Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 01:40
Hoi mensen,

Ik heb van de week een tweedehands (dus geen garantie) PS4 aangeschaft, samen met een FullHD TV.

Na er een dag lang veel plezier van te hebben beleefd, geeft mijn PS4 geen beeld meer op HDMI. Het gekke is dat hij dat WEL doet als ik hem in Safe Mode boot.

Ik heb uitgesloten dat het aan de TV of de HDMI-kabel ligt, want meerdere laptops werken perfect op beide HDMI-poorten met dezelfde kabel op de TV.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

- Alles van TV en PS4 loskoppelen en opnieuw aansluiten
- Uitgesloten dat het aan HDMI-kabel of TV ligt
- Beide HDMI-kanalen geprobeerd
- 'Initialize playstation' vanaf Safe Mode
- Ge-update naar de laatste software versie
- Resolutie naar 'automatic' gezet in de safe mode
- Opnieuw opgestard via safe mode
- Uurtje uit laten staan en opnieuw proberen
- TV en PS4 teruggezet naar fabrieksinstellingen
- Honderden berichten op fora gelezen

Inmiddels ben ik dus een beetje ten einde raad.

Heeft iemand hier ervaring of tips mee/voor?

UPDATE: Ik heb weer beeld! Alleen is probleem hiermee niet opgelost, want hij doet het alleen als ik via Safe Mode de resolutie naar 480p instel. Volgens het internet is dit een bekend probleem en zou dit opgelost moeten zijn als je DHCP uitschakelt in de systeeminstellingen van je Playstation, maar bij mij verlies ik het beeld zodra ik de resolutie dan weer naar iets anders dan 480p zet.

Erg frustrerend. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis de Vries op 30-10-2016 01:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de PS3 is het zo dat je eerst vanaf oude type kabel start om vervolgens HDMI (volgens specs) in te stellen op waarop die werkt.

Kabel moet voor de type HDMI natuurlijk geschikt zijn en je TV moet natuurlijk ook HDMI op dat formaat kunnen accepteren. Safe modus kan gewoon upscaling zijn. Ik weet niet hoe dat met de PS4 zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 01:40
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 01:14:
Bij de PS3 is het zo dat je eerst vanaf oude type kabel start om vervolgens HDMI (volgens specs) in te stellen op waarop die werkt.

Kabel moet voor de type HDMI natuurlijk geschikt zijn en je TV moet natuurlijk ook HDMI op dat formaat kunnen accepteren. Safe modus kan gewoon upscaling zijn. Ik weet niet hoe dat met de PS4 zit.
Het is compatible, want het heeft dus wel gewerkt. Dat is juist zo vreemd. Toen ik de HDMI-kabel even op mijn laptop aansloot en daarna weer op mijn Playstation, stopte hij met werken.

EDIT: Update! Check OP.