Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil eigenlijk alles soepel kunnen doen op een 1080p scherm. Van gamen naar video editing naar programma's zoals Ableton.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1200, ik haal online wel een Windows licentie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog niets, behalve het scherm. Eventuele randapparatuur zoals toetsenbord/muis haal ik apart wel (buiten budget om).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I7 6700, 16GB Ram, GTX 1060 6 GB, SSD schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, het liefst natuurlijk kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC vind ik belangrijk maar het is geen absolute must.
Ga je overklokken?
Ik heb hier weinig verstand van dus het lijkt me niet. Ik begrijp dat je hier een K versie voor moet hebben en dat bij overklokken de processor minder lang mee kan gaan en meer geluid kan produceren, dit zijn dingen waar ik dus liever niet aan begin.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben al enige tijd op zoek. Het enige wat ik nodig heb is eigenlijk een bevestiging dat wat ik straks aankoop een goede aankoop is, aangezien het niet gaat om tientjes en mijn verstand van PC's soms te wensen over laat. Ik heb verschillende online aanbieders vergeleken zoals compusale/compustunt/computergamer maar deze komen bij mij allemaal niet super vertrouwd over en de recensies die ik gelezen heb zijn wisselend. Een set up die ik gevonden heb op een site die wel vertrouwd oogt is de volgende:
https://www.arcticsecrets.nl (herfst actie)
Sharkoon VG4-W Blauw
Intel Core i7 6700 / 3,40GHz
MSI H110M PRO-VD
Crucial 16GB 2133MHz DDR4
550W Corsair VS550
Samsung 750 EVO 250 GB (SSD)
Seagate Barracuda 1 TB
TP-LINK 300Mbps Wireless N
Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB)
Onboard Geluid
Cooler Master Hyper 212X
Corsair SP 120 Quiet Edition – Blauw
Microsoft Windows 10 Home 64-bit - 30 dagen demo\
Van 1.259,00
Voor 1.134,00
De vragen die ik heb:
Is het interessant om een uitgebreider moederbord te nemen met het oog op de toekomst?
Is een m.2 SSD interessant of zal ik daar in de praktijk weinig van merken?
Is een GTX 1070 interessant als ik alleen maar werk op een 1080p scherm? Tegelijkertijd de vraag, stel dat ik in de toekomst een 4k scherm koop is de 1060 dan nog überhaupt iets waard?
Mag ik er vanuit gaan dat deze PC met deze setup stil is?
is de TP-Link voldoende? Ik zit op de 2e verdieping en de router op de begane grond en met mijn laptop heb ik vaak last van het wegvallen van het internet/langzaam internet. Op speedtest sites zie ik dat ik rond de 22ms zit en 12Mbps download en 0,85Mbps upload.
Alle suggesties, verbeteringen en alternatieven zijn zeer welkom.
Hier de actie voor de volledigheid:
https://www.arcticsecrets.nl/herfst-actie-2016
Met vriendelijke groet,
Robin
Ik wil eigenlijk alles soepel kunnen doen op een 1080p scherm. Van gamen naar video editing naar programma's zoals Ableton.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1200, ik haal online wel een Windows licentie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog niets, behalve het scherm. Eventuele randapparatuur zoals toetsenbord/muis haal ik apart wel (buiten budget om).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I7 6700, 16GB Ram, GTX 1060 6 GB, SSD schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, het liefst natuurlijk kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC vind ik belangrijk maar het is geen absolute must.
Ga je overklokken?
Ik heb hier weinig verstand van dus het lijkt me niet. Ik begrijp dat je hier een K versie voor moet hebben en dat bij overklokken de processor minder lang mee kan gaan en meer geluid kan produceren, dit zijn dingen waar ik dus liever niet aan begin.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben al enige tijd op zoek. Het enige wat ik nodig heb is eigenlijk een bevestiging dat wat ik straks aankoop een goede aankoop is, aangezien het niet gaat om tientjes en mijn verstand van PC's soms te wensen over laat. Ik heb verschillende online aanbieders vergeleken zoals compusale/compustunt/computergamer maar deze komen bij mij allemaal niet super vertrouwd over en de recensies die ik gelezen heb zijn wisselend. Een set up die ik gevonden heb op een site die wel vertrouwd oogt is de volgende:
https://www.arcticsecrets.nl (herfst actie)
Sharkoon VG4-W Blauw
Intel Core i7 6700 / 3,40GHz
MSI H110M PRO-VD
Crucial 16GB 2133MHz DDR4
550W Corsair VS550
Samsung 750 EVO 250 GB (SSD)
Seagate Barracuda 1 TB
TP-LINK 300Mbps Wireless N
Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB)
Onboard Geluid
Cooler Master Hyper 212X
Corsair SP 120 Quiet Edition – Blauw
Microsoft Windows 10 Home 64-bit - 30 dagen demo\
Van 1.259,00
Voor 1.134,00
De vragen die ik heb:
Is het interessant om een uitgebreider moederbord te nemen met het oog op de toekomst?
Is een m.2 SSD interessant of zal ik daar in de praktijk weinig van merken?
Is een GTX 1070 interessant als ik alleen maar werk op een 1080p scherm? Tegelijkertijd de vraag, stel dat ik in de toekomst een 4k scherm koop is de 1060 dan nog überhaupt iets waard?
Mag ik er vanuit gaan dat deze PC met deze setup stil is?
is de TP-Link voldoende? Ik zit op de 2e verdieping en de router op de begane grond en met mijn laptop heb ik vaak last van het wegvallen van het internet/langzaam internet. Op speedtest sites zie ik dat ik rond de 22ms zit en 12Mbps download en 0,85Mbps upload.
Alle suggesties, verbeteringen en alternatieven zijn zeer welkom.
Hier de actie voor de volledigheid:
https://www.arcticsecrets.nl/herfst-actie-2016
Met vriendelijke groet,
Robin