Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06-2022
Hallo,

Ik deed mijn PC aan en logde zo als normaal in en bij het laden van het bureaublad gebeurt het...
Het beeldscherm word om de 2 seconden zwart en daarna laad hij het bureaublad weer opnieuw en word weer zwart enzovoort.

Ik kan wel taakbeheer erbij pakken en die blijft gewoon staan (die word dus niet zwart) het heeft dus te maken met het bureaublad.

Op taak beheer zie ik wel dat de processor op bijna 100% staat. En er zijn allemaal processen zoals antimalware terwijl wij dat niet erop hebben gezet en die kan ik niet beëindigen.

Computer opnieuw opstarten werkt ook niet het blijft maar zwart worden.

Weten jullie wat het probleem is??

Jop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Ik heb Windows 10 trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Probeer de veilige modus eens.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Ehm hoe doe je dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Ik ben aan het proberen😬😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Veilige modus werkt. Zou het een virus zijn???

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zal je overigens alvast een kleine tip geven, aangezien ik nu al aanvoel komen dat binnen de kortste keren uitmondt tot een slowchat tussen "probeer dit eens" en "hoe moet dat?"

We snappen dat het vervelend is dat de computer niet naar behoren werkt en je het liefst hebt dat dit binnen 3 seconden door een van ons gefixt wordt.
En geloof mij, we zullen ook altijd ons uiterste best doen om jou met een werkende pc dit topic te zien verlaten.
Hiervoor zien we echter wel graag, dat je zelf enige moeite toont.
De eerste de best suggestie binnen een minuut af doen met "hoe moet dat?" komt een beetje over als; "hier heb je mijn probleem, los het maar voor me op"
Bedenk je alsjeblieft dat het voor ons ook vrijdagavond is en wij hier voor ons plezier mensen proberen te helpen en dat we geen betaalde servicedesk zijn.

Ps. Zodra jij als laaste hebt gereageerd, staat er een simpel doch duidelijk verzoek om je eigen post te editen als je nog wat toe wilt voegen. Wat je nu doet is continue je eigen topic kicken wat ongewenst is.

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 28-10-2016 20:11 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Excusus daarvoor ik was vergeten dat ik het zelf ook kon opzoeken.😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Geen probleem :)
Mooi om te zien dat de veilige modus in ieder geval goed werkt.
Zou je adviseren om eens vanuit deze modus een virusscanner over je pc te halen.

Of de rare gedragingen door een virus komen is niet bij voorbaat te zeggen. Kan evengoed een brakke videokaart driver oid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Je zou in veilige modus Malware Bytes kunnen installeren en deze ff laten scannen. https://www.malwarebytes.com/mwb-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

In taakbeheer kan je instellen welke programma's opstarten bij een boot.
Ga in de veilige modus naar je taakbeheer en schakel daar alle dubieuze programma's uit.
Ga vervolgens naar het configuratiescherm en deinstalleer daar de de software die je niet kent. Dan op de normale manier booten en kijken of dat het opgelost heeft.

En dan ga ik er dus vanuit dat je adware hebt opgelopen.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 28-10-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Ik ben nu alle programma's aan het bekijken en ik verwijder wat ongewenst is zoals die Byte Fence antimalware. Die staat er sinds eergisteren erop en wij wisten
van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Op het eerste oog lijkt mij dit een legitiem programma (heb overigens niet het hele web afgestruind maar even paar seconde gegoogled)
Ondanks dat het programma voor jou ongewenst is, kan hij wel helpen het probleem op te zoeken. Programma doet namelijk wat de naam doet vermoeden ;)

Heb je trouwens onlangs andere (freeware) software geinstalleerd?
Sommige programma's hebben als verdienmodel het bijleveren van andere software.
(Adobe reader + extra gratis versie van AVG bijvoorbeeld)
Denk persoonlijk eerder dat we het ergens in die hoek moeten zoeken namelijk.
Een "virus" gaat namelijk niet voor de gein zwarte vlakken op jouw bureaublad zetten. Die blijft liever onder de radar om daar zijn werk te doen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Switchie op 28-10-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Kan geen internet verbinding krijgen in veilige modus of dat lukt me niet tenminste 🤐

Ik doe nu trouwens een snelle scan met windows defender.

[ Voor 24% gewijzigd door Joppie02 op 28-10-2016 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Joppie02 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:30:
Kan geen internet verbinding krijgen in veilige modus of dat lukt me niet tenminste 🤐
Zou ik niet rouwig om zijn, in tegendeel.
Als je vermoed besmet te zijn, is het laatste wat je wilt om zo'n systeem aan het internet te knopen. :X

Loskoppelen van internet die hap en virus- en malwarescanner draaien. Laat dat eerst rustig zijn gang gaan voordat je andere capriolen gaat uithalen ;)

Waarom een snelle scan? Je wilt juist zo langzaam mogelijk scannen om het risico op "dingen over het hoofd zien" te voorkomen.
Als je bang bent dat er ergens kortsluiting is met het risico dat je huis afbrand ga je ook niet een snelle blik in de meterkast werpen en na 5 seconden denken, ach zie niets, zal wel goed zijn

[ Voor 24% gewijzigd door Switchie op 28-10-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik zou iemand met meer ervaring er naar kijken om een betere analyse uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Ik kijk eerst even of het er al wat beter op is geworden en zo niet dan doenik er een grote scan op

Hij start nu
al wel veel sneller op

Laat maar het is nog steeds...
Zal ik dan FF scannen??

[ Voor 33% gewijzigd door Joppie02 op 28-10-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Begin me langzaam maar zeker bij Squ1zZy aan te sluiten.
Bedoel het niet lullig, maar ik heb het gevoel dat je niet helemaal weet waar je precies mee bezig bent.
Je kunt niet alles weten, en gelukkig zijn hier veel slimme mensen die je met liefde willen helpen.
Maar het zou zeker helpen als je zelf ook maar een beetje weet wat je aan het doen bent.
Mocht het inderdaad zo zijn dat je een virus te pakken hebt, dan kun je door onzorgvuldig handelen zaken alleen maar erger maken dan ze zijn.
Long story short; zet de pc uit en roep hulp in van de slimme buurjongen of verre achterneef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Ik ben em nu opnieuw aan het instellen en ik kijk daarna wel of het geholpen heeft. Anders zoek ik wel iemand die er wel wat verstand van heeft.

Heel erg Bedankt voor alle hulp;) en fijne avond nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Joppie02 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:04:
Ik ben em nu opnieuw aan het instellen en ik kijk daarna wel of het geholpen heeft. Anders zoek ik wel iemand die er wel wat verstand van heeft.

Heel erg Bedankt voor alle hulp;) en fijne avond nog
Lijkt me verstandig.
Nogmaals, niet lullig bedoelt maar zeg het puur even uit zelfbescherming.
Als het ging om het installeren van een spelletje had ik gezegd "klooi lekker wat aan tot het werkt" maar dat risico wil je nu gewoon niet nemen. Zeker niet als er belangrijke bestanden op de computer aanwezig zijn.

"Nadeel" van een forum is dat we mensen niet aan de hand kunnen nemen. We kunnen je enkel een duwtje in de goede richting geven en zelfs daarvoor zullen we op het gegeven moment vragen naar zaken waar je ons waarschijnlijk geen antwoord op kunt geven.

Veel succes in ieder geval! En mocht je nog vragen hebben, schroom je niet om ze hier te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Nu ben ik vergeten wat te zeggen;)

Want sinds een maand geleden gebeurde hetzelfde maar dan een paar keer. Maar toen startte we de PC gewoon opnieuw op en toen was het weer over.

Maar ik wil jullie avond ook niet verpesten want ik ben de slimste ook niet ik ben ook eigenlijk nog maar 16;) maar ik wil altijd graag doen wat ik kan doen en ga net zo lang door tot ik er echt niet meer uit kan komen. Dus ik ben waarschijnlijk nog wel even bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het beeldscherm word om de 2 seconden zwart en daarna laad hij het bureaublad weer opnieuw en word weer zwart enzovoort.
Dit is dus de explorer die crashed. Dan word ie opnieuw gestart en crashed weer. Dat is wat er nu gebeurt.

Kan verschillende oorzaken hebben. Sowieso is bij een probleem als dit een herinstallatie wel aan te raden. Het lastige is dat het door van alles kan komen en met weinig kennis het lastig uit te zoeken is. Het kan door een virus komen, maar ook prima door een ander softwarematig probleem. Een hardwarematig probleem kan natuurlijk ook. Ik denk dat het makkelijkste is om Windows opnieuw te installeren, dan heb je softwarematige problemen en virussen gelijk uitgesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 28-10-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Bedankt;) ik zal kijken.

Maar gaan je bestanden en alles dan niet verloren??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Maar ik wil jullie avond ook niet verpesten want ik ben de slimste ook niet ik ben ook eigenlijk nog maar 16;) maar ik wil altijd graag doen wat ik kan doen en ga net zo lang door tot ik er echt niet meer uit kan komen. Dus ik ben waarschijnlijk nog wel even bezig.
Wees niet bang. Je verpest niemands avond. We vinden het juist gaaf om te zien dat "jongere" mensen zich interesseren en proberen te leren.

Vooral het laatste deel kunnen we altijd waarderen en zullen we alleen maar aanmoedigen. Een mogelijk virus is alleen niet het allerbeste moment om dit in praktijk te brengen ;)

Mbt de bestanden. Die wil je juist het liefste weghebben want je weet nooit waar het eventueel virus zich genesteld kan hebben. Je kunt windows "repareren" waarmee je een eventueel defect van explorer zult fixen. Eventueel zou je hiermee kunnen beginnen om te kijken of hiermee je probleem opgelost is.

Disclaimer; waardeer je doorzettingsvermogen en enthousiasme en ben best bereid je verdere duwtjes in de rug te geven maar bij deze haal ik mijn handen dan wel af van enige aansprakelijkheid mocht de muziekcollectie van je ouders ineens als sneeuw voor de zon verdwenen zijn

[ Voor 33% gewijzigd door Switchie op 28-10-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Ik zal kijken maar dat kan denk ik pas over een uurtje want hij is zich nu opnieuw aan het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat ben je precies aan het instellen? Graag wat meer informatie, liever teveel dan te weinig ;)
Denk overigens dat systeemherstel voor jou op dit moment de makkelijkste oplossing is. Als het goed is heeft dit ook enkel invloed op geinstalleerde programma's en blijven de mp3'tjes en word documenten netjes intact.

wat je ook aan het doen bent... SVP nu niet ineens denken; ik haak het af en start systeemherstel omdat Switchie het zegt...
Lekker laten draaien en laat maar weten wanneer je klaar bent ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Switchie op 28-10-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Ik weet niet precies hoe ik moet uitleggen wat ik heb geklikt maar het heet 'PC opnieuw instellen' 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joppie02 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:26:
Ik zal kijken maar dat kan denk ik pas over een uurtje want hij is zich nu opnieuw aan het instellen.
Met of zonder behoud van bestanden ? Vaak is het wel slim een eerst een backup te maken voordat je van alles gaat doen. Sowieso moet je natuurlijk eigenlijk altijd een backup hebben want HDD's en SSD's gaan gewoon soms kapot, dit nog even los van alle Crypto virussen van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:40
Ah, deze had ik vandaag ook, ik denk verkeerde windows update oid...

Ik volg hem even :)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Oke, lekker laten draaien en kick het topic maar wanneer het klaar is.
Wel even een extragratis tip van mij; zou voor de zekerheid even vragen of het verstandig is bepaalde functies op te starten. Gelukkig heb je nu gekozen voor het behoud van bestanden maar had vrees ik ook anders kunnen zijn doordat je in je enthousiasme te snel doorklikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Windows 10 heeft trouwens wel vaak veel fouten na een update maar een maand lijkt mij een beetje lang. Want het is toch een enorm bedrijf;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Joppie02 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:39:
Windows 10 heeft trouwens wel vaak veel fouten na een update maar een maand lijkt mij een beetje lang. Want het is toch een enorm bedrijf;)
Dat is onze overheid ook, je punt precies.... ? :9
Hoe ver ben je inmiddels met herstellen?

Overigens, als je sterk het vermoeden hebt dat een specifieke update de schuldige is, kun je de volgende keer ook gewoon de update ongedaan maken. Wellicht wat makkelijker.
En kleine tip voor een volgende keer; als iemand jou vraagt of je onlangs nieuwe software hebt geinstalleerd die wellicht van invloed kunnen zijn ,bedoelen we hier ook windows updates mee :)

[ Voor 35% gewijzigd door Switchie op 28-10-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Hij is nu klaar en nu moet ie windows opnieuw installeren hij is op 3%.

En ik dacht dat omdat de meeste problemen zijn altijd zo snel mogelijk opgelost met die updates;)

En ik weet niet of we vandaag hebben geüpdatet want dat gaat meestal als we em afsluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door Joppie02 op 28-10-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-09 16:03
Heb je een goede back-up? Zo niet, koop een externe usb 3.0 harddisk en maak eerst een back-up van je bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Joppie02 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:51:
Hij is nu klaar en nu moet ie windows opnieuw installeren hij is op 3%.

En ik dacht dat omdat de meeste problemen zijn altijd zo snel mogelijk opgelost met die updates;)
Als een bepaalde update bij 95% van de mensen problemen oplevert zullen ze waarschijnlijk eerst de update terugtrekken. Zijn overigens ook updates die slechts voor een kleine groep mensen problemen geeft. Denk aan specifieke hardware of software. In dit geval valt het vaak niet eens op en kan een fix een tijd op zich laten wachten.
Heb je een goede back-up? Zo niet, koop een externe usb 3.0 harddisk en maak eerst een back-up van je bestanden.
Waar was je 2 uur geleden voordat TS aan dit avontuur begon?
* krijgt spontaan zin in mosterd :P

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 28-10-2016 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joppie02
Ja het is gefixt!;) ik heb de PC opnieuw ingesteld en windows opnieuw eropgezet. En hij werkt weer. Alleen even alle programmaatjes zoals office erop zetten;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Top, goed om te lezen en blij dat je het avontuur zonder kleerscheuren bent doorgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Hey Tweakers

Ik wil jullie even laten weten dat de pc het nu nog steeds goed doet;) ook al weet ik nog steeds niet wat het probleem was.

Als het weer gebeurt weet ik jullie te vinden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ik denk als eerste dat het aan een brakke driver van je videokaart/chip lag.
Helemaal nu het probleem opgelost is (lijkt te zijn) na een windows reset.

Heb dit probleem ook eens aan de hand gehad en bleek een slechte/incompatibele driver te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door LocK_Out op 29-10-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Ter info voor als het nog eens mocht gebeuren: toevallig Norton als antivirus? Heb bij kennissen al vaker meegemaakt dat Norton de oorzaak was. Via veilige modus verwijderen, rebooten, Norton herinstalleren en die volledig updaten. En daarna werkte alles weer normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 30-10-2016 13:36 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1