Toon posts:

Windows 10 AU: wifi valt regelmatig uit, reboot vereist

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond dames en heren,

Sinds ik de Windows 10 Anniversary update geïnstalleerd heb, valt mijn wifi regelmatig uit. Ik kan dan ook geen connectie meer maken met mijn wifi. Ik moet mijn pc weer helemaal opnieuw opstarten wil ik dat de wifi het weer gaat doen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Wat ik al gedaan heb:

in Energiebeheer> De schema instellingen wijzigen > Geavanceerde instellingen wijzigen > Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk > Modus voor energiebesparing >

Op batterij en Netstroom: naar Maximale prestaties gewijzigd.

Ook krijg ik elke dag het volgende foutmelding: (al voor de update)

foutmelding uw station opnieuw aansluiten.

Best een irritante melding, wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt jongens!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Het eerste wat ik zou proberen is de netwerkdriver opnieuw installeren.
Kijk ook eens in het logboek naar de fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

dat dacht ik al inderdaad.. het was me helaas niet gelukt om de netwerk drivers voor mijn laptop te vinden.

Ik heb een Asus X555LAB, kun jij me misschien op weg helpen bij het vinden van de goede drivers?

Overigens heb ik mijn PC teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar de wifi valt nog steeds regelmatig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:54:
Ik heb een Asus X555LAB, kun jij me misschien op weg helpen bij het vinden van de goede drivers?
Er is gewoon een driver te vinden op https://www.asus.com/Notebooks/X555LA/ :Y) (Via Support). Welke je nodig hebt hangt af van welke laptop je precies hebt, maar daar kan je doorheen klikken.

Valt de verbinding echt weg, of heb je 'slechts' bijvoorbeeld geen IP-adres meer? Kijk ook in je logboeken (event viewer) naar relevante meldingen.

offtopic:
Welkom! Ik pas de topictitel wat aan: 'windows 10 anniversary update problemen' zegt niets over welk probleem dan. Je bent namelijk niet de eerste die ooit een probleem had op een Windows 10-machine :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostAccess
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-08 13:10
Is het opgelost? ik heb hier ook last van met de HP envy x2. Werkt het om de netwerk driver opnieuw te installeren? Wat ik tot nu toe heb geprobeert om het op te lossen is: netwerk kaart uitschakelen en weer inschakelen (geen succes zoals verwacht) en het driver pack van mijn laptop zelf opnieuw te installeren, maar dat is geen aanrader. Toen moest die terug naar fabrieks installingen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:02:
[...]

Er is gewoon een driver te vinden op https://www.asus.com/Notebooks/X555LA/ :Y) (Via Support). Welke je nodig hebt hangt af van welke laptop je precies hebt, maar daar kan je doorheen klikken.

Valt de verbinding echt weg, of heb je 'slechts' bijvoorbeeld geen IP-adres meer? Kijk ook in je logboeken (event viewer) naar relevante meldingen.

offtopic:
Welkom! Ik pas de topictitel wat aan: 'windows 10 anniversary update problemen' zegt niets over welk probleem dan. Je bent namelijk niet de eerste die ooit een probleem had op een Windows 10-machine :+
Ik heb "Qualcomm Atheros Wireless Lan Driver and Application" gedownload en geinstalleerd. Ik ga nu mijn pc herstarten en dan maar afwachten.

De verbinding valt echt weg, en ik kan geen verbinding meer maken met mijn wifi. Soms komt mijn SSID ook niet meer in de lijst met beschikbare wifí's.

Ik had trouwens zoals JanNederlof de netwerkkaart uit/aan gedaan maar dat helpt ook niet.

Ik wacht het even af. Bedankt jongens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Als enkel jouw SSID soms niet meer voorkomt in de lijst van beschikbare draadloze verbindingen dan kan het zijn dat je ook een probleem met je router hebt.
Pagina: 1