Toon posts:

Windows 7 Random Reboots Loop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn PC komt sinds een aantal weken in random reboot loops. Dit gebeurd vaak 1x in de 2 a 3 dagen, maar sinds deze week meerdere malen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: Intel Core i7 950 (3.06 Ghz)
COOLER: Cooler Master Hyper 412S
SSD: Crucial BX100 120GB
GPU: MSI GTX 960 GAMING 2G
Mobo: Asus P6X58D-E iX58, SATA600 RAID, USB 3.0
RAM: Kingston 3 x 2GB (6 GB) DDR3
HDD: Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
CASE: Cooler Master CM 690 II
VOEDING: Cooler Master GX-750W
SPEAKERS: Creative Inspire T3130 2.1
DISPLAY: LG W2453V 24"
OPTICAL DRIVE:
LG Blu-Ray brander BH10LS30 10x/2x SATA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Stress test > Geen reboots
- RAM checks > Geen problemen met RAM
- PSU check > in orde
- GPU check > in orde
- CPU check > in orde
- Temperaturen gemonitord > komt niet boven de 42C (CPU) en 60C (GPU)
- Wattage is toereikend zoals te zien (750W)
- PC helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet
- PC geheel stof vrij gemaakt
- Cleane install van windows

Ik ben nu bij het proberen van een andere contactdoos 8)7
Ik heb meerdere keren eventlogs door gelezen en kwam elke keer Event id 4: sptd tegen. Enige wat daar uit voort kwam was mogelijk verband met deamon tools, maar dat heb ik niet op de pc staan. Na cleane install blijft het alsnog gebeuren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Probeer het eens met een enkele plankje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SPDT is een "emulator" om bijvoorbeeld .ISO bestanden te kunnen mounten als ware het gewoon een HDD met directories, zodat je een .ISO / .IMG als (virtuele) CD/DVD kunt openen. Dat soort dingen worden door meer tools gebruikt om installaties uit te kunnen voeren (niet alleen door Deamon Tools).

Een "nette" installatie van die emulator zie je gewoon terug in het control-panel (appwiz.cpl) maar......

Feitelijk is dat SPDT spul al een "Root-Kit" ansich doordat er hardware geëmulleerd wordt en vervolgens aan het OS gepresenteerd wordt als zijnde...... :*)

Onder Windows XP / 7 Vista kon je vaak weinig anders als je .ISO / .IMG bestanden wilde openen. Tegenwoordig zit die functionaliteit gewoon in Windows zélf (vanaf 8.1).

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 29-10-2016 22:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:56:
SPDT is een "emulator" om bijvoorbeeld .ISO bestanden te kunnen mounten als ware het gewoon een HDD met directories, zodat je een .ISO / .IMG als (virtuele) CD/DVD kunt openen. Dat soort dingen worden door meer tools gebruikt om installaties uit te kunnen voeren (niet alleen door Deamon Tools).

Een "nette" installatie van die emulator zie je gewoon terug in het control-panel (appwiz.cpl) maar......
Ja daar was ook achter gekomen. Het was het enige wat in de eventlogs naar voren kwam als een fout in de eventlog voor elke reboot. Echter na de nieuwe installatie van windows blijven de reboots gebeuren, zonder deze melding. Eventlogs geven niks aan. Ik wil eigenlijk een andere psu alsnog proberen, maar heb er geen ander voor handen.

Ik zal morgen in ieder geval RAM proberen met 1 reepje. Nog even verdere info: PC heeft jaren goed gelopen, probleem is ontstaat uit het niets. Geen nieuwe hardware toegevoegd. Na nieuwe installatie van Windows 7 leek het voor 1,5 dag opgelost totdat windows update nieuwe service pack had geüpdatet. Nog geen 20 minuten later begon het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:06:
[...]

Ja daar was ook achter gekomen. Het was het enige wat in de eventlogs naar voren kwam als een fout in de eventlog voor elke reboot. Echter na de nieuwe installatie van windows blijven de reboots gebeuren, zonder deze melding. Eventlogs geven niks aan. Ik wil eigenlijk een andere psu alsnog proberen, maar heb er geen ander voor handen.

Ik zal morgen in ieder geval RAM proberen met 1 reepje. Nog even verdere info: PC heeft jaren goed gelopen, probleem is ontstaat uit het niets. Geen nieuwe hardware toegevoegd. Na nieuwe installatie van Windows 7 leek het voor 1,5 dag opgelost totdat windows update nieuwe service pack had geüpdatet. Nog geen 20 minuten later begon het weer.
Maak voor de grap eens een nieuw gebruikersaccount zonder admin rechten aan en log daar eens mee in. Ik ben benieuwd of je dan alsnog een BSOD gaat krijgen.

Sowieso even instellen dat je PC bij een BSOD niet automatisch herstart maar dat 'ie 't BSOD laat zien (rechter muisklik op "my computer" - "properties" - "Advanced" - "Start-Up and Recovery".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:11:
[...]

Maak voor de grap eens een nieuw gebruikersaccount zonder admin rechten aan en log daar eens mee in. Ik ben benieuwd of je dan alsnog een BSOD gaat krijgen.

Sowieso even instellen dat je PC bij een BSOD niet automatisch herstart maar dat 'ie 't BSOD laat zien (rechter muisklik op "my computer" - "properties" - "Advanced" - "Start-Up and Recovery".
Ik krijg geen eens een BSOD, hij start gewoon opnieuw. Soms kom ik tot bureaublad, soms start ie weer opnieuw op na 5 seconden, andere keer weer kom ik tot gebruikers inlog scherm. Na een paar keer kan ik hem dan starten in veilige modus (9/10 werkt dat) om vervolgens systeemherstel te doen en dan doet ie het weer voor een uurtje of 24 tot 36 en dan begint het weer van voor af aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:17:
[...]

Ik krijg geen eens een BSOD, hij start gewoon opnieuw. Soms kom ik tot bureaublad, soms start ie weer opnieuw op na 5 seconden, andere keer weer kom ik tot gebruikers inlog scherm. Na een paar keer kan ik hem dan starten in veilige modus (9/10 werkt dat) om vervolgens systeemherstel te doen en dan doet ie het weer voor een uurtje of 24 tot 36 en dan begint het weer van voor af aan.
Vandaar dat ik al zei dat je even moet instellen dat je Windows (7) installatie wél dat BSOD scherm moet gaan weergeven. Standaard staat dat in XP / 7 zó dat je PC automatisch doorgaat én dus opnieuw opstart.

In dat BSOD scherm krijg je wat meer "error" codes te zien en als je dan ook nog instelt dat er een "Kernel Dump" gemaakt wordt in plaats van de standaard "Mini-Dump" dan is het daarna ook écht mogelijk om wat te "troubleshooten".

Een "Memory Dump" wordt pas interessant als door jou geïnstalleerde applicaties een BSOD veroorzaken in het "user" deel..... (maar dan heb je 't over écht brakke software). Een spontane reboot wordt eigenlijk altijd veroorzaakt door een "Kernel" error én dus een driver.....

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 29-10-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat zijn de smart waardes van dat ding?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:42:
[...]

Wat zijn de smart waardes van dat ding?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/5b8caf20a2.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:25:
[...]

Vandaar dat ik al zei dat je even moet instellen dat je Windows (7) installatie wél dat BSOD scherm moet gaan weergeven. Standaard staat dat in XP / 7 zó dat je PC automatisch doorgaat én dus opnieuw opstart.

In dat BSOD scherm krijg je wat meer "error" codes te zien en als je dan ook nog instelt dat er een "Kernel Dump" gemaakt wordt in plaats van de standaard "Mini-Dump" dan is het daarna ook écht mogelijk om wat te "troubleshooten".

Een "Memory Dump" wordt pas interessant als door jou geïnstalleerde applicaties een BSOD veroorzaken in het "user" deel..... (maar dan heb je 't over écht brakke software). Een spontane reboot wordt eigenlijk altijd veroorzaakt door een "Kernel" error én dus een driver.....
Oké heb het gedaan. Kernel Dump stond al aangevinkt. Heb nu ook een gebruiker zonder administrator rechten aangemaakt. Even kijken of ik er daar ook last van ga krijgen.
Squ1zZy schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:49:
Probeer het eens met een enkele plankje:

Ik heb nu alle drie de reepjes onafhankelijk getest met Memtest86, geen enkele error.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 11:47 ]

Pagina: 1