Abonnement ontbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ik heb bij provider X een abonnement afgesloten. Bij het afsluiten staat dat je op een later moment je bundel kan aanpassen. De goedkoopste optie was toen 2,50 euro. de provider verandert de goedkoopste prijs naar 3,00 euro. Dus als ik mijn bundel het goedkoopst wil zetten betaal ik meer dan eerst omdat het veranderd is. Heb ik dus nu het recht om mijn abonnement te ontbinden? En zo ja, heb ik dan het recht op nummerbehoud?
In de algemene voorwaarden staat dit:
De Algemene en Aanvullende Voorwaarden en het Tarievenoverzicht kunnen door (provider) eenzijdig worden gewijzigd.
Voor de Klant negatieve wijzigingen zullen tenminste 4 weken vooraf individueel bekend worden gemaakt. Het actuele Tarievenoverzicht is beschikbaar bij de Klantenservice en op de Website.
Ik heb volgens mij nooit een bericht daar over ontvangen.
Op Consuwijzer vond ik dit:
Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement zonder verdere kosten opzeggen. In twee gevallen kunt niet opzeggen. Daarover vertellen wij u hieronder meer.
Volgens Consuwijzer kan ik opzeggen, maar ik weet niet wanneer ik die brief heb ontvangen, Als ze die brief 3 maanden geleden hebben verstuurd, mag ik dan nog steeds opzeggen?
Dus mijn vragen zijn:
Kan ik opzeggen ook nadat ik die brief heb ontvangen en het termijn daarvan verlopen is?
Kan ik in mijn situatie überhaupt opzeggen?
Als ik kan opzeggen, heb ik dan recht op nummerbehoud?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

123lodewijk schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:00:
Ik heb bij provider X een abonnement afgesloten. Bij het afsluiten staat dat je op een later moment je bundel kan aanpassen. De goedkoopste optie was toen 2,50 euro. de provider verandert de goedkoopste prijs naar 3,00 euro. Dus als ik mijn bundel het goedkoopst wil zetten betaal ik meer dan eerst omdat het verandert is. Heb ik dus nu het recht om mijn abonnement te ontbinden?
Is jouw huidige abonnement in jouw nadeel veranderd?
Ja? -> Dan hoor je daarover bericht te hebben gekregen en had je de mogelijkheid tot opzeggen.
Nee? -> De voorwaarden in jouw abonnement zijn niet aangepast, dus deze blijft gewoon zoals het is. Het feit dat ze de voorwaarden van een ander abonnement aanpassen doet er niet toe.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bij wijzigende voorwaarden van je huidige contract, welke dan ook, mag je inderdaad het abbonement opzeggen. Of dit na 3 maand nog zo is betwijfel ik. Zal wel ergens een termijn voor staan, na welke, je klaarblijkelijk de nieuwe voorwaarden lijkt te accepteren. Kan mij voorstellen dat deze termijn < 3 maanden is maar heb hier zo verder geen bron voor.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:05:
[...]

Is jouw huidige abonnement in jouw veranderd?
Ja? -> Dan hoor je daarover bericht te hebben gekregen en had je de mogelijkheid tot opzeggen.
Nee? -> De voorwaarden in jouw abonnement zijn niet aangepast, dus deze blijft gewoon zoals het is. Het feit dat ze de voorwaarden van een ander abonnement aanpassen doet er niet toe.
Ja het is in mijn situatie veranderd, Maar heb nooit een bericht over ontvangen. Via welk medium zal dat dan moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

123lodewijk schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:08:
[...]

Ja het is in mijn situatie veranderd, Maar heb nooit een bericht over ontvangen. Via welk medium zal dat dan moeten zijn?
Als je even verder had gelezen op de site van consuwijzer ;)
Wat moet de aanbieder doen als hij de voorwaarden wil wijzigen?
Wil de aanbieder het abonnement wijzigen? Dan moet hij dit minimaal een maand van tevoren aan u laten weten. De aanbieder heeft verder nog de volgende verplichtingen:

Hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief, e-mail of sms. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.
Is de verandering nadelig voor u? Dan moet hij u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:19

Barrycade

Through the...

Is je eigen tarief gewijzigd? Nee?
Is het recht op te switchen gewijzigd? Nee?

Dus ik geef je bij 2x nee je een slechte kans.
Zeker aanzien je er daadwerkelijk geen directe schade leidt aangezien je het wil gebruiken om je abbo te ontbinden pas na 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Switchie schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:12:
[...]

Als je even verder had gelezen op de site van consuwijzer ;)

[...]
Oke, bedankt. Ik zal dan mijn emails doorzoeken.
Stel dat ik het kan ontbinden, heb ik dan nog het recht op nummerbehoud?
gambieter schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:15:
De vraag is echter of je abonnement wel veranderd is. Zoals Barrycade in "Abonnement ontbinden" aangeeft is een tarief veranderd waar je naar had kunnen switchen, maar je contract zal geen prijs van dat tarief garanderen.

[ Voor 96% gewijzigd door 123lodewijk op 29-10-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De vraag is echter of je abonnement wel veranderd is. Zoals Barrycade in "Abonnement ontbinden" aangeeft is een tarief veranderd waar je naar had kunnen switchen, maar je contract zal geen prijs van dat tarief garanderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Had je dat goedkope abbo of had je een duurdere en wordt je de mogelijkheid tot die goedkope ontnomen door de wijziging?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Op de site staat:
Per maand mogen de bundels gratis omhoog en omlaag aangepast worden via (provider). De verdubbeling van het aantal minuten en internet MB’s vervalt zodra de
bundels gewijzigd worden. Gewijzigde bundels gaan in per de eerste dag van de
volgende maand.
Dus wat Twarp zegt:
Twarp schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:18:
Had je dat goedkope abbo of had je een duurdere en wordt je de mogelijkheid tot die goedkope ontnomen door de wijziging?
Het wordt dus van mij ontnomen.
dus even iets duidelijker uit gelegd:
Ik heb een abbo en betaal daarvoor 12.50, Ik had de mogelijkheid om mijn abbo omlaag te zetten tot 2,50. Provider veranderd de voorwaarden waardoor ik NIET meer naar 2,50 kan gaan maar alleen tot 3,00.

[ Voor 17% gewijzigd door 123lodewijk op 29-10-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Helaas pindakaas, het is niet jouw abbo wat wijzigt maar een andere waar je niet voor gekozen heb. Dan gaat die regeling niet op en is het ook meteen duidelijk waarom je er geen bericht over kreeg.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Twarp schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:25:
Helaas pindakaas, het is niet jouw abbo wat wijzigt maar een andere waar je niet voor gekozen heb. Dan gaat die regeling niet op en is het ook meteen duidelijk waarom je er geen bericht over kreeg.
Das jammer.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat op de site staat is niet relevant. Wat staat er in het contract? Wordt hier expliciet genoemd het bedrag a 2.50 genoemd? Of staat er; "mogelijkheid tot aanpassen van bundel" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Switchie schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:28:
Wat op de site staat is niet relevant. Wat staat er in het contract? Wordt hier expliciet genoemd het bedrag a 2.50 genoemd? Of staat er; "mogelijkheid tot aanpassen van bundel" ?
Mogelijkheid tot aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En die heb je :) dus vrees dat de heren hierboven het bij het juiste eind hebben.

Mocht de 50 cent prijsvehoging echt een dooddoener voor je zijn, dan kun je natuurlijk altijd even telefonisch contact opnemen. Wellicht dat ze je uit coulance tegemoed willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oftewel: er wordt je niets ontnomen, je kunt nog steeds naar het goedkoopste tarief. En het op onredelijk of niet billijk gooien zal ook niet standhouden, noch hoeven ze je van alle tarieven op de hoogte te houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Switchie schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:44:
[...]

En die heb je :) dus vrees dat de heren hierboven het bij het juiste eind hebben.

Mocht de 50 cent prijsvehoging echt een dooddoener voor je zijn, dan kun je natuurlijk altijd even telefonisch contact opnemen. Wellicht dat ze je uit coulance tegemoed willen komen.
Nee wil van mijn contract af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
123lodewijk schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:21:
Op de site staat:
[...]
Dus wat Twarp zegt:
[...]

Het wordt dus van mij ontnomen.
dus even iets duidelijker uit gelegd:
Ik heb een abbo en betaal daarvoor 12.50, Ik had de mogelijkheid om mijn abbo omlaag te zetten tot 2,50. Provider veranderd de voorwaarden waardoor ik NIET meer naar 2,50 kan gaan maar alleen tot 3,00.
Dat had je zelf ook kunnen in zien toch? Je hebt een ander pakket, dan waar de prijs van veranderd is. Dat goedkopere abbo was niet van toepassing op jouw pakket. Dat je jouw pakket kon aanpassen naar die goedkopere is duidelijk, maar daar maakte je geen gebruik van.

Maar wat je kan doen is bluffen. Je belt de provider en verteld dat hun pakket is aangepast en je je abonnement wil beëindigen. De bedoeling is dat de provider je aangeeft (via mail bijvoorbeeld) dat jij inderdaad recht hebt hierop, zonder dat je daar een boete voor krijgt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

123lodewijk schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:49:
[...]

Nee wil van mijn contract af...
Zoals ik al zei, neem even telefonisch contact op.
Juridisch heb je geen poot om op te staan, maar wellicht kunnen ze uit coulance wat voor je betekenen.
Zou ik overigens niet zo'n toon aanslaan tegen de betreffende medewerker ;)

Overigens, er vanuitgaande dat je een contract heb voor een jaar.
Wijziging is 3 maand geleden ingegaan, dus max nog 9 maand openstaand contract.
Praat je over max 4.50e wat je meer betaalt. Waarschijnlijk zijn de telefoonkosten hoger als je een 0900 nummer moet bellen 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Switchie op 29-10-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Ik zal het proberen. Ik laat nog wel iets horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Je wilt van je contract af en wilt niet iets als coulance? Dat heeft dus eigenlijk niets te maken met de betreffende wijziging. Je zoekt een reden om contractbreuk te mogen plegen blijkbaar.

Waarom wil je ervan af? Misschien dat je een goede reden hebt waardoor er alsnog iets mogelijk is? Als je een contract hebt en later ontdekt dat er goedkopere aanbieders zijn voor hetzelfde, dan vind ik dat je gewoon je contract moet uitzingen en je bij een nieuw contract beter moet voorbereiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Contractbreuk is niet aan de orde. Hij wil op legale wijze van z'n contract af, waarschijnlijk omdat hij iets moois heeft gezien. Bashen is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Gadgeteer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:16:
Je wilt van je contract af en wilt niet iets als coulance? Dat heeft dus eigenlijk niets te maken met de betreffende wijziging. Je zoekt een reden om contractbreuk te mogen plegen blijkbaar.

Waarom wil je ervan af? Misschien dat je een goede reden hebt waardoor er alsnog iets mogelijk is? Als je een contract hebt en later ontdekt dat er goedkopere aanbieders zijn voor hetzelfde, dan vind ik dat je gewoon je contract moet uitzingen en je bij een nieuw contract beter moet voorbereiden.
Nee, ik wil van mijn contract af omdat ik een betere aanbieding heb gezien en mijn bundels nu gewoon te weinig zijn. Contractbreuk is dit niet omdat ik mijn overeenkomst goed nakom met de provider.
ago schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:29:
Contractbreuk is niet aan de orde. Hij wil op legale wijze van z'n contract af, waarschijnlijk omdat hij iets moois heeft gezien. Bashen is niet nodig.
Klopt. Ik heb een mooie aanbieding gezien en zoek een manier om mijn contract te ontbinden zonder dat ik een boete moet betalen. Coulance gaat de provider niet doen. Klantenservice is niet echt klantvriendelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door 123lodewijk op 31-10-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
123lodewijk schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:32:
[...]

Nee, ik wil van mijn contract af omdat ik een betere aanbieding heb gezien en mijn bundels nu gewoon te weinig zijn. Contractbreuk is dit niet omdat ik mijn overeenkomst goed nakom met de provider.

[...]

Klopt. Ik heb een mooie aanbieding gezien en zoek een manier om mijn contract te ontbinden zonder dat ik een boete moet betalen. Coulance gaat de provider niet doen. Klantenservice is niet echt klantvriendelijk.
Misschien niet wat je wilt lezen maar ik vind je persoonlijk nogal onsportief dat je op zo'n manier onder je contract uit wilt omdat een andere aanbieder goedkoper is. De enige juiste manier van ontbinden in jouw situatie is het afkopen van je contract en zelfs dat zou ik, als tegenpartij, om deze reden niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Gadgeteer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:40:
[...]

Misschien niet wat je wilt lezen maar ik vind je persoonlijk nogal onsportief dat je op zo'n manier onder je contract uit wilt omdat een andere aanbieder goedkoper is. De enige juiste manier van ontbinden in jouw situatie is het afkopen van je contract en zelfs dat zou ik, als tegenpartij, om deze reden niet accepteren.
Het is misschien onsportief, maar ik denk niet dat de providers daar wakker om liggen. Ik heb ze vandaag gebeld en heb gevraagd of ik kan ontbinden maar dat kan niet(ze vertelde het zelfde verhaal hier). Dus ga het denk ik maar afkopen. Kost maar iets van 20 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door 123lodewijk op 31-10-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:34
Een advies voor alle volgende abonnementen, weet waar je aan begint, er kan altijd iets mooiers langs komen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:16:
Een advies voor alle volgende abonnementen, weet waar je aan begint, er kan altijd iets mooiers langs komen.
Ik neem nu een abbo die maandelijks opzegbaar is. Dus dan heb ik dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 13:33
Nummerbehoud is trouwens wettelijk geregeld als je overstapt:https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefonie/nummerportabiliteit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Twarp schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:25:
Dat ben ik niet met je eens. Hij heeft een overeenkomst waarbinnen hij een bundel kan kiezen. Bij het wijzigen van de bundel wordt immers geen nieuwe overeenkomst gesloten. De provider biedt nu andere keuzemogelijkheden dan toen de overeenkomst werd aangegaan. De keuzemogelijkheid voor een bundel van 2,50 is weggenomen. Dat is een wezenlijke verandering in het nadeel van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04
Wat ik lees: Ik heb een sim Only contract maar zie nu bij een andere provider een mooie deal, kan ik door deze technicality overstappen?

Ik kan het uiteraard fout hebben.

En ja, als de goedkoop vorm drastisch zou veranderen (bijv ineens minimaal 10e) zou je kunnen beargumenteren dat ze fout zitten en wellicht zelfs gelijk krijgen.

Maar in dit geval acht ik je juridische kans op 0.000001

Je oplossing is vragen om coulance richting 2,50pm ipv 3,- omdat verzin maar wat, lukt wellicht wel. Vervolgens koop je je contract uit (resterende maanden maal 2,50) en dan heb je je nummer in handen tegen een behapbaar bedrag.

Edit: zie nu dat je al kan afkopen voor 20e.. Waar hebben we het nog over.

[ Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 31-10-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

20 euro een contract afkopen, waar praten we over.... Ok op een abo van 2,50 is dat 9 maanden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Wim-Bart op 31-10-2016 22:47 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Probleem van de TS is opgelost. Aangezien het hier alleen maar verder offtopic raakt, sluit ik het topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.