Aankoop advies gevraagd voor IP-camera + opslagunit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
We zoeken een complete set, een buitencamera, HD kwaliteit, met goede nachtzicht mogelijkheid, met een aparte unit om de beelden continue op te slaan. Ook zoeken we een scherm;
Hierbij gelden de volgende eisen:

betreffende de camera;
* Goede beeldkwaliteit (liefst HD, maar niet een must);
* Geschikt voor buiten;
* Goede, duidelijke installatiehandleiding;
* Goede service en garantie van min 1 jaar;
* kijkhoek van minimaal 110 graden;

betreffende de Opslagunit;
* De beelden minimaal 2 weken opgeslagen worden en dan daarna worden overschreven (oudste beelden eerst). Waardoor we altijd tot minimaal 2 weken terug kijken.
* De unit wordt binnen geplaatst (hoeft dus niet waterdicht te zijn);

Betreffende het scherm:
* We denken aan een 10, 15 inch (iets van die omvang) scherm, dat de beelden continue weer kan geven;

Overige eisen:
* De set moet uitbreidbaar zijn (dat wil zeggen extra camera's moeten op de opslag unit worden aangesloten in de toekomst. Het scherm moet de beelden van de extra camera's kunnen tonen;
* De beelden ook op tablets / smartphones etc. te bekijken zijn.

Zijn er mensen met interessante tips?

Mathijs

Beste antwoord (via pastafan op 16-11-2016 17:30)

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53
Voor 200 euro kom je al snel uit op een setje van de Gamma/bouwmarkt (Elro). Misschien hebben andere tweakers nog een goede oplossing voor dit budget!

HIK vision camera's beginnen zo ongeveer vanaf de 200 en daarboven. Ik heb helaas geen ervaring met het gebruiken van een PC om zaken op te nemen al lijkt me dit zeker niet onmogelijk. Een 8 jaar oude PC met ditto harddrive is wel gevoelig voor uitval en dan kan het zomaar eens gebeuren dat je beelden *poef* weg zijn. Als je dan toch die oude PC moet gebruiken zou ik er een nieuwe harddrive in monteren.

Ik denk dat het vrij lastig gaat zijn om een goede (set) camera('s) te vinden voor dit budget die aan je eisen gaat voldoen.

Is het hebben van een camera echt absolute noodzaak? Misschien kun je je budget beter besteden aan bijvoorbeeld een alarm systeem en door wat dummy camera's op te hangen. Hiermee schrik je al een grote hoeveelheid boeven af!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Beste Mathijs,

Bij Tweakers verwachten we dat je zelf ook wat moeite steekt in het zoeken van oplossingen. Wat voor camera systemen heb je zelf al gevonden? Ook ontbreekt wat je budget is, dit is vaak toch wel het make/break punt voor een goede camera set-up.

Momenteel hebben wij een setup van HIK Vision en deze bevalt zeer goed. Je zult dan een NVR recorder aan moeten schaffen om de beelden op te nemen (hier kun je dan middels VGA/HDMI een scherm aan hangen). Verder kun je zonder teveel moeite via een horde aan apps het beeld richting je mobiel/tablet krijgen.

Let wel, HIK vision is niet goedkoop. Eventueel kun je misschien goed af zijn met een goedkoop Elro setje. (Al is mijn mening hierover; goedkoop is duurkoop)

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Mauritio schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:45:

Bij Tweakers verwachten we dat je zelf ook wat moeite steekt in het zoeken van oplossingen. Wat voor camera systemen heb je zelf al gevonden? Ook ontbreekt wat je budget is, dit is vaak toch wel het make/break punt voor een goede camera set-up.
Ik heb zelf gegoogled en offertes aangevraagd bij bedrijven maar komen allemaal met analoge systemen terug.

Momenteel hebben wij een setup van HIK Vision en deze bevalt zeer goed. Je zult dan een NVR recorder aan moeten schaffen om de beelden op te nemen (hier kun je dan middels VGA/HDMI een scherm aan hangen). Verder kun je zonder teveel moeite via een horde aan apps het beeld richting je mobiel/tablet krijgen.

Let wel, HIK vision is niet goedkoop. Eventueel kun je misschien goed af zijn met een goedkoop Elro setje. (Al is mijn mening hierover; goedkoop is duurkoop)

Groet
[/quote]

Het budget is ongeveer 200 euro. En, we hebben nog een oude pc over die willen gebruiken om de beelden op te slaan (harddisk ruimte ongeveer 300GB). Is zoiets aan te raden, voor het continue opslaan van beelden? Het is een pc van ong 8 jaar uit, maar draait nog enigszins met Windows 10.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Voor 200 euro kom je al snel uit op een setje van de Gamma/bouwmarkt (Elro). Misschien hebben andere tweakers nog een goede oplossing voor dit budget!

HIK vision camera's beginnen zo ongeveer vanaf de 200 en daarboven. Ik heb helaas geen ervaring met het gebruiken van een PC om zaken op te nemen al lijkt me dit zeker niet onmogelijk. Een 8 jaar oude PC met ditto harddrive is wel gevoelig voor uitval en dan kan het zomaar eens gebeuren dat je beelden *poef* weg zijn. Als je dan toch die oude PC moet gebruiken zou ik er een nieuwe harddrive in monteren.

Ik denk dat het vrij lastig gaat zijn om een goede (set) camera('s) te vinden voor dit budget die aan je eisen gaat voldoen.

Is het hebben van een camera echt absolute noodzaak? Misschien kun je je budget beter besteden aan bijvoorbeeld een alarm systeem en door wat dummy camera's op te hangen. Hiermee schrik je al een grote hoeveelheid boeven af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Ik heb inmiddels een HIKVision camera aangeschaft. Model: DS-2CD2142FWD-I
Uitstekende beeldkwaliteit (4MP), voor nog geen 200 euro.

Je krijgt er wel een bak van documentatie bij dat wel even wat uitzoekwerk vraagt (veel documentatie meuk wordt wel geleverd maar is niet bedoeld voor het model dat je daadwerkelijk gekocht hebt), dat is wel wat verwarrend / kan een overkill aan info veroorzaken. Het lijkt er een beetje op dat ze een hele meuk pdfs op cd branden en dan denken "zoek het zelf maar uit". Maar als je je er even doorheen hebt gewerkt en vooral veel hebt kunnen negeren, kortom je hebt de juiste documentatie voor jouw model gevonden, dan is het erg duidelijk allemaal.

Ook ben ik zeer te spreken over de mogelijkheid om zelf de nieuwe firmware te vinden en te downloaden vanaf de HIKVision Europe site (zojuist de laatste firmware gedownload en geinstalleerd), net als de 'SADP' software en IVMS software.

Laatste verbeterpuntje: zou nog beter zijn als de firmware auto-detect/update zou bieden. En ook de SADP en IVMS bij installatie/opstarten.

Inmiddels heb ik de pc waar ik het eerder over had, aangesloten en is mijn plan om van het weekend de IVMS software zo te configureren dat de beelden in een continue (of bij detecteren van beweging, dat week ik nog niet), worden opgeslagen op de PC.

@Mauritio: bedankt voor de tip over de HIKVision camera's!