Trage File sharing Snelheden op Nas

Pagina: 1
Acties:

• Imac27
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-01 22:04
Hoi Allemaal,

Bij deze mijn eerste post nadat ik vooral heb gelezen op dit forum.

Sinds deze week ben ik de trotse bezitter van een DS216play met 2x 3TB WD Red schrijven die in raid 1 lopen. Hij is helemaal ingesteld en lokaal binnen het netwerk werkt hij perfect. Prima snelheden met downloaden van bestanden naar mijn laptop.

Echter, nu verbind ik vanaf buiten mijn netwerk met mijn apparaat, en ik krijg hier lage snelheden. Als ik een bestand via een link deel, haal ik maar een downloadsnelheid van 50 Kb per seconde. Nu weet ik dat ik geen denderend hoge Upload zal hebben, maar deze snelheid vind ik wel erg laag. Als ik via mijn VPN een speedtest doe zie ik ook dat mijn download via VPN 12 Mbit is en upload 0,5 Mbit.

Hoe kan dit komen? Aangezien het netwerk wat er ligt toch wel 100 Mbit haalt als ik er zelf in zit, met een upload van toch wel zo'n 10 Mbit. Ik heb zowel een download via VPN aan en VPN uit via quick connect geprobeerd, het was beiden met dezelfde snelheid.

Mijn netwerk
Mijn Synology hangt aan een Archer C5 router van TP link. Deze router hangt aan mijn modem en dit is een Ziggo UBEE die in bridge modus staat.

Mijn troubleshooting
Hij is helemaal nieuw dus het lijkt me sterk dat er al delen verouderd zijn. Ook heb ik alles stopgezet om te testen zonder dat er iets op de achter grond loopt.

Ik waardeer het als jullie met mij mee willen denken, bij voorbaat dank :*)

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
Wat voor VPN ? OpenVPN ? tcp/udp ? VPN server draait op je syno of op je router ?
VPN is een intensieve zaak voor de CPU, OpenVPN vraagt daarbij het meest.
Monitor je cpu als je connect om te zien of dat ok is.