Enable "Wireless capability" in de windows taakplanner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11-2022
Op het moment dat ik mijn laptop (EliteBook 8570w) in het dock zet en er dus kabel internet beschikbaar is, wil ik graag dat het wifi uit gaat. Als er geen kabel internet meer beschikbaar is, moet het wifi weer aan en moet er een verbinding worden gemaakt.

Ik heb met de eventviewer in windows gekeken welke events plaats vinden als de kabel word aangesloten/ontkoppeld.

In de task scheduler heb ik twee taken aangemaakt om dit te regelen.

De taken worden goed getriggerd. Ook word de draadloze netwerk adapter goed ge disabled en enabled.

Alleen wanneer de kabel eruit word gehaald, dan word de draadloze netwerkkaart weer ge enabled, maar blijft de "Wireless capability" in windows uitstaan en word er dus geen verbinding gemaakt met een draadloos netwerk.

Welke action kan ik gebruiken in de windows scheduler om ook de "Wireless capability" aan te zetten?

Ik gebruik windows 10.

Nu word alleen C:\Windows\System32\Netsh.exe met als argument interface set interface "Wi-Fi" enable gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met een beetje mazzel kan je dit gewoon via het BIOS laten regelen. En anders heb je zelfs nog eenzelfde mogelijkheid bij de driver van je wifikaart. Heb je zelf al eens verder gekeken dan een geplande taak die adhv een event triggert?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:27
Hero of Time schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:20:
Met een beetje mazzel kan je dit gewoon via het BIOS laten regelen. En anders heb je zelfs nog eenzelfde mogelijkheid bij de driver van je wifikaart. Heb je zelf al eens verder gekeken dan een geplande taak die adhv een event triggert?
HP laptops kunnen dit inderdaad in de bios. netwerkkabel erin, wifi uit en kabel eruit, wifi weer aan.
Let wel dat het dan ook gebeurt als je laptop niet in het dock zit.

Overigens kan je ook de voorkeursvolgorde van je netwerkkaarten aanpassen, lankaart boven wifikaart. Zodoende zou je laptop in theorie de kabelverbinding prefereren indien beschikbaar en dus ook die snelheid moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
MrTre schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:45:
[...]
Overigens kan je ook de voorkeursvolgorde van je netwerkkaarten aanpassen, lankaart boven wifikaart. Zodoende zou je laptop in theorie de kabelverbinding prefereren indien beschikbaar en dus ook die snelheid moeten gebruiken.
Is dit al niet het geval in Windows? Hij laat echter wel de huidige verbinding dan vaak nog even via Wifi lopen, omdat deze dan hard verbroken zou worden (ook al zit bekabeld en draadloos in hetzelfde LAN), anders krijg je van die vreemde momenten dat een applicatie er mee kapt omdat hij zijn verbinding kwijt is. En dat is ook weer zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:27
Dat zou inderdaad kunnen, maar ligt er maar net aan hoe de huidige voorkeursvolgorde nu staat ingesteld.

En ik kan mij inderdaad ook voorstellen als een applicatie/stream/download/whatever die via wifi loopt en je drukt 'm in het dock dat het er dan mee kapt.

Trouwens, offopic, je kan bij HP laptops ook in de bios instellen dat ie aangaat zodra je de adapter aansluit (of dus in dock doet) en/of als je de deksel opendoet. Ook wel leuk :-)