Windows 10 wachtwoord vergeten wel toegang via vingerafdruk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuitenmars
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Mijn vraag:
Een paar dagen geleden heb ik mijn nieuwe laptop ontvangen. Daar heb ik een wachtwoord, pincode en vingerafdruk op ingesteld. Helaas weet ik nu het wachtwoord niet meer. |:( Ik kan wel inloggen en overal bij komen dmv vingerafdruk of pincode.

Ik wil de laptop retourneren naar HP omdat ik toch een andere wil. Steeds heb ik via vingerafdruk ingelogd en nu ik mijn account wilde verwijderen kwam ik erachter dat ik blijkbaar een ander wachtwoord heb gebruikt dan ik dacht. Een voorwaarde voor het retourneren is het verwijderen accountgegevens en wachtwoorden.

Hoe kan ik bij mijn wachtwoord komen, of dit wijzigen? Er staan geen persoonlijke bestanden op, dus ik kan niks kwijtraken.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 64 bit, op HP Envy 13.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb via HP deze mogelijkheid gevonden:
http://hp.dezide.com/ts/s...3d3-7bd7-4993-83bd-12bb37

Ik weet alleen niet of dt werkt op een net nieuwe laptop en ik ben bang dat straks de pincode en vingerafdruk niet meer werken en het wachtwoord nog wel wordt gevraagd.

Daarnaast heb ik een mogelijkheid gezien via Ubuntu en een usb-stick. Deze oplossing kan ik nu niet meer vinden. :?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Schavuitenmars op 29-10-2016 10:35)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 20:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat linkje wat je geeft is gewoon een beschrijving van een mogelijkheid om Windows heel eenvoudig opnieuw te installeren. Maar ik vraag me even af of er niet ook nog een stap bij zit waarbij je het wachtwoord moet invoeren. Als ik via die weg systeemherstel wil doen krijg ik in ieder geval de vraag om het wachtwoord in te voeren.

Je kunt proberen om een nieuw administrator-account aan te maken en als je account waar je het wachtwoord van kwijt bent geen Microsoft-account is zou je het via het nieuwe account moeten kunnen verwijderen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 20:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat linkje wat je geeft is gewoon een beschrijving van een mogelijkheid om Windows heel eenvoudig opnieuw te installeren. Maar ik vraag me even af of er niet ook nog een stap bij zit waarbij je het wachtwoord moet invoeren. Als ik via die weg systeemherstel wil doen krijg ik in ieder geval de vraag om het wachtwoord in te voeren.

Je kunt proberen om een nieuw administrator-account aan te maken en als je account waar je het wachtwoord van kwijt bent geen Microsoft-account is zou je het via het nieuwe account moeten kunnen verwijderen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuitenmars
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Update: gelukt door een nieuwe administrator account aan te maken. Zo simpel, maar je moet het wel weten. Heel erg bedankt.

Bedankt, het betreft een lokaal account. Inderdaad geen account dat gekoppeld is en je via mail kan wijzigen.

[ Voor 37% gewijzigd door Schavuitenmars op 29-10-2016 10:35 ]