Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Knipperlicht relais plots kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.849 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allemaal,

Sinds een uur of 2 geleden werkt mijn knipperlichten/alarmlichten niet goed meer. Dit is gebeurd na het uitzetten van de auto en na 5 minuten weer starten.

Het probleem doet zich alleen voor tijdens het rijden (oftewel als de motor aanstaat). Lampen blijven continu branden evenals de alarmlichten.

Wat ik al heb geprobeerd:

- kijken of de accu (kabels) goed zitten
- zekering nagekeken
- alarmlichten wanneer de motor uitstaat (blijkbaar werken ze dan wel).
- paar keer de auto opnieuw gestart.

Het rare is dat wanneer ik mijn alarmlichten aan heb (als de motor uit staat) ze werken, maar wanneer ik de motor daarna gelijk aanzet hoor ik een krakend geluid en blijven ze daarna continu branden.

Nu kan ik de auto wel naar de garage brengen (leuk die onderzoekskosten), maar ik denk zelf dat het aan de knipperrelais lig.

Iemand nog een idee waar dit eventueel aan kan liggen?

Het betreft een Honda Civic 1.6i BAR Sport uit het jaar 2005 (99-px-vs)

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 19:29

Ligone

Moeha!

Feit dat ze wel werken als de motor uit staat zou wel eens op een massaprobleem kunnen wijzen. Dus zeker al de massakabels al eens controleren. Als ik effe google op dat model zijn er blijkbaar wel meer met pinker en massa-problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ligone schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 01:49:
Feit dat ze wel werken als de motor uit staat zou wel eens op een massaprobleem kunnen wijzen. Dus zeker al de massakabels al eens controleren. Als ik effe google op dat model zijn er blijkbaar wel meer met pinker en massa-problemen.
Is er een manier om dit zelf door te testen? Nu is de garage al 2 uur bezig geweest om een andere radio in te bouwen (ventilatie ging niet goed op zijn plek omdat hij blokkeerde). Het zou mooi k*t zijn als dat hele middenconsole eraf moet..

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:03

Rmg

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 07:26:
[...]

Is er een manier om dit zelf door te testen? Nu is de garage al 2 uur bezig geweest om een andere radio in te bouwen (ventilatie ging niet goed op zijn plek omdat hij blokkeerde). Het zou mooi k*t zijn als dat hele middenconsole eraf moet..
Reken maar dat daar het massa probleem vandaan komt. Waarschijnlijk iets los of verkeerd aangesloten bij debt radio.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:21

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zou eens beginnen om te kijken of de stekker achter op je alarmlicht schakelaar wel goed er op zit, en of daar geen bekabeling beschadigt is.

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Topicstarter
NoFearCreations schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:07:
Ik zou eens beginnen om te kijken of de stekker achter op je alarmlicht schakelaar wel goed er op zit, en of daar geen bekabeling beschadigt is.
Alarmlicht (kabel) zat er wel in, maar niet goed vastgeklikt. Even weer me knipperlichten getest en gelukkig werken die ook weer! Nu hopen dat het zo blijft en het geen beschadiging is...

Toch bedankt voor jullie hulp allemaal!

• Gowiththeflow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 06:16
Sorry dat ik dit topic weer leven in blaas, maar ik hoop dat je me kunt helpen.

Mijn Civic uit 2005 heeft opeens ook een issue met de richtingaanwijzers: na het beroeren van de hendel van de richtingaanwijzer naar boven of beneden springen de controlelampje (de groene pijltjes :) ) en ook de daadwerkelijke knipperlichten in de koplampen en buitenspiegels niet altijd meteen aan. Meestal werkt alles zoals het hoort, maar soms duurt het een aantal seconden voordat het allemaal wel werkt.

Ik denk dat het de hele hendel is, maar ben eigenlijk op zoek naar de locatie van het relais in de auto. het boekje biedt geen soelaas, ik weet hem zelf echt niet te vinden. Kun jij me misschien helpen?

alvast dank,

Groeten, Wilco

Music is my life...

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:07
Zekeringkast voor de BCU functies zit boven je gaspedaal volgens mij, moet je dus onder je stuur kijken. Volgens internet is het relais voor de knipperlichten volledig rechtsonder vanaf voren gezien. Je kan ff je alarmlichten aanzetten en voelen welke klikt met je vinger :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:11

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Het is niet de bedoeling om een oud topic over te nemen met een nieuw probleem, ook al betreft het een vergelijkbaar probleem met een vergelijkbare auto. Graag een nieuw topic rond je vraag starten.
Omdat de laatste reactie hiervoor meer dan een half jaar geleden was, gaat deze op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.