Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 09:27
Beste tweakers community,

Graag zou ik jullie advies willen vragen om het volgende. Ik ben van plan mijn oude DSLR te vervangen voor de Canon EOS 80D. Echter, deze is niet in staat om in 4K video op te nemen.

Wat adviseren jullie, een dedicated videocamera erbij kopen die in 4K kan opnemen (zoals Sony FDR-AX53)? Of dien ik een andere DSLR te overwegen?

Tot slot, ik kon nergens goed terugvinden of de huidige videocamera's (of DSLR in videomodus) in staat zijn HDR video-opnames te maken. Iemand van jullie enige informatie hierover?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Wat is je budget? Wat voor soort video's wil je gaan maken? HDR video's maken gebeurt in principe door camera's die een grote sensor hebben en daarmee een groter dynamisch bereik halen. Een A7S2 haalt een enorm dynamisch bereik met video en de bestanden daarvan kunnen gebruikt worden om HDR video van te maken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJc
  • Laatst online: 05-06 09:27
Het budget voor beiden samen (80D met videocamera samen, dan wel 1 DSLR) is 3000 max.
Dank voor de info m.b.t. HDR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:44
Ik heb het even voor je gechecked. Een 5DIV kan HDR en 4k, maar niet tegelijk. HDR blijft steken op 1080. Daarnaast heeft de 5DIV ook wat andere nadelen, maar ook voordelen waardoor je een helder beeld nodig hebt om de juiste aankoopbeslissing te maken.

Hoe dan ook ben ik het eens met de insteek van universal creations. Wat wil je precies gaan doen? Wil je leren filmen? of moet je producties draaien voor klanten die 4k eisen? Daarbij is ook nog dat je voor 4k weer een zwaardere computer nodig hebt.

Lang verhaal kort. HDR lijkt mij de nuttigere toevoeging, omdat je daarmee extremere lichtomstandigheden kan overbruggen. Dat gezegd hebbende ben ik niet geheel overtuigd van de resultaten en blijft het meer lapmiddel in mijn ogen.

Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld de followfocus een belangrijkere feature dan 4k of HDR. Dus wat zijn precies je voorkeuren en intenties? En zit je vast aan een bepaalde lens mount? Of heb je ook nog lenzen nodig? Dan kunnen we gerichter advies geven.

YouTube: Canon EOS 5D Mark IV HDR

[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 30-10-2016 13:11 . Reden: link hdr voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Laatst online: 18:23
Panasonic today announced that it has developed a new Digital Single Lens Mirrorless (DSLM) Camera LUMIX GH5 that is capable of recording smooth, high-precision 4K 60p/50p and faithful 4:2:2 10-bit 4K video for the first time in the world.
Over een kleine 5 maanden komt de Panasonic GH5 uit, vermoedelijk met een prijs van rond de €1500. En daar kan je dus 10-bit video in een log profiel mee opnemen, uiterst geschikt voor HDR!

De Sony A6500 is met haar full-sensor readout en LOG profiel ook uiterst geschikt voor 4k-HDR opnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel stops dynamisch bereik is er nodig voor HDR? Want als dat ongeveer 14 stops is dan zal ook een GH5 niet gaan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Laatst online: 18:23
Al iets verder gekomen? Anders helpt het misschien om even duidelijk neer te zetten wat je graag wilt bereiken binnen zowel foto- als videografie, en welke middelen je nu al hebt.
Pagina: 1