Een 30mm dikke 360mm radiator past volgens de plaatjes wel. Weet niet hoe goed die radiator nog werkt met de flow-restrictie van het deel boven de odd-cage. Misschien is een dikke 240mm boven beter. Voor kan volgens mij bijna elke 240-280mm radiator, zelfs met push/pull, en achter is sterk afhankelijk van welke radiator je boven zet en waar je de slangen plaatst. Ik wil, als ik voor de 240mm optie ga boven, de slangen voor plaatsen, zodat de radiator achter wat dikker kan zijn. Dan weet ik nog niet hoe dik de bovenste radiator kan zijn voordat het moederbord in de weg zit of hoe dik de achteterste radiator kan zijn in combinatie met een radiator boven als de slangen van de achterste radiator onder zitten en de slangen van de bovenste radiator voor.
Edit: de aansluitingen van de radiator voor komen onder en ik ga van alle drie mogelijke plekken voor radiatoren daadwerkelijk een radiator plaatsen. Het gaat me er nu dus om hoe ik zo veel mogelijk koelvermogen kan krijgen. Ik heb nog niet bedacht welke radiator waarvoor gebruikt zal worden. Ik weet namelijk nog niet zeker of ik meer gebruik maak van de cpu of gpu en welke echt meer koeling nodig heeft voor bepaalde taken.
Edit 2: boven is 30mm dikte echt het maximum. Anders past het ram niet. Tenminste, dat is zo als de 360mm AIO op de fotos de 27mm radiator is van thermaltake. Anders komen vrijwel zeker de waterkoelblokken voor het RAM in de weg. Met luchtgekoeld ram wat niet al te hoog is kan je radiator misschien wat dikker zijn.
Acher is iets moeilijker om te zien hoe dik die kan zijn. Denk dat 45mm in ieder geval nog kan in combinatie met een 240mm radiator boven en misschien kan zelfs een 60mm, en in combinatie met een 360mm boven kan je niet meer dan 30mm volgens mij. Als je de odd-cage niet gaat gebruiken zijn er uiteraard wat meer mogelijke samenstellingen, maar voor het gemak en looks wil ik daar de pomp/reservoir combo hebben.
Al deze vermoedens zijn natuurlijk leuk en aardig, en zouden best kunnen kloppen, maar als de radiatoren niet passen, heb ik wel een probleem.
Kan iemand bovenstaande vermoedens bevestigen of tegenspreken?
Heeft iemand ervaring met meerdere radiatoren in een core v31?
[
Voor 50% gewijzigd door
Verwijderd op 30-10-2016 13:17
]