Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:05
goede avond,

Vorige week heb ik de Samsung ue49ku6400 aangeschaft. Deze heb ik jammer genoeg moeten terugsturen omdat ik in donkere scenes, maar ook in menu's last had van backlight bleeding. Ik heb vanavond een nieuw exemplaar mogen ontvangen en deze opnieuw getest. Echter zie ik nog steeds backlight bleeding. Het is na mijn ervaring minder erg dan het vorige exemplaar, maar zeker aanwezig. Omdat dit nu al de tweede tv met dit probleem is, begin ik me af te vragen of ik me niet gewoon aanstel en het nu eenmaal bij LED hoort.

Mijn vraag
Moet ik backlight bleeding accepteren of moet ik de tv toch terug sturen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gekkejantje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:32:
Omdat dit nu al de tweede tv met dit probleem is, begin ik me af te vragen of ik me niet gewoon aanstel en het nu eenmaal bij LED hoort.

Mijn vraag
Moet ik backlight bleeding accepteren of moet ik de tv toch terug sturen?
Helaas is dit een standaard probleem van de lcd techniek. Je zal het dus toch echt moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Qua techniek is er tegenwoordig niet meer zoveel te kiezen. De plasma's zijn er niet meer, helaas. Dan blijft er alleen OLED over. En dan heb je het inderdaad over een andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
Bedankt voor de reacties, echter.
Beneden hebben wij het nog goedkopere variant, namelijk de ue48ju6000. Deze tv heeft helemaal geen last van ook maar een beetje backlight bleed. Ik zou dus zeggen dat het niet hoort.
Ook verwijs je naar de consumentenbond. De ue49ku6400 komt daar als een van de beste uit de test, namelijk een 7.7. Als deze tv zo goed uit de testen van de consumentenbond kwam, kan ik bijna niet geloven dat het hoort. Toch?

Heb ik hier gewoon twee mis pakkers te pakken? Of kan ik beter een andere tv kopen? Oled is voor mij geen optie, dit laat me budget simpelweg niet toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Hugo! op 28-10-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Niet accepteren. Terugsturen tot het aanvaardbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00

Emiel1984

Made in NL

Om even advocaat van de duivel te spelen: Weet je zeker dat je de 2e keer een ander toestel hebt meegekregen ?

Je geeft aan je het op de goedkopere variant niet ziet. Als je de mogelijkheid hebt zou je een foto kunnen maken en hier kunnen plaatsen. Het wordt anders lastig te beoordelen of iets buiten proporties is.

Heeft de winkel er de vorige keer naar gekeken en zo ja wat was hun reactie?

[ Voor 13% gewijzigd door Emiel1984 op 29-10-2016 07:59 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
Ik weet zeker dat ik een ander toestel toegestuurd heb gekregen. Het backlight bleed zit op andere plekken dan het vorige model.

De reactie van de winkel was dat het paneel kapot was en ik een nieuwe TV kreeg.

Ik heb een foto, deze is wel vrij wazig doordat ik de foto heb genomen met me telefoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GjShtiW0AFMLYc8i1svwtKgn/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:41
Gekkejantje schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:52:
Ik weet zeker dat ik een ander toestel toegestuurd heb gekregen. Het backlight bleed zit op andere plekken dan het vorige model.

De reactie van de winkel was dat het paneel kapot was en ik een nieuwe TV kreeg.

Ik heb een foto, deze is wel vrij wazig doordat ik de foto heb genomen met me telefoon.
[afbeelding]
Hmmm, valt goed op. Staat de backlight op de hoogste intensiviteit?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
Nee ik heb de optimale instellingen van consumentenbond gebruikt.

Preset Standard
Helderheid 45
Scherpte 50
Kleur temperatuur Standard
Tint G47/R53
Contrast 95
Kleursaturatie 50
Achtergrondverlichting 20
Functie voor vloeiender beeld Auto Motion Plus Custom (J6)
Overige instellingen
Digital Clean View Auto Led Clear Motion Off Film Mode Auto2 Hdmi Uhd Color Off Hdmi Black Auto Dynamic Contrast Off White Balance 0 Gamma 0 Colour Space Native

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-08-2022
Een TV met local dimming kopen. Daar zitten de leds over het hele oppervlakte van het scherm. Hier is dan weer belangrijk hoeveel zone's er zijn. Of Oled, dat is echt local dimming per pixel. Beide zijn natuurlijk duurder dan een edge led TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00

Emiel1984

Made in NL

Persoonlijk zou ik weer teruggaan en de volgende tv die je krijgt in de winkel zelf testen voordat je deze accepteert. Je geeft namelijk aan dat je een ander gelijkwaardig toestel ter referentie kon gebruiken waarop je duidelijk niet hetzelfde\gelijkwaardigs terugziet. Daarbij lijkt ook op de foto naar mijn mening teveel backlight bleeding'' aanwezig. Succes!

[ Voor 63% gewijzigd door Emiel1984 op 29-10-2016 13:26 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 19:29
Een aantal jaar geleden heb ik inderdaad hetzelfde meegemaakt. Ik had een 55" Samsung gekocht, destijds uit het top segment van Samsung. Thuis aangekomen bleek de tv enorme last te hebben van clouding en backlight bleeding. Omgeruilt voor een ander exemplaar. Deze had er weliswaar minder last van, maar nog steeds onacceptabel. Daarna nog 1 x omgeruilt, en dit exemplaar was het ergste van de 3.

Een collega heeft dezelfde tv en nagenoeg geen last van clouding/bleeding. Het kan dus wel.... maar zeker bij Samsung is het gewoon een loterij met een kleine "win" kans. Gewoon uiterst matige QC.

Uiteindelijk geld terug gevraagd en gegaan voor een Panasonic plasma. Tot op heden naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
De tv heb ik gekocht bij een webshop, ik vermoed dat het dus niet mogelijk is de tv vooraf te bezichtigen.

Ik ga het denk ik dan toch nog een keer proberen. Als het weer het zelfde geval is moet ik denk ik maar me geld terug gaan vragen.
Ik vind het vooral zo raar dat de consumentenbond er zo tevreden over was. Terwijl ik eigenlijk alleen maar mis pak. Ook op internet kan ik vrijwel niks slechts over de tv vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik zou je adviseren niet te veel waarde te hechten aan hetgeen de Consumentenbond schrijft over tv's. Over het algemeen is het niet bijster zinnig. Je kan beter uitgaan van informatie op goed geïnformeerde sites zoals bijvoorbeeld avforums of hdtvtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik heb toevallig het 40inch model gekocht en terug gebracht vanwege backlight bleed, er zat midden bovenin de tv een grote spot die nog beter zichtbaar werd onder een hoek. Nu hebt ik een nieuwe tv met veel meer kleinere spots pas echt goedzichtbaar onder een hoek. Ik twijfel nog wat ik moet doen. Echter is het bij mij niet zo erg als bij jou op het plaatje. Ik vind het toch vreemd dat de kwaliteit controle van Samsung schijnbaar zo ondermaat is, het is zeker geen goedkope tv(advies prijs) dus zou je voor deze prijs wel mogen verwachten dat het wat minder zou zijn.
Eerste tv.
https://drive.google.com/...WQkR4VWc/view?usp=sharing
De gene die ik nu heb. ( wel met langere sluitertijd genomen)
https://drive.google.com/...Ux3VzA/view?usp=sharing"]

De tv werd ook goed beoordeeld door HWI, en de Amerikaanse tegenhanger scoort ook prima op rtings.com. Dus het is zeker geen slechte tv.

[ Voor 14% gewijzigd door bloodlynx op 29-10-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
Ik heb vandaag met de webshop gebeld. Ze komen hem weer ophalen, en voor ze een nieuwe sturen gaan ze hem nu goed nakijken.
Dat hoop ik maar dat het hiermee is afgedaan. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
Vandaag ben ik gebeld door de webshop waar ik de tv besteld had, ik krijg me geld terug. De webshop heeft de tv getest en ook wat nieuwe exemplaren en zegt dat zij de backlight bleed in alle tv's een beetje zien. Zij vermoeden dat dit in het model tv zit.

Ik zoek nu dus een vervangende tv, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Merk: Voorkeur gaat uit naar Samsung, maar dit is geen pre.
Scherm diagonaal: minimaal 48 inch
Budget: maximaal 800 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 22:21
TV's (LCD-LED) hebben vaak de genoemde problemen. Backlight bleeding, clouding, ongelijkmatige backlight, etc.
Wees dus blij dat je een tv bij een webshop hebt gekocht. Als je dezelfde tv namelijk in de winkel had gekocht was de tv nu twee tot drie keer ter reparatie opgestuurd.
Been there... en lang wachten en soebatten over geld terugkrijgen.
Bij webshops kun je de tv terugsturen binnen de wettelijke termijn.
Tv's kun je beter online aankopen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik heb een full hd van modeljaar 2015 en geen problemen. Misschien is het een euvel van die serie?
Een voorbeeld hoe ik het ervaar (is een plaat uit een review van rtings)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Misschien een domme redenatie maar heeft het niet het UHD te maken dat daar meer backlight voor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
In principe moet een TV vrij neutraal worden afgesteld en moet er on-axis een donkere scene in het donker op een clean source zoals Blu-ray worden bekeken om een goed idee van de mate van clouding/backlight bleeding etc.. te krijgen. Je kunt het beeld te donker instellen, of alleen in daglicht TV kijken en dan denken dat je niet zulk een problemen hebt..een LCd heeft altijd wel wat van zulk soort problemen alleen bij kleine LCd's is het moeilijker te zien. Als met meer dan minimaal is dan zou ik de TV inruilen. Als het je echt op de wekker gaat dan zou ik een FALD LCd (waar deze problemen met zone dimming worden weggemoffeld), of OLED TV overwegen.
Pagina: 1