Toon posts:

4k filmen, welke macbook?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

binnenkort wil ik een GoPro aanschaffen om mooie motorvakanties mee te filmen en daarna natuurlijk leuk te bewerken voor mooie herinneren.

maarr.. daarbij hoort een goede laptop die het aankan om die grote films te bewerken, maar ik heb geen idee welke macbook dit aankan. Zelf vind ik de gewone macbook het mooist (formaat, gewicht maar ook qua prijs) maar kan iemand mij vertellen of deze macbook sterk genoeg is? of heb ik dan echt zijn grotere broer (pro) nodig?

Alvast bedankt! groetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 15:30

lasharor

7 december 2004

Dit kan je net zo makkelijk googlen? Heb je zelf al onderzoek gedaan?

Zie bijv: YouTube: 4K Video Editing on a 12" MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Met Proxy Media binnen FinalCut X kom je ook op mindere hardware een heel eind.

Ik heb een MacBook Retina en FinalCut is Best te doen. Zeker onderweg.

Edit: Dit dus

Maar misschien wordt hierboven wel hetzelfde uitgelegd. Dat weet ik niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 30-10-2016 14:35 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeker gegoogeld.. maar de informatie die ik vind geven niks over gebruikerservaringen aan. het is nogal een bedrag wat uitgegeven gaat worden, vandaar dat ik het wel de moeite waard vind om te zoeken en daarnaast nog hulp te vragen op dit forum. ik ga je film bekijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Moet het perse mac zijn? ook eens gekeken naar windows laptop? I zie het nut tegenwoordig niet meer om perse een mac te kopen voor video.s mee te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
coolbvrobin schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:03:
Moet het perse mac zijn? ook eens gekeken naar windows laptop? I zie het nut tegenwoordig niet meer om perse een mac te kopen voor video.s mee te bewerken.
daar heb je helemaal gelijk in hoor!
maar ik vind het fijn als de merken matchen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Kan ik me indenken ja. maar hou je opties open :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Met een Macbook kan je wel 4K filmpjes bewerken i.c.m. met Final Cut Pro X. Het zal dan niet super smooth gaan, maar het is wel te doen. Zijn genoeg filmpjes te vinden op Youtube, zoals deze. De Macbook uit dat filmpje is wel het 2015 model, de 2016 model kan er zelfs nog beter mee overweg.

Let wel op dat je ook nog eens Final Cut Pro moet gaan aanschaffen (299,99) en je moet een aantal adapters kopen, want op de Macbook en tegenwoordig bij de nieuwe Pro heb je alleen maar USB-C aansluitingen.

Als je het een beetje goedkoper wilt, kijk dan even in V&A, want zitten toch wel mooie deals bij als je een model van vorige jaar (2015) neemt. Daarmee kan je ook gewoon 4K editen, je hebt aansluitingen en het is een stuk goedkoper. Dit is bijvoorbeeld best een goede deal.

hi!

Pagina: 1