Nieuwe pc bouwen of deze upgraden ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
Mijn vraag is of ik mijn huidige computer moet upgraden of dat ik een nieuwe moet gaan bouwen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidige pc
Intel Core I7 950 3,07 GHz
6GB 534MHz DDR3
ASUSTek P6X58D-E
Samsung Evo 850 PRO
Western Digital 1 TB
Gtx 760 2gb

Upgrade
Intel Core I7 950 3,07 GHz
12GB 1600MHz DDR3
ASUSTek P6X58D-E
Samsung Evo 850 PRO
Western Digital 1 TB
Gtx 1070

Nieuwe:
I7 6700k 4,0 Ghz
MSI Z170A Gaming pro
16 GB DDR4 3000 MHz
Samsung Evo 850 PRO
Western Digital 1 TB
GTX 1070

ik speel heel veel games zoals GTA V en Black ops 3 en soms stream ik dit of ik record het. Ik wil niet te kort schieten (dit gebeurd nu) en ik weet niet of ik mijn pc moet upgraden of een nieuwe moet bouwen.

Alvast bedankt voor reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Met deze info is het is lastig te bepalen wat je zou moeten doen. Je huidige geheugen is overigens 1066 Mhz, dus naar 1600 en twee keer zo veel zou iets kunnen schelen. Een nieuwe videokaart ga je wel merken maar een nieuw systeem is vrijwel altijd het beste als je de nieuwste games wil gaan spelen op een hoge resolutie. Zonder dat we weten of je er budget voor hebt, is de beste keuze dus simpelweg om voor een nieuw systeem te gaan.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Je video-upgrade gaat hierin verschil maken op grafische applicaties en spellen. CPU zou sterk genoeg moeten zijn extra RAM is altijd mooi.

Ik zou eerst voor de graka gaan daarna kijken of het goed draait, bij nee, dan verder met ram en de rest.

Meh ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Raznov schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 01:17:
Met deze info is het is lastig te bepalen wat je zou moeten doen. Je huidige geheugen is overigens 1066 Mhz, dus naar 1600 en twee keer zo veel zou iets kunnen schelen. Een nieuwe videokaart ga je wel merken maar een nieuw systeem is vrijwel altijd het beste als je de nieuwste games wil gaan spelen op een hoge resolutie. Zonder dat we weten of je er budget voor hebt, is de beste keuze dus simpelweg om voor een nieuw systeem te gaan.
Dat geheugen draait al op 1600Mhz, is tripple channel he;)

Verder OT, ik denk dat als je de nieuwste games op hoge settings wilt draaien en die game dan wilt streamen dat je oude i7 wat te weinig is. Als je het geld ervoor over hebt zou ik persoonlijk dan voor een nieuw systeem gaan. Vergeet overigens niet om dan een goede voeding uit te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skipe schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 01:59:
Dat geheugen draait al op 1600Mhz, is tripple channel he;)
Single-, dual- en triplechannel hebben niets met de geheugenfrequentie te maken. DDR wel, double data rate wat inhoudt dat de frequentie op dubbele snelheid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
Ja ik heb het budget om alles te halen maar ik wou toch nog even hier vragen wat je het beste kan doen omdat de prijs toch redelijk hoog was. Is het echt een must om een i7 te hebben voor streamen of zou de i5 6600k het ok al kunnen doen?
Pagina: 1