![]() Powerwall 2.0 & Solar roof Launch event Live op Tesla.com en SolarCity.com ![]() ![]() ![]() Verwachtingen
Vannacht om 2:30 start de live-stream. In dit topic kan er verder over gediscussieerd worden |
![]() ![]() Powerwall 2
![]()
![]() ![]() ![]() |
[ Voor 151% gewijzigd door Balance op 29-10-2016 03:28 ]
Geen stream op tesla.com voor mij, en op solarcity.com moet je je email adres invullen om te kijken.
Openbare stream zonder account/email registratie gedoe: http://insideevs.com/watc...all-2-0-event-livestream/
Openbare stream zonder account/email registratie gedoe: http://insideevs.com/watc...all-2-0-event-livestream/
[ Voor 3% gewijzigd door PostHEX op 29-10-2016 02:32 ]
Je kan een nep adres in vullen (abc@xyz.com)
.
Anyway, we beginnen over 2 minuten!
Anyway, we beginnen over 2 minuten!
Las 't net op reddit. Is nieuw voor Tesla dat ze dat vragen tijdens live event stream.
Dat gezegd, stream is nu ook beschikbaar op tesla.com (redirect naar https://powerwall.tesla.com/).
Dat gezegd, stream is nu ook beschikbaar op tesla.com (redirect naar https://powerwall.tesla.com/).
Live-stream hapert bij mij best wel... Schijnt gehost te worden door Ustream.
Bij mij loopt het vloeiend (720p) op moment van spreken.
1080p heeft moeite, 720p doet het prima inderdaad.
Fancy oplossing, die zonnecellen in de dakpannen!
Ben benieuwt wat de efficiëntie is in die dakpannen en hoeveel van het oppervlak zonnecel is.
Fancy oplossing, die zonnecellen in de dakpannen!
Ik moet zeggen: ben erg onder de indruk van het design van de zonnecellen. Ik herinner mij een documentaire waarin werd verteld dat net direct toen Ronald Reagan in het Witte Huis in trok, hij de zonnecellen, die Carter had geïnstalleerd, direct verwijderde om esthetische reden. Durf te wedden dat Reagan er niet zo'n groot punt van had gemaakt met een dergelijk design zoals gepresenteerd.
Edit: ben wel benieuwd naar test resultaten wat betreft efficiëntie t.o.v. traditionele zonnecel design, als wel prijs per /kWh verschil.
Edit: ben wel benieuwd naar test resultaten wat betreft efficiëntie t.o.v. traditionele zonnecel design, als wel prijs per /kWh verschil.
[ Voor 15% gewijzigd door PostHEX op 29-10-2016 03:04 ]
Jep, ik was ook onder de indruk! Ik denk dat een traditioneler ontwerp een zonnedak voor veel mensen een stuk toegankelijker maakt. De presentatie was wel erg snel afgelopen, helemaal niks over prijs, efficiëntie, productie, verkrijgbaarheid of wat dan ook. Weinig details.
die prijs en efficientie zal allemaal wel goedkomen, hoe wordt het aangesloten? Dat is pas echt interessant.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Hier is de presentatie op Youtube:
Ben er zelf er blij mee, het werd tijd dat een grote speler de geïntegreerde oplossing oppakte, nu hopen dat ze voor de Europese markt ook een sneldekker model maken
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeTesla Unveils Powerwall 2 & Solar Roof
Ben er zelf er blij mee, het werd tijd dat een grote speler de geïntegreerde oplossing oppakte, nu hopen dat ze voor de Europese markt ook een sneldekker model maken
Zonnepannen bestaan volgens mij ook al weer een tijdje, zijn alleen best wel duur. Als ze dit voor een leuke prijs aan kunnen bieden lijkt mij dat wel interessant.
Mijn buren hebben zonnepanelen op hun jaren 30 woning, ik vind het werkelijk geen gezicht, als ik mijn dak hier mee zou vol kunnen leggen hoef ik de overstap naar zonnepanelen om esthetische redenen in ieder geval niet meer te laten.
Mijn buren hebben zonnepanelen op hun jaren 30 woning, ik vind het werkelijk geen gezicht, als ik mijn dak hier mee zou vol kunnen leggen hoef ik de overstap naar zonnepanelen om esthetische redenen in ieder geval niet meer te laten.
Zonnepanelen zijn niet duur. Jij vind ze misschien duur, maar dat zijn ze niet. 10 jaar geleden, toen waren ze duur.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
ik ben echt wel geinteresseerd hierin, ik had in het verleden al gekeken om zonnepanelen te plaatsen. maar doordat mijn dak asbest bevat kost het redelijk veel om zonnepanelen te laten leggen.
dus nu denk ik eraan om het asbest-dak volledig te laten verwijderen en voor tesla te gaan.
ik ben echt wel benieuwd naar de prijs/m2 en de opbrengst/m2.
en zou je naar de noorderkant dan ook solar-tiles laten leggen, of is dat niet de bedoeling?
dus nu denk ik eraan om het asbest-dak volledig te laten verwijderen en voor tesla te gaan.
ik ben echt wel benieuwd naar de prijs/m2 en de opbrengst/m2.
en zou je naar de noorderkant dan ook solar-tiles laten leggen, of is dat niet de bedoeling?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Kickerdekick. Helaas nog vrij weinig nieuws tot nu toe... Ik hoop dit jaar een nieuwe garage neer te zetten en zit het toch wel serieus te overwegen, maar wat extra details zijn wel nodig voor ik de knoop doorhak 
Zijn er nog meer Tweakers met (semi)concrete plannen?
Zijn er nog meer Tweakers met (semi)concrete plannen?
Wat ik heb kunnen vinden:
Duurt helaas nog wel even.Tesla noted this morning that Panasonic’s solar cell technology would also be used to create the solar roof tiles that Tesla showed off in October. A Tesla spokesperson told Ars that the solar tiles are still on track to start rolling off the line by mid-summer 2017, and the company expects to produce both solar roof tiles as well as more traditional solar panels at the Buffalo factory. Tesla wrote that it intends to produce a full gigawatt's worth of solar tile modules by 2019.
Bron: Ars Technica
Pagina: 1