Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een externe harde schijf (denk ik)

Wat is je budget?
-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
1 tb lijkt mij zeker voldoende, verder weet ik niks van merken en types op dit gebied.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik weet dus niet zeker of ik wel op zoek ben naar een externe harde schijf. Maar i.i.g. wil ik iets waar ik al mijn foto's en boeken etc. op kan bewaren. Vind het heel irritant dat ik vaak bestanden kwijt raak als een laptop het begeeft of als ik weer eens een telefoon kwijtraak. Daarom wil ik graag iets hebben waar ik al mijn bestanden op kan bewaren, het liefst d.m.v. een usb-kabeltje of iets dergelijks dat ik aan kan sluiten op mijn laptop en waarmee ik redelijk snel de bestanden kan overzetten.

Ik heb alleen zelf totaal geen verstand van dit gebied dus vraag ik jullie bij deze om mij te helpen hierbij een keuze te maken.

Alvast hartelijk bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke heb je zelf al gevonden? Het is geen rocket science. De populairste uit de pricewatch is eigenlijk al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede oplossing. Nog mooier is een NAS van Synology, maar duurder. Ligt er een beetje aan wat je eisen zijn voor backup. Met een Synology worden je foto's op je phone automatisch geupload zodra jij thuis op je wifi aanlogt. Je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoiets als dit is prima: pricewatch: Seagate Expansion Portable 1TB Zwart

Wat je natuurlijk niet moet gaan doen is je bestanden alleen op die schijf zetten, maar op je laptop en op de externe schijf. Laat zo'n schijf 1x goed vallen en al je data is weg, tenzij je heel veel geld gaat uitgeven om het terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Altijd een goede ervaring gehad met de WD externe harde schrijven.
Misschieen een van deze twee een optie?

pricewatch: WD My Passport Ultra 1TB Zwart
pricewatch: WD Elements Portable Storage 1TB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:04
Gebruik zelf deze, tot nu toe geen problemen mee gehad
pricewatch: Samsung M3 Portable 1TB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:12:
Zoiets als dit is prima: pricewatch: Seagate Expansion Portable 1TB Zwart

Wat je natuurlijk niet moet gaan doen is je bestanden alleen op die schijf zetten, maar op je laptop en op de externe schijf. Laat zo'n schijf 1x goed vallen en al je data is weg, tenzij je heel veel geld gaat uitgeven om het terug te krijgen.
Dankje voor je antwoord!

Alleen een extra reden om zo'n schijf te hebben is dat ik ook al die bestanden niet op mijn computer heb dan. Ik heb nu een klein laptopje waar niet zo veel op past namelijk. Ik zou er dan ook gewoon 2 kunnen kopen, of is dat niet handig?

Maar waarom zou je dan zo veel geld moeten uitgeven om het terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:45:
[...]

Dankje voor je antwoord!

Alleen een extra reden om zo'n schijf te hebben is dat ik ook al die bestanden niet op mijn computer heb dan. Ik heb nu een klein laptopje waar niet zo veel op past namelijk. Ik zou er dan ook gewoon 2 kunnen kopen, of is dat niet handig?

Maar waarom zou je dan zo veel geld moeten uitgeven om het terug te krijgen?
Ik had al zo'n vermoeden dat je bedoelde je bestanden alleen op de externe HDD te zetten. Dat moet je dus nooit doen. HDD's en SSD's gaan soms gewoon kapot en dan is je data weg. Met een externe HDD heb je nog het risico dat ie een keer valt en ook dan kan je niet meer bij je data. Alles wat belangrijk is moet je op minimaal 2 plekken hebben staan anders is het niet veilig.

Dat geld uitgeven is als een HDD of SSD kapot gaat om welke reden dan ook. Als je de HDD aansluit en hij word niet meer herkent of hij gaat tikken omdat ie gevallen is kan je niet meer bij je data. De enige manier om het dan nog terug te krijgen is naar een Data Recovery bedrijf gaan. Dit kost je minimaal 700 euro om dan je bestanden terug te krijgen en er is geen garantie dat het ook lukt.

Als je het niet op je laptop wil hebben is het een prima idee om er 2 te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 29-10-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Zoek hier op het forum, en via google ,
Hoe maak ik een back-up,
dat is wat je nodig hebt.

Nas(met file version) is handig, dan nog 1 externe hd, dit is je minimale back-up, dus 2 kopieën.
Dus op je pc/laptop heb je je 3e kopie , die geen back-up is, maar die je dagelijks gebruikt.

Voor zeer belangrijke bestanden, zou ik ook nog off site, dus een kopie bij familiy/vrienden bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien ook wel leuk om te weten én om rekening mee te houden: Die "WD Passport" dingen zijn gewoon goed maar.... Als de controller stuque gaat (door 't ding bijvoorbleed een keer te goed met de zwaartekracht kennis te laten maken) dan is 't ook écht "Game-Over".

Een Disk met een S-ATA aansluiting in een losse behuizing (met eigen controller) kan vaak nét wat meer hebben.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Om hoeveel data gaat het nu precies? Waarom wil je het lokaal opslaan met alsnog het risico dat het kwijt raakt?
Online zijn goede en goedkope oplossingen, sommige aanbieders zijn zelfs gratis (al dan niet gelimiteerd in opslagruimte).
Bij de bekendere kun je 2-15GB kwijt, maar er zijn ook oplossingen waarbij je 1TB kwijt kunt.
Bv: https://www.transip.nl/stack/

Wil je (nieuwere) dingen toch (offline) bij de hand houden zou ik kijken of je niet genoeg hebt aan een 128-256GB USB stick, veel handiger in gebruik dan een externe HDD.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 29-10-2016 23:59 ]

Pagina: 1