CTX monitor doet raar

Pagina: 1
Acties:

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:38
Mijn CTX 17" monitor doet raar:

Opeens lijkt het alsof vanaf de onderkant het beeld oprolt, dan komt de bovenkant ook naar beneden en rolt het beeld helemaal in elkaar tot er een felle wite streep van ongeveer 3 mm dik overblijft, als ik dan degauss dan komt het beeld weer terug maar na 1 minuut is het weer zover, als ik tijdens het oprollen de resolutie verander gaat hij ook weer even 5/10 minuten mee...

ik heb nu mijn res op 1024 en refresh rate op 60hz staan want dan gaat het niet zo snel (blijft hij langer goed) maar dit is geen gezicht... :(

Weet iemand wat ik eraan kan doen of wat het probleem is? Ik dacht zelf dat er iets met de hoogspanning was...Ik hoop dat hij nog te redden valt want ik heb geen garantie en anders word het een oude 15" uit de kast trekken.... :(

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

CTX of CRT??
Als het ctx is: wat betekent dat?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Quinny
Het is een CTX (merk) das dus een gewone CRT monitor :)

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Als het ctx is: wat betekent dat?
Wat dacht je ervan als ik zei dat het een merk was? :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ok, nog nooit van gehoord..
Vandaag dus weer wat wijzer geworden..
Maar ik denk dus dat je beeld buis (elektronen kanon) kaduk is..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Quinny
Dat denk ik zelf niet want dan zou hij helemaal niets doen....toch?

Ik denk zelf dat het aan de hoogspanning ligt, dat hij niet genoeg spanning levert aan het elektronen kanon zodat hij niet snel genoeg die beeldlijnen kan tekenen ofzo....

Maar wilde even weten of jullie misschien iets anders wisten...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik stel voor naar de winkel te gaan en het door hun te laten maken. Als er al een techneut hier rondloopt die in staat is om je scherm te maken dan betekent het nog niet dat ie het op zo'n manier aan je kan uitleggen dat jij het ook kan :P Het is iig niet op te lossen door drivers of een kabeltje vervangen dus en als je zelf de monitor moet openmaken en er valt per ongeluk een onderdeeltje of twee uit dan weet jij niet meer waar die vandaan kwamen :P Terug naar de winkel zou ik zeggen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Ik denk dat er een probleem met je voeding is. Duidelijk is dat de verticale afbuiging op een gegeven moment niet goed functioneerd. Als je je monitor dan even iets anders laat doen (andere resolutie, degaussing) komt je beeld weer terug. Mijn eerste indruk is dat er ergens een elco zum jaffa is.
Je kunt dit makkelijk controleren met een standaard multimeter. Je moet dan meten op weerstand met een hoog voltage (zogenaamde diode meting). Omdat het voltage de condensator oplaadt zal de ohmse weerstand ook oplopen. Dit is dan een goede condensator. Een slechte condensator heeft deze eigenschappen niet.

LET OP !!! Er kan nog spanning op die condensatoren staan, dus voer eerst een spanningsmeting uit!!!

Succes ermee. ;)
Pagina: 1