Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc advies render & gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze computer wil ik gaan gebruiken om op te kunnen werken, maar ook om spellen op te spelen.
Voor het werk heb ik te maken met AutoCAD en SketchUp+VRAY. In de toekomst mogelijk andere 3D software, maar daar heb ik mij verder nog niet in verdiept aangezien ik daar nog nooit mee gewerkt heb.
De spellen die ik erop wil gaan spelen zijn de nieuwste en voornamelijk toekomst gericht. De resolutie is nu nog 1080p, maar 4K zal het voorlopig nog niet worden, 1440p overwegend.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor het systeem is €1800,- waarbij deze geassembleerd moet zijn, mogelijk windows 10 (hierover meer) en het liefst een scherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een oude laptop met daarop windows 7, 64bit en tevens een ssd Vortex 3 120gb? En de standaard hdd in de laptop, 500gb. Ik weet niet of de ssd in de nieuwe comp kan of of dit geen meerwaarde heeft. Muis en toetsenbord heb ik, microsoft toetsenbord en een oude logitech g5 muis, maar deze heeft wel eens kuren dat hij uitvalt. Ik weet niet of dat aan de muis ligt of aan mijn laptop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerste vaste pc dus moeilijk te zeggen, maar dacht dat mijn lijstje aardig complete was aangezien ik veel forums posts heb bekeken, maar ik ben geen deskundige dus vertrouw meer op jullie ervaring.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een kleine kast, maar waar voor mijn geld vind ik het belangrijkste dus heb in mijn setup geen kleine kast gedaan. De pc moet toekomst gericht zijn en dus mogelijk aan te passen als dat nodig is. Schoonmaken is niet mijn ding van een pc, bang dat het een en ander kapot gaat, dus liefst een kast waarbij dat goed is. Liefst stil en verder basic. Ik hoef geen windows of lampjes ofzo. De pc rendert ook wel eens savonds en dan is het moeilijker met slapen als hij veel lampjes heeft enz.

Ga je overklokken?
Hier twijfelde ik over, maar toch gegaan voor een non-k en b150, omdat ik niet direct de meerwaarde zie. Bang dat je systeem eronder leidt en heb er geen verstand van dus blijf er daarom liefst vanaf want het gaat om nogal wat geld vind ik en ik vraag me af of je er uberhaupt veel van zal merken.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou het erg fijn vinden als jullie mij helpen om een goede pc samen te stellen. Waar voor zijn geld en indien ik er iets stoms in heb zitten of iets, dan zou ik graag weten waarom.

Overige opmerkingen / vragen?

-In de laatste bbg en posts hier op het forum zitten geen dvd-bluray spelers / branders. Hoe gaat dat dan met spellen? Ik ken steam, maar gaat alles nu via download? En windows zelf installeren? Hoe worden oude dvd games dan afgespeeld want dat moet toch met een speler?
- Voor een scherm dacht ik aan een asus vg248q of benq zl2411 zo uit kijn hoofd. Beide 1080p met 144hz. Iemand ervaring of beter voorstel?
- Op het forum staat de g1 gtx1070 vaker genoemd, maar de windforce was dacht ik goedkoper. Zach dat de een 3 fans had en de ander 2, is dat de enige reden? Merk je het echt veel?
-Voor het moederbord heb ik een hd3p via dit forum maar er zijn ook goedkopere, zijn die per definitie slechter?
- Is een koeler zoals de dark rock echt nodig? Een vriend van mij zei dat meestal je systeem al een koeler heeft van zichzelf.

Ik had dacht ik nog meer opmerkingen, maar ben het nu even kwijt. Als het mij te binnen schiet meld ik het wel haha.

Mijn pricewatch samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 322,76€ 322,76
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 471,-€ 471,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 99,-€ 99,-
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 53,95€ 53,95
1Crucial CT2K8G4DFS8213€ 76,29€ 76,29
1Corsair RM550x€ 89,95€ 89,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.319,40

dit is excl monitor, assemblage en windows!

In afwachting van jullie hulp en advies groet ik jullie.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik denk dat je op de goede weg bent. De kast kan een stukje kleiner en goedkoper:
pricewatch: Fractal Design Define S

Je kan wel wat besparen op de koeler (maar slim om te doen, de boxed versie past niet bij je wens qua stilte):
pricewatch: Arctic Freezer i32
pricewatch: be quiet! Pure Rock
pricewatch: Cryorig H7

Je hebt al een vrij goedkoop mobo te pakken, maar je kan volgens mij net zo goed met een:
pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
pricewatch: MSI H110M ECO

Zelfs mini-itx is goedkoop mogelijk, dan kan de kast naar een fractal define nano s. Kleiner is niet per definitie goedkoper, beter of slechter. Je zult naar de functionaliteit moeten kijken en de max hoogte van de CPU koeler en lengte van de videokaart in acht nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 30-10-2016 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie ToFast.
Ik heb nog verder gekeken op dit forum en de reactie hierboven en daaruit het volgende samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 699,-€ 699,-
1Fractal Design Define S€ 71,-€ 71,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 82,29€ 82,29
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.531,64

Het budget is nu wel opgerekt aangezien ik met assemblage en een monitor (benq xl2411) toch al gouw 120 boven de 1800 uitkom.

Het scherm is niet gelijk een must, want ik zou hem ook kunnen aansluiten op mijn tv of is dat schadelijk voor je tv?

Windows 7 heb ik op mijn laptop, maar kan ik deze ook zo gebruiken op de nieuwe pc of gaat dat niet?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ineens toch een Kproc maar nog steeds een B150 mobo?
een 1080 grafische kaart?

Ik heb vwb windows gezien dat de verse windows 10 installs ook win7 codes pakken omdat de update gratis was en hierna niet meer de configs hebben veranderd om de oude codes te blokken.
Is wel hear-say maar ik ga het binnenkort ook ff proberen (en anders kost een nieuwe win10 code ook bijna niets meer als je geen DVD hebben wilt (leve de download))

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Beste DRuw,
Ik snap je verwarring, maar op dit forum las ik ergens dat men toch een K processor aanrade aangezien het om rendering ging ipv gaming. Ik ga niet overclocken aangezien ik er geen verstand van heb en dan bang ben dat het snel verkeerd zou gaan. Vandaar de toch hogere cpu maar een niet-overclockbare moederbord heb gekozen.
Komt met name door de tip van een goedkopere koeler, waardoor ik dat geld heb uitgegeven aan de iets duurdere cpu.

De videokaart daar twijfel ik nog echt over. Ik ben voorlopig nog niet vanplan 4k te gaan gamen. Daar heb ik het scherm niet voor. Wil echter wel een betere toekomst gerichte computer hebben. Een vriend van mij zegt dat je er goed aan doet een duurdere gpu te kopen ivm rendering. Maar dat spreekt weer het argument van de cpu tegen....

Op het internet las ik dat je er beter aan doet een 2x8 ipv 1x16gb intern geheugen pakt ivm dual. Is het dan ook per definitie beter om 4x4gb te pakken? Of is dat de meerwaarde in prijs echt niet waard?

Excusses als ik iets doms zeg, ben hier echt een leek in. Wil echt een goed systeem, waar ik totaal geen spijt van krijg...

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

geheugen hangt van je mobo af.
sowieso werken bij mijn weten alle borden met dual channel boost en enkele met quad channel.
moet je even specifiek kijken naar jouw mobo met in gedachte wel dat als je 4 banken vol gooit je dit ook niet meer uit kan breiden natuurlijk.
toekomstgericht.... tja ik heb geen glazen bol en ben ook geen expert hoor maar ikzelf koop nooit de topkaart van het moment gewoonweg door de prijs/prestatie verhouding.
Ikzelf ben nu in de markt voor een 1070 en als die echt op is over een paar jaar loopt hij zeer waarschijnlijk op dezelfde games etc vast als een 1080 zal doen. nogmaals koffiedik kijken maar is mijn visie.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat er 4 kaarten in konden dus daaruit quad, maar door je reactie heb ik even bij intel gekeken en daarop staat dat een i7 max 2 channels aankan.
Dus dat wordt dan 2x8gb

Je gedachte betreffende de videokaart klinkt logisch
Pagina: 1