Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Enorm trage downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: enorm trage downloadsnelheid

Hallo,

ik ben ten einde raad. Bij mij thuis is de downloadsnelheid 1 a 2 mb/s. Dit is behoorlijk frustrerend want ik game graag en deze games moeten ook gedownload worden. Dit duurt vaak uren.

Wat ik heb geprobeerd:
Ik heb het hele internet afgezocht naar oplossingen. Ik ben overgestapt van upc naar xs4all

Misschien nuttige informatie:
Mijn postcode is 6835KB en volgens

http://www.speedtest.nl/a...835KB&cmdZoek=Zoek+%3E%3E

Zit ik op 1365M afstand van de centrale. Is het misschien mogelijk dat er iets fout is in de centrale? Is er iets fout met de verbinding naar mijn huis? Is er iets fout met de apparatur in mijn huis? Of Heb ik gewoon vette pech en moet ik hopen dat er de komende 20 jaar een keer glasvezel word aangelegd?. Ik hoop dat jullie me misschien wat verder kunnen helpen. Heb ik iets gemist wat wel van belang is om mijn vragen te beantwoorden dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:31

Nox

Noxiuz

Hoe meet je dat?

Voor de goede orde:
- gebruik geen wifi
- start je pc op en kijk in je resource monitor (ctrl, shift, esc indrukken) wat je netwerkactiviteit is
- doe de test opnieuw op speedtest.net (punt net, niet punt nl)

En link de resultaten. Zorg dat er geen andere verbruikers zijn op je netwerk.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:13
Wat zij xs4all toen je contact met hun opnam over je snelheid. ?

als je naar onderstaand kijk die je dat je met jou afstand 20 Mbit/s nog wel zou moeten kunnen halen.

Afstand tot telefooncentrale Downloadsnelheid
<0,7 km 24 Mbit/s
< 1,2 km 22 Mbit/s
< 1,6 km 20 Mbit/s
< 1,9 km 18 Mbit/s
< 2,1 km 16 Mbit/s
< 2,3 km 14 Mbit/s
< 2,5 km 12 Mbit/s
< 2,7 km 10 Mbit/s
< 3,1 km 8 Mbit/s
< 3,4 km 6 Mbit/s
< 3,9 km 4 Mbit/s
< 4,7 km 2 Mbit/s
< 5,3 km 1 Mbit/s

[ Voor 60% gewijzigd door HKLM_ op 29-10-2016 15:53 ]

Cloud ☁️

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 01:42

zekerpixels

Victory Loves Preparation

gebruik je een bedrade verbinding ipv wifi?

Wat is de snelheid wat je abonnement aangeeft?
met een abo van 8 mb kan je op die afstand wel 6 halen

edit: met betrekking van de reactie hierboven en hieronder, welk soort verbinding en evt provider gebruikt de ts.

[ Voor 30% gewijzigd door zekerpixels op 29-10-2016 15:55 ]

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Volgens mij is arnhem ook helemaal voorzien van FttC dus die 1368 meter geloof ik niet helemaal, of je moet echt pech hebben en aan het eind van een kast zitten....

De gegevens komen ook van adsl en niet van vdsl...

Maak eens een foto van je aansluiting zoals je het hebt zitten....

Vanaf je hoofdaansluiting mag alleen 1 draad lopen naar je modem, dus verder geen aftakkingen hebben!!!!!

[ Voor 28% gewijzigd door roches op 29-10-2016 15:58 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Als ik van huisnummer 20 uit ga zit je 1900 meter van de centrale.
Downloader_NL schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:46:
als je naar onderstaand kijk die je dat je met jou afstand 20 Mbit/s nog wel zou moeten kunnen halen.

Afstand tot telefooncentrale Downloadsnelheid
<0,7 km 24 Mbit/s
< 1,2 km 22 Mbit/s
< 1,6 km 20 Mbit/s
< 1,9 km 18 Mbit/s
< 2,1 km 16 Mbit/s
< 2,3 km 14 Mbit/s
< 2,5 km 12 Mbit/s
< 2,7 km 10 Mbit/s
< 3,1 km 8 Mbit/s
< 3,4 km 6 Mbit/s
< 3,9 km 4 Mbit/s
< 4,7 km 2 Mbit/s
< 5,3 km 1 Mbit/s
Het is verstandiger om hier te checken. Belangrijk is dat je ook even kijkt of Bonding beschikbaar is en of XS4All dat kan leveren
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:11:
Bij mij thuis is de downloadsnelheid 1 a 2 mb/s.
Mbit/s? MB/s?
zekerpixels schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:53:
gebruik je een bedrade verbinding ipv wifi?

Wat is de snelheid wat je abonnement aangeeft?
met een abo van 8 mb kan je op die afstand wel 6 halen

edit: met betrekking van de reactie hierboven en hieronder, welk soort verbinding en evt provider gebruikt de ts.
Zo werkt dat niet. Als jij op 1000 meter zit, en 50Mbit/s afneemt dan krijg je die 50Mbit/s ook als dat technisch kan. Het is niet zo dat er dan van die 50Mbit/s nog wat af gaat vanwege de afstand.
roches schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:53:
Volgens mij is arnhem ook helemaal voorzien van FttC dus die 1368 meter geloof ik niet helemaal, of je moet echt pech hebben en aan het eind van een kast zitten....
Als ik TS zijn/haar postcode bekijk dan zit daar geen actieve straatkast tussen. Wel zit er een kabelverdeler tussen op ~600m maar daar heb je niets aan.

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 11:51
2MB/s is niets mis mee op een 20mbit verbinding
Theoretisch maximale snelheid is 20/8 = 2.5 MB/s

Welk abonnement heb je ?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Spinner schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:13:
2MB/s is niets mis mee op een 20mbit verbinding
Theoretisch maximale snelheid is 20/8 = 2.5 MB/s

Welk abonnement heb je ?
De TS heeft het echter niet over MegaBytes per seconde, maar millibit per seconde, dat is een factor 8.000.000.000 verschil.

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 11:51
Zo lees ik dat niet, denk dat hij wel degelijk bedoeld 1-2 megabyte per seconde.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

http://www.speedtest.nl/a...835KB&cmdZoek=Zoek+%3E%3E

[...]

Heb ik iets gemist wat wel van belang is om mijn vragen te beantwoorden dan hoor ik het graag.
Je hebt om te beginnen gemist dat speedtest.nl al meer dan een decennium (!) totaal niet geschikt is om moderne snelle verbindingen te testen :o

Voorbeeldje:

Test hier nu via speedtest.nl: 29055kbps, dus 28Mbps
Test hier nu via Ookla's beta HTML5 test: 425Mbps

Factor 15 verschil 8)7
Waarbij ik trouwens twijfels heb over de server waar die HTML5 test gedaan wordt

Ga dus testen op een fatsoenlijke server. Als je flash nog acceptabel vindt (ik niet, vandaar HTML5), kun je de servers van KPN of Ziggo pakken:

http://speedtest.operator.nl
https://speedtest.ziggo.nl

Geen Flash meer? Dan kun je Ookla's beta server gebruiken. Maar zoals gezegd, ik twijfel aan z'n nauwkeurigheid op hogere snelheden.

http://beta.speedtest.net/

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 29-10-2016 17:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als ik op die postcode ga kijken met als huisnummer nummer "1" dan komt daar weinig positiefs voor je uit uit qua beschikbaarheid van VDSL2+ en/of hoger (middels bonding óf FTTH (Fiber To The Home)). Die downloadsnelheid welke je meldt is met een 12Mbit lijn nog vrij redelijk.

NETCO FPI FourStack

Hogere huisnummers bevinden zich meestal vérder van de "kern" van een locatie (het is van oudsher zo dat straten beginnen te nummeren aan de kant van het "centrum" van een plaats waar bij de "even" nummers zich aan de rechterkant bevinden :) ).

@Dion_B : Als ik die Ookla Beta test hier vanaf m'n MBP doe (en dus géén Flash meuk voorhanden heb) dan kom ik maar tot een factor 5 (±20Mbps) van wat ik zou moeten hebben.... 8)7 Download ik een .ISO vanaf een server van Microsoft dan trek ik vrolijk ±100Mbps

[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 29-10-2016 18:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1