Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebruikers/Gaming PC - Max +- €800/850 - Bedankt!

Pagina: 1
Acties:

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 14:04
Na ongeveer 8 jaar is het wel een tijd voor een nieuwe PC. Sinds er een hoop opties zijn qua hardware, zou ik graag wat hulp willen vragen op tweakers.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen super gamer, maar ik zou wel graag als ik aan het gamen ben dat alles vrijwel soepel loopt. Games zoals GTA V, TF2, Saints Row IV, Sleeping Dogs. Met de max prijs van +- 800 euro ga ik er ook niet vanuit dat ik alles op max kan zetten, maar alles op low vind ik ook helemaal niks. Verder gebruik ik het systeem voor normale dagelijke surf/mail/youtube dingen. Tot zo ver gebruik ik geen programma's die veel gebruiken (photoshop produkten bijvoorbeeld).

Wat mag het systeem gaan kosten?
absolute prijs is rond de 800 euro. Niet meer dan €850. Dit zijn de totale kosten. Dus als alles in 1 of 2 webshops gekocht kan worden zal dat beter zijn qua verzend kosten. Als de kosten minder uitloopt, is dat natuurlijk meegenomen. Indien niet mogelijk, dan zie/hoor ik het graag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment wat ik mee kan nemen:

- Western Digital Caviar Green WD10EAVS - 1 TB - SATA-300 HDD (power on hours: 26487)
- ADATA SP550 2.5 6GB SATA SSD (120GB)
- HP L1520 - LCD monitor - 15"
- Samsung SyncMaster 940BF, 19"
- Keyboard/Muis (USB aansluiting)
- Logitech G35 headset (USB)
- Logitech Z130 speakerset
- Renesas USB 3.0 Extensible host PCI controller (heb geen directe model/versie)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hoewel ik een USB 3.0 PCI controller heb, zal een moederbord die al direct USB 3.0 toegangspoorten heeft al een PCI slotje minder maken. Verder gebruik ik op dit moment rond de 6 USB poorten (2x 3.0 en 4x 2.0). Mijn mobo ondersteund geen SATA 6.0, dus een moederbord dat dit ondersteund is een must voor mijn SSD die nu loopt op SATA 3.0. Maar ik ga er wel van uit dat de nieuwste moederborden van de laatste tijd dat wel standaard ondersteund.

Dus wat ik nodig heb is:

- Processor
- Processorkoeling (Blok of fan? Wat vinden jullie het beste?)
- Moederbord
- Geheugen (graag 8GB of meer!)
- Videokaart
- HDD (indien in prijs klasse)
- Behuizing
- Voeding

Ik ga er van uit dat 1 voeding genoeg is, zelfde voor 1x videokaart. Sinds mijn 1TB HDD al meer dan 26000 uur aan staat zou ik daarbij nog een extra 1TB HDD willen voor het geval dat. Mijn SSD is een paar weken oud, dus die neem ik mee voor mijn windows partitie. TB HDD gebruik ik voor data/games. Verder heb ik al 2 monitoren, niet perfect maar ze werken nog goed. Muis/Keyboards (USB) heb ik genoeg van, en ik heb al een headset + speakerset die ik mee kan nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merken, behalve voor de videokaart van NVidia. Tenzij jullie reageren waarom ik zou moeten gaan voor een AMD/ATI. Ik sta er voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Sinds ik een nieuwe kast nodig heb, zou ik graag willen dat iet niet al te groot is. Maximaal 54CM in hoogte. Breede, niet meer dan 21CM. Indien 'grotere' kast echter nodig is, dan hoor/zie ik het graag. Verder zou ik graag willen dat ie wel wat stil is. Op dit moment hoor je mijn PC nog van meters weg in een open huis (zoem geluid). T hoeft niet persee muis stil te zijn, maar alles is meegenomen. Ik heb geen energieverbruik in gedachten. Maar hoe minder, hoe beter :)

Ga je overklokken?
Ik ben nooit een overclocker persoon geweest. Tot zo ver laat ik alles op standaard instellingen staat.

Wat verwacht je van ons?
Nieuweste/Snelste en de beste hoeft voor mij niet. Het heeft toch geen nut want hardware veranderd altijd. Wel ga ik er van uit dat ik er jaren mee kan doen (5/10?) voordat ik nieuwe hardware aan moet schaffen. Indien mogelijk, mooie systeem Behuizing is meegenomen. Zoals een Sharkoon VG4-W Rood met hopelijk opties om ook licht uit te zetten. Maar ik sta er natuurlijk voor open voor andere behuizingen!

Verders heb ik vrijwel meerdere topics doorgenomen met ongeveer hetzelfde budget + veel best buy's linkjes bekeken. Toch vind ik het fijner als ik persoonlijk advies krijg.

Alvast bedankt!

Indien ik wat vergeten ben, hoor ik het graag!

[ Voor 5% gewijzigd door Skyrider op 30-10-2016 13:10 ]

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

belangrijkste ben je vergeten. wat heb je zelf al gevonden.

hier zou je kunnen kijken voor inspiratie
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

There eent no place like home

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Hoe sta je tegenover eventueel tweedehands componenten? Ik hop altijd over op tweedehands videokaarten omdat er zeer veel gamers zijn die relatief snel weer duur overstappen naar nieuwere generaties en heb je soms voor relatief weinig geld best goede videokaarten. De videokaart veroudert toch vreselijk snel en is enorm waardedalend. Als je tweedehands niet erg vind zou ik daar eens naar kijken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Skyrider
Eentje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:48:
belangrijkste ben je vergeten. wat heb je zelf al gevonden.

hier zou je kunnen kijken voor inspiratie
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016
Mh, zag ik er niet tussen staan. Idd, misschien niet gezien. Maar ik heb vrijwel veel best buy's al doorgekeken. Maar met die link kom je met een basis al op 600 en een gaming mainstream 1250. Ik zoek iets er tussen in.
MsG schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:50:
Hoe sta je tegenover eventueel tweedehands componenten? Ik hop altijd over op tweedehands videokaarten omdat er zeer veel gamers zijn die relatief snel weer duur overstappen naar nieuwere generaties en heb je soms voor relatief weinig geld best goede videokaarten. De videokaart veroudert toch vreselijk snel en is enorm waardedalend. Als je tweedehands niet erg vind zou ik daar eens naar kijken.
Bedankt, maar toch heb ik liever nieuwe componenten. Slechte ervaringen met 2e hands.

[ Voor 34% gewijzigd door Skyrider op 30-10-2016 13:09 ]

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

zelf pc samenstellen is een beetje puzzelen. je kan best wel mix maken tussen de twee. ik heb er ff geen tijd voor

staan wel topics hier rond zelfde bedrag overigens dit is er een van
Game pc +- 800 Euro

There eent no place like home

• Skyrider
Ik heb mijn budget verhoogd naar 1000 euro, met als volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 233,90€ 233,90
1Asus H170-PRO/USB 3.1€ 123,-€ 123,-
1Asus ROG STRIX-GTX1060-6G-GAMING€ 332,95€ 332,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design Core 3300€ 64,43€ 64,43
1Cooler Master Hyper 103€ 23,95€ 23,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 89,90€ 89,90
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 65,95€ 65,95
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,99€ 5,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 990,06

Ik neem aan dat dit wel redelijk te doen is? :)

Verwijderd

Denk dat er wel betere voedingen zijn.... kijk anders is naar het voedings advies van De Mask. in zijn voedings advies in het topic componenten advies.

De corsair cx450m schijnt een goeie te zijn en voor jouw systeem voldoende en is ietsje goedkoper dan wat je nu hebt, Ik zou het moederbord veranderen in een B150 bord omdat je geen overklokbare cpu in je build hebt staan, de Hyper 103 heb je ook niet echt nodig omdat je geen overklokbare cpu er in hebt staan en de stok koeler die bij de cpu komt is meestal voldoende of je moet nog meer stilte willen, anders niet nodig.

En ik zou proberen een SSD erbij te doen, plus die hdd die er nu inzit.

pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H

pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB

pricewatch: Corsair CX450M

P.S.

Ik zou ook de videokaart vervangen voor deze,

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G

Of deze,

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G

zijn ongeveer net zo goed, en als er al verschil is dan is het maar een paar procentjes, als in mischien 5 procent minder of beter, maar de 2 kaarten van gigabyte zijn ietsje goedkopen en dan met het geld wat je daar aan overhoud in die SSD steken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 16:44 ]

• HarmdeZwaan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 09:30
Ik denk dat de volgende lijst beter in balans is, heb je ook een mooie SSD erbij.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Tray€ 234,-€ 234,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 85,50
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 275,95€ 275,95
1Fractal Design Define S€ 71,-€ 71,-
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,50€ 23,50
1CM Storm Gaming Mousepad - Swift-RX Small€ 7,28€ 7,28
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 134,12€ 134,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 970,30

Negeer de muismat maar. Wat je kunt overwegen is een i5 6500 te nemen met boxed koeler ipv de i5 6600 in dit lijstje met de third party koeler. En daarnaast de 250 GB variant te nemen en dan komt er misschien ruimte voor een 1070 in je build. Levert stuk meer prestatie. Ga er maar mee puzzelen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door HarmdeZwaan op 16-11-2016 16:46 ]

I came, i saw, i conquered. ~ Julius Caesar

• Skyrider
Bedankt voor jullie reactie. Echter wil ik er wel op wijzen dat:
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
"ADATA SP550 2.5 6GB SATA SSD (120GB)"
Ik al een SSD heb. Dus alleen een nieuwe HDD nodig :).
Ga je overklokken?
Ik ben nooit een overclocker persoon geweest. Tot zo ver laat ik alles op standaard instellingen staat.
Verder hoor ik ook verhaaltjes van de "OC" versies, waar mensen slechte ervaringen mee hebben. Echter weet ik niet of dit ook waar is. Graag hoor ik hier meer informatie over.

Ik heb een CPU koeler erbij gedaan om een iets stillere systeem te kunnen bouwen. Stock zijn helaas niet altijd standaard stil.

[ Voor 11% gewijzigd door Skyrider op 16-11-2016 19:41 ]

Pagina: 1