Toon posts:

Oud sysyteem, nieuwe kaart, wat kan er wel en niet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een nieuwe videokaart om spel te spelen wat 1gb aan geheugen nodig heeft.

Max 100 euro

Heb een asus A8n-sli deluxe met 8 gb geheugen en amd processor (weet niet meer exact welke)

Een inmiddels groot aantal jaren geleden dit systeem gekocht met ATi Radeon HD4850 kaart, deze heeft echter maar 512 mb geheugen.

Dacht eerst dat gaat wel dan de kwaliteit maar iets naar beneden maar het is met een simpel spel als farming simulator al geen doen en grote bron van ergernis geworden. ;)

Wat kan ik het beste kopen? En wat past er nog bij dit toch wel oude systeem?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 21:30

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:36:
Wat kan ik het beste kopen? En wat past er nog bij dit toch wel oude systeem?
Een nieuwe computer.....

Nee, serieus. Met dat moederbord en processor ga je geen enkele grafische kaar fatsoenlijk draaiend krijgen. Meer dan wat die 4850 je brengt moet je niet verwachten.

Nog sterker; ik denk dat die 512MB op de kaart niet je probleem is. Je processor is simpelweg niet geschikt om iets aan moderne spellen te draaien.

De snelste processor die je hier op kunt zetten is ondertussen 12 jaar oud....

[ Voor 7% gewijzigd door Croga op 30-10-2016 12:42 ]

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:29
Modbreak:Hoe goed bedoeld ook, dit is niet toegestaan via het forum.

[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 30-10-2016 14:49 ]

XBL gamertag StayingPow3r

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 21:30

Croga

The Unreasonable Man

Mr. Freeze schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:55:
Eventueel heb ik nog wel een leuke Radeon 7850( pcie 3.0) voor je met 1 gig geheugen, mag je hebben voor 45€ ex verzenden. deze kaart heeft tijdje in een amd x4 systeem gedraaid met best aardige resultaten met een standaard 250 watt voeding van Acer.
De kans dat die gaat werken op een moederbord van 12 jaar oud is nihil.....

TS is veel beter af die €100 in een nieuw moederbord met nieuwe processor (en waarschijnlijk nieuw geheugen) te steken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, deze kan zo op mijn moederboard?
Mr. Freeze schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:55:
Eventueel heb ik nog wel een leuke Radeon 7850( pcie 3.0) voor je met 1 gig geheugen, mag je hebben voor 45€ ex verzenden. deze kaart heeft tijdje in een amd x4 systeem gedraaid met best aardige resultaten met een standaard 250 watt voeding van Acer.

Laat maar weten.

Groetjes..

[...]

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:29
Dat weet ik natuurlijk niet, zou je misschien even kunnen zoeken op Google ofzo? Hij heeft wel een 6 pins voedingskabel nodig, hou daar rekening mee.
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:00:
Oke, deze kan zo op mijn moederboard?

[...]

XBL gamertag StayingPow3r

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is geen probleem zit 850w voeding in, die kabel heeft 4850 ook nodig...

PCI 3.0 heeft mn moederboard volgens mij niet, is 2.0, is dat probleem?
Mr. Freeze schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:02:
Dat weet ik natuurlijk niet, zou je misschien even kunnen zoeken op Google ofzo? Hij heeft wel een 6 pins voedingskabel nodig, hou daar rekening mee.

[...]

Verwijderd

PCI-e is backwards compatible.

Een HD 7850 is nog behoorlijk wat voor een socket 939 cpu. Meer dan een V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5 zou ik er niet in stoppen. Mogelijk dat je deze voor €35,- incl verzendkosten thuis hebt met wat onderhandelen. Nog iets goedkoper maar niet veel minder presterend is een V&A aangeboden: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e al is de driverondersteuning wat minder dan die van een HD 77xx.
Pagina: 1