Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

High-End PC, 2000~2400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ziehier onder mijn build. Ik ben van plan om het uiteindelijke build samen te laten stellen bij alternate.nl of azerrty.nl. Ook mogelijk jullie ervaringen delen van deze websites.

Prijzen bedragen 2300 en 2360 respectief.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwste games op ultra settings spelen, denk: BF1; Witcher3; Skyrim en een aantal andere spellen. Daarnaast wil ik videos gaan bewerken, en streamen van games. Plus gebruik maken van meerdere monitoren tegelijk: 3560x1440 & 4k.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2400 is het absolute max, assamblage inbegrepen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren, muis, toetsenboord & headset.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Geen./i]

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo still mogelijk, ook ben ik niet helemaal over de behuizing uit. Deze krijgt overal uitstekende reviews, alleen is het voor mij doen... wat te simpel, misschien een soortgelijke case met dezelfde uitbreiding en mogelijkheden, maar wat stoerder! Graag jullie ingeving.

Ga je overklokken?
Ja!

Wat verwacht je van ons?
Graag jullie input over mijn build geven, aangeven welke componenten wellicht anders kunnen, om zo kosten te besparen en/of omdat ze beter zijn. Hert systeem wil ik op lange termijn gebruiken (denk aan 4~6 jaar), met de optie om ondertussen te upgraden. Ook graag advies over het futureproof maken van het build!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 449,-€ 449,-
1MSI X99A SLI Plus€ 224,90€ 224,90
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 742,95€ 742,95
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 66,50€ 66,50
1Fractal Design Define R5 Wit Window€ 108,50€ 108,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,-€ 18,-
1Corsair Hydro H115i€ 134,-€ 134,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 89,90€ 89,90
1Corsair RM750x€ 113,95€ 113,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.068,20

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik zou persoonlijk wat dingen veranderen, voorbeelden hieronder.

- Voeding, meer dan genoeg vermogen
pricewatch: Corsair RM550x

- CPU, volgens mij sluit deze i7 beter aan. Een 6-core ga je niet merken met jouw taken, veel zuiniger en stuk hogere performance per core. (Voor gaming heeft een i7 geen toegevoegd nut, dan is een i5 perfect):
pricewatch: Intel Core i7-6700K Boxed

- 1151 Moederbord behorend bij Skylake, veel goedkoper bijvoorbeeld:
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

of als je toch wilt overclocken (later) een z170 bordje nodig
pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
pricewatch: MSI Z170A Gaming Pro Carbon

Waterkoeling kost wel wat en hoeft niet per definitie beter te koelen of stiller te zijn dan een luchtkoeler. Je kunt overwegen een goede stille luchtkoeler te nemen:
pricewatch: be quiet! Pure Rock
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
pricewatch: Scythe Fuma

Verder prima lijstje

[ Voor 22% gewijzigd door ToFast op 30-10-2016 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:07:
Ik zou wat dingen veranderen naar:
- Voeding, meer dan genoeg vermogen
pricewatch: Corsair RM550x

- CPU, volgens mij sluit deze i7 beter aan (6-core ga je niet merken, veel zuiniger en hogere performance per core). Voor gaming heeft een I7 geen nut, dan is een i5 perfect, maar je doet wat meer:
pricewatch: Intel Core i7-6700K Boxed

- 1151 Moederbord behorend bij Skylake, veel goedkoper bijvoorbeeld:
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

of als je toch wilt overclocken (later) een z170 bordje nodig
pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
pricewatch: MSI Z170A Gaming Pro Carbon

Waterkoeling kost wel wat en hoeft niet per definitie beter te koelen of stiller te zijn dan een luchtkoeler. Je kunt overwegen een goede stille luchtkoeler te nemen:
pricewatch: be quiet! Pure Rock
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
pricewatch: Scythe Fuma

Verder prima lijstje
Dankje voor je reactie!

De 6800K ben ik van plan om er in te houden, wellicht hierop andere moederboorden die gebasserd zijn op Broadwell-e proccesoren, die beter en/of goedkoper zijn dan mijn huidige geselecteerde moederboord?

Dankje voor de voeding tip! Die ga ik aanpassen.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Waterkoeler hoeft idd niet perse, als luchtkoeler als je wil overklokken kun je het beste de zeer goede pricewatch: Thermalright Macho Rev.B of pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power nemen. Daarnaast is idd 550 wat genoeg en als geheugen zou je eventueel de pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 kunnen nemen met een lagere latency en cas. Daarnaast zou ik persoonlijk voor de pricewatch: EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC GAMING ACX 3.0 of pricewatch: EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB gaan aangezien EVGA een zeer goede garantie afhandeling heeft en een goede kwaliteit bied.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
Voor videobewerking en streaming kan een hexacore cpu zeker van pas komen!

Mocht je zoals gesuggereerd voor EVGA kiezen, vergeet dan niet de kaart ook bij EVGA te registreren. Anders loop je mogelijk de garantie nog steeds mis.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor jullie reactie!

Ik heb laatst wel slechte verhalen gehoord over EVGA, dat het mogelijk is, bij intensiever gebruik, dat de videokaart in vuur opgaat.

Maar schilt de prestatie veel t.o.v. de asus rog strix?
Pagina: 1