Vraag

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:37
Hmmm, Ik heb een Asus z170 pro, en zag een topic voorbij komen over boottijden en vond mijn boot time ook wat lang.

Na de aanbevelingen gezet te hebben goed resultaat.

Ik zag ook dat er een 2003 update was, heb die via de bios EZ Flash 3 utility via de internet optie gedraaid en nu zit ik met een probleem:

Ik kom terug in het bios scherm, hij vraagt mij de update te verifieren. Echter als ik deze via dezelfde stappen doe, geeft de internet updater aan dat deze al up to date is, en dus niet hoeft geflashed to worden (met een smiley).

Heb al wat gegoogled maar kom geen ruk verder.

Alle flashes die ik via USB probeer geeft hij vrolijk aan dat het geen geldige cab is (al uitgepakt met windows ungebouwde unzipper, en met winrar, allebij op 2 verschillende USB sticks).

Ik zit nu dus zo vast als een huis en doorbooten doet hij ook niet omdat hij de terug de bios ingaat.

Een beetje inzicht (moet ik bv een specifieke poort gebruiken oid) zou ik zeer waarderen.

Beste antwoord (via Darkangle op 29-10-2016 14:55)

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 16:15
Ja dat kan de beste overkomen en ja de internet update van Asus werkt inderdaad niet goed het enigste merk waar het wel goed op werkt is Asrock. Mooi dat het probleem is opgelost en slaap lekker ;) :)

Alle reacties

• McFastFood
Bios reset al geprobeerd d.m.v. bios batterij er even 30 seconden uit te halen? :)

• Darkangle
McFastFood schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:28:
Bios reset al geprobeerd d.m.v. bios batterij er even 30 seconden uit te halen? :)
Ik stond op het punt dat te doen, en zag opeens dat ik de grootste idiot alive ben!

Ik ben wat ziek, en dat brengt grote concentratie en geheugen problemen met zich mee.

Voorop gesteld dat de internet update check de verificatie in de weg zit vd bios update (welk erg dom is voor een hassle free oplossing!) en dat met vorige versies gewoon werkte...

Ik had mijn PC open voor de reset, had op mijn laptop vrolijk de PDF vd Z170 pro open zodat ik kon zien welke pinnetjes BIOS reset waren, en de plaatjes kwamen niet overeen me de werkelijkheid.....

Fook me.

Na 3x kijken wist ik het zeker dat het niet aan mij lag.

Na zoeken naar de pinnetjes zag ik in groote witte letters op het moederbord "ASUS H170 Pro"

Ondertussen heb ik al waarschuwingen gehad van mijn hart monitor ( >160 ) en tintelt alles, gezien ik dacht dat ik mijn 2de mobo ooit had kapot gemaakt (eerste was 30 jaar geleden, onder de veronderstelling dat zoiets maar 1x gebeurt).

Goed, met de juiste mobo in mind gaat de USB update verificatie wel gewoon. Echter die stomme inet update werkt dus momenteel niet naar behoren.

Hoe dan ook, ik type dit dus weer vannaf mijn main, en ga zo dus ook maar even slapen denk ik...

Bedankt iig voor het mee denken! Het is altijd fijn om te weten dat er helpende tweakers 1 post verderop zitten :D

Mvg,

D.

Acties:
  • Beste antwoord

• McFastFood
Ja dat kan de beste overkomen en ja de internet update van Asus werkt inderdaad niet goed het enigste merk waar het wel goed op werkt is Asrock. Mooi dat het probleem is opgelost en slaap lekker ;) :)

• Darkangle
McFastFood schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:52:
Thanks. Gratis trippen op deze manier (alleen beetje ongezond).