Hoe CPU goed isoleren voor peltier.

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 10:52
Ik wil gaan werken met een 172W perltier, en er zou dus geisoleerd moeten worden, wie heeft handige tips of site's waar duidelijk uitgelegd wordt hoe je precies je mobo enzo moet isoleren.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Op overclockers.com staat wel het een en ander.

Ik heb mijn zootje gewoon met neopreen ingepakt.

• Albinoraptor
Dat hoopte ik al dat jij zou reageren :)
Maar tot hoever moet je je mobo(CPU) isoleren, of echt alleen een beetje rond om CPU?

Verwijderd

Nou, op TakeOver heb ik dus met minimale isolatie gedraaid, en dat werd wel degelijk zwemles voor de proc.

Wat ik gedaan heb is:
- Een plak van 20x20cm isolatiemateriaal onder het mobo.
- met vaseline m'n socket afgedicht, aan de binnenkant. Dat gedeelte beweegt namelijk niet.
- Zoveel mogelijk ook de buitenkant van het socket afgedicht met vaseline (randje rondom het socket)
- neopreen in het socket gelegd ter isolatie
- dun laagje vaseline op het socket, en vervolgens de proc er vast ingezet.
- plastic spacer op de proc, aan beide kanten royaal met vaseline ingesmeerd
- waterblok+pelt+coldplate erop gezet. De coldplate is ook volledig geisoleerd met neopreen. Door de plastic spacer+vaseline kan er dan geen vocht meer bij de core komen.
- Om condensatie aan de randen van de proc te voorkomen, heb ik langs het socket, wara het kon, nog stripjes neopreen geplakt tot op het mobo toe. Deze rusten in de vaseline die rondom het socket zit, en ook dit vormt dus een luchtdichte verbinding.

Ik heb zoveel vaseline gebruikt omdat het spul makkelijk aan te brengen is (tip van de week: injectiespuit), en makkelijk weg te halen is. En dat kan ik van siliconenkit, lijm, purschuim, latexschuim enz. niet zeggen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Op vrijdag 29 juni 2001 14:06 schreef DaBit het volgende:
Ik heb mijn zootje gewoon met neopreen ingepakt.
En vergeet de vaseline niet :)

In ieder geval goed isoleren rond de proc (dus socket, lege ruimte in de socket). Je hele mobo is wel wat overdreven..
('t is eigenlijk heel logisch.. Door de condens en ijsvorming wordt alleen het gebied bij de peltier dus nat. Dus proc+socket+omgeving)

edit:
Hmmzz.. Was weer eens te laat :)

• Albinoraptor
Bedankt Dabit en basterd. Daar heb ik echt wat aan. Dabit heb jij ook nog foto's van het aanbrengen en zo of alleen wat je op site hebt staan?
P.s. Kan jou (dabit) vast wel lastig vallen als ik nog wat meer wil weten, niet?.

Verwijderd

Je kunt kijken in http://www.arcobel.nl/~dabit/misc_images/
Niet alles staat er, maargoed. Toch es ooit m'n webpagina updaten.

En verder wacht ik op m'n digicam (Sony DSC-S75) zodat ik wat meer piccies kan schieten. Ik hoop dat het ding volgende week arriveert. Als je eenmaal met een digicam gewerkt hebt, dan is het leven zonder opeens een stuk moeilijker.

Als je vragen hebt dan stel ze maar...
Pagina: 1