Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Ewout124
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06-2024
Wij hebben thuis twee Wifi-netwerken: het ‘standaard netwerk’ van de router, en een tweede netwerk dat hoort bij een Devolo-unit. Beneden is het standaard netwerk het sterkst, en boven het Devolo-netwerk. Nu zou ik denken (of hopen) dat elk device automatisch voor het sterkste netwerk kiest. Maar nee hoor, het gebeurt regelmatig dat de smartphone van mijn vrouw overschakelt naar het zwakkere netwerk: als ze bijvoorbeeld beneden zit, dan wordt er overgeschakeld op het zwakkere Devolo-netwerk, zélfs als er al verbinding is met het standaard netwerk. Is het mogelijk om de instellingen zodanig in te richten dat automatisch het sterkste netwerk wordt geselecteerd?

Alle reacties

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29

WCA

Helaas niet, roaming moet geregeld worden door de wifi accesspoints, en niet door de client. Die houdt vast aan het signaal waarmee ie initieel verbindt, tot dat echt te zwak wordt

Share and Enjoy!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:25

MsG

Forumzwerver

Kan je de netwerken niet samenvoegen? De Devolo's waar ik mee heb gewerkt konden dat wel. Dan pakt hij wellicht wel de sterkste? Dus dat je ze de zelfde naam geeft en hetzelfde wachtwoord.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Ewout124 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:20:
Wij hebben thuis twee Wifi-netwerken: het ‘standaard netwerk’ van de router, en een tweede netwerk dat hoort bij een Devolo-unit. Beneden is het standaard netwerk het sterkst, en boven het Devolo-netwerk. Nu zou ik denken (of hopen) dat elk device automatisch voor het sterkste netwerk kiest. Maar nee hoor, het gebeurt regelmatig dat de smartphone van mijn vrouw overschakelt naar het zwakkere netwerk: als ze bijvoorbeeld beneden zit, dan wordt er overgeschakeld op het zwakkere Devolo-netwerk, zélfs als er al verbinding is met het standaard netwerk. Is het mogelijk om de instellingen zodanig in te richten dat automatisch het sterkste netwerk wordt geselecteerd?
Yep, mogelijk, hiermee Google Play: WiFi Prioritizer

Werkt perfect. Ik gebruik het zodat phones thuis niet op Ziggo Hotspots aanloggen.

NB: wel ff de app goed instellen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2016 17:09 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ewout124 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:20:
Is het mogelijk om de instellingen zodanig in te richten dat automatisch het sterkste netwerk wordt geselecteerd?
Heb je de twee netwerken andere of dezelfde namen gegeven? Als je de netwerken dezelfde naam en wachtwoord geeft scheelt dat vaak al heel erg veel.