Advies over verkoop partij PLC's

Pagina: 1
Acties:
  • 935 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 12:59
Dit is geen verkooptopic, maar een vraagtopic waar het verkopen mogelijk zou kunnen. Wij hebben nu even geen clues.

Aangezien ik niet zo goed weet waar ik dit anders zou moeten plaatsen, vraag ik het hier.

Als een modje meent dat dit het verkeerde subforum is, mag hij dit draadje best een zetje in de juiste richting geven.

De vraag is kort en simpel:

Een kennis van mij heeft een grote partij PLC's over van het merk B&R. Het is een bonte verzameling van processors, input/output modules, PSU's, en nog wel meer wat ik mogelijk nog vergeten ben. (Zeker 200 stuks, maar verder geen details, dit topic is niet als verkoopadvertentie bedoeld!) Dat is geen spul voor een hobbyist.

We weten niet zo goed waar we dit spul zouden kunnen verkopen. We hebben het al geprobeerd op eBay, maar dat blijkt niet gemakkelijk om daar in bulk spullen te verkopen.

De vraag is dus: Welke sites, bedrijven, etc. zouden we terecht kunnen?

[ Voor 7% gewijzigd door Joseph op 30-10-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:58
Wat is "bulk"? Waar praten we over?
Circuitsonline heeft ook een V&A.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
Mensen prullen overal mee, 'niet voor de hobbyist' klinkt als dat je meer verwacht dan de prijs die een hobbyist bereid is te betalen ;)

Bedrijven die dit professioneel doen? Unis?

Maar als het standaard goed verkrijgbaar spul is aan een niet te gekke prijs dan is de kans dat iemand het professioneel wilt aankopen een flink stuk kleiner.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:53

WouterG

Dit is geen ondertitel

Bedrijven die zulke materialen nodig hebben gaan maar zelden rondkijken op de tweedehands markt. Of het moet niet nieuw leverbaar meer zijn. Veel van dit soort industriële spul verdwijnt een tijdje in de kast, en daarna wordt het vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 09:56
Je zou het kunnen proberen bij een veiling zoals https://www.bva-auctions.com/, want bedrijven kopen meestal nieuwe/recente materialen.
Ik weet niet hoeveel je er voor terug wil hebben, maar anders zou je ook scholen kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 20:03
Ik ken het merk PLC's niet, maar ja voor de hobbyist kan het leuk zijn. Alleen wat voor ontwikkelsoftware zit erbij, als het erbij zit. Vaak zitten daar dure licenties bij. Of het moet werken met bijv Codesys. Als het wat ouder is, en niet meer nieuw verkrijgbaar, dan het juist interessant zijn voor bedrijven. Immers, plc's kunnen lang meegaan. Check eens of het ook in nederland verkocht wordt, en zo achterhalen of er bedrijven zijn die het in gebruik hebben. Dan kun je die weer benaderen.

met vriendelijke groeten, marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:12
Zoals voor mensen al zeggen, het ligt er een beetje aan wat het precies is.
Hier op werk programmeren wij voor B&R, dus ik ben er (behoorlijk ;) ) bekend mee.

Unis wordt idd al genoemd, daar doen wij ook veel van onze oude 'meuk' naar toe. Het is wel handig om te weten wat je precies hebt. Heb je de hele oude 'zware doosjes', 2003-I/O, 2005-I/O, X20 of X67?
De 'zwarte doosjes' van B&R moeten nog in DOS geprogrammeerd worden, 2003 en nieuwer kan in Automation Studio 3.0 en X20/X67 kan in de nieuwste AS4.2 geprogrammeerd worden.

Heb je er een foto van die je kan posten? Kan ik wel kijken wat het is en wat je er mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is de partij er nog?

Groeten,
Johannes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Dit is geen reden om een topic te kicken, daarvoor is een DM.

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.