Op tal van websites staat te lezen dat na een besmetting van ransomeware er een kans bestaat dat je je data nog kan herstellen via een schaduwkopie. Ik merk echter op dat heel vaak ongeacht de toestand van het toestel (geïnfecteerd of niet) de bestanden in de kopie corrupt zijn. Ik deed de test op twee “gezonden” Windows 10 machines hier in huis. Er zijn een viertal datums beschikbaar maar elk punt heeft corrupte bestanden.
Ik heb geprobeerd via de commandline de “schaduwschijven” te mounten maar met hetzelfde resultaat, halve of volledig corrupte bestanden. Shadowexplorer zelfde resultaat.
Ik heb dit topic hierover eens doorgenomen.Hieruit blijkt dat nog mensen dit probleem te ervaren en dit aansleept sinds Vista/Windows 7: KB2748349.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit probleem? Kan iemand hierover even van gedachte wisselen?
Dank,
Jeffken
Ik heb geprobeerd via de commandline de “schaduwschijven” te mounten maar met hetzelfde resultaat, halve of volledig corrupte bestanden. Shadowexplorer zelfde resultaat.
Ik heb dit topic hierover eens doorgenomen.Hieruit blijkt dat nog mensen dit probleem te ervaren en dit aansleept sinds Vista/Windows 7: KB2748349.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit probleem? Kan iemand hierover even van gedachte wisselen?
Dank,
Jeffken