Dus niet geformatteerd als FAT, maar Mac OS Journaled.
zie : https://www.appletips.nl/bootable-usb-stick-macos-sierra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Tupac schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:15:
Heb je een bootable usb gemaakt? Dus niet geformatteerd als FAT, maar Mac OS Journaled.
zie : https://www.appletips.nl/bootable-usb-stick-macos-sierra/
Ja uiteraard :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 11:11
Toevallig twee macs met FireWire/thunderbolt? Dan deze mac via target disk modus instellen en dan via de andere hierop macos installeren

Wikipedia: Target Disk Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Pendora schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:37:
Toevallig twee macs met FireWire/thunderbolt? Dan deze mac via target disk modus instellen en dan via de andere hierop macos installeren

Wikipedia: Target Disk Mode
Is geloof ik zonder thunderbolt en firewire. Alleen usb. Kan woensdag pas kijken helaas.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou de stick opnieuw maken op de andere Mac. Even dubbelchecken dat de stick GPT is en MacOS Extended Journaled. Dan nogmaals createinstallmedia runnen via terminal.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Als het een 2011 is heeft ie 1 van beiden of zelfs allebei. Alleen de 2013 MBP heeft alleen Thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
nelizmastr schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:27:
Dat was de truck inderdaad. Op de een of andere manier liep dat niet goed. Op een andere Mac precies hetzelfde gedaan, werdt meteen herkend. Bedankt!

Pagina: 1