VR video voor therapie

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zzik
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03 14:58
dag mensen,

Ik wil als psychotherapeut virtual reality gaan gebruik om mensen te helpen angsten (zoals angst voor groepen mensen) te overwinnen. Is het mogelijk daar zelf VR filmpjes voor te maken, bv met een Rico Theta, en die af te spelen via een PC met Oculus Rift - of liever nog, een Playstation met een VR bril? Ik zou graag zelf de filmpjes maken, zodat ik de omgeving hier in mijn werk-woonplaats kan gebruiken in de therapie. Wat zijn jullie ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat vertelde Google toen je ging [google=record VR movies] bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat zijn jouw ideeën ? Je kunt op 1001 manieren filmpjes maken, maar ik heb geen idee waar je nu niet uitkomt ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zzik
CH40S schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:04:
Wat vertelde Google toen je ging [google=record VR movies] bijvoorbeeld?
Dank, Google-en kan ik ook. Mijn vraag is wat jullie ervaringen zijn en wat ik het beste kan gebruiken. Is de kwaliteit voldoende en kan een film rechtstreeks naar de Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zzik
Herby schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:04:
Wat zijn jouw ideeën ? Je kunt op 1001 manieren filmpjes maken, maar ik heb geen idee waar je nu niet uitkomt ;)
Ik ben niet begonnen, vraag me af of ik commerciële VR films moet gaan kopen, of ze zelf kan gaan opnemen. Ik heb geen zin apparatuur te kopen en dan te zien dat de kwaliteit maar matig is. Wat ik nu vooral zie zijn VR brillen filmpjes. En spellen voor de PC en PS4 sets.
Een film zou bijvoorbeeld een half uur drukke winkelstraat kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Zzik schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Ik ben niet begonnen, vraag me af of ik commerciële VR films moet gaan kopen, of ze zelf kan gaan opnemen. Ik heb geen zin apparatuur te kopen en dan te zien dat de kwaliteit maar matig is. Wat ik nu vooral zie zijn VR brillen filmpjes. En spellen voor de PC en PS4 sets.
Een film zou bijvoorbeeld een half uur drukke winkelstraat kunnen zijn.
Punt is dat er op dit forum eigen inzet wordt verwacht en je dus met een reële probleemstelling dient te komen, vandaar dat er aan je gevraagd word wat je al gevonden hebt ;)

Hoe dan ook, ik zou beginnen met zoeken op Google, zoek uit hoe de VR films die jij voor ogen hebt kunnen worden opgenomen, weeg de kosten tegen de baten af (je zegt zelf al geen zin te hebben in matige kwaliteit) en hak de knoop door of je liever beeldmateriaal aanschaft i.p.v. het zelf op te nemen.

Mocht je nou een specifiek pakket op het oog hebben en je kan bepaalde zaken kwa kwaliteit (bijvoorbeeld opnemen in een slechtere verlichte omgeving) niet terugvinden dan is dat een goede om hier na te vragen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zzik
Herby schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:24:
[...]

Punt is dat er op dit forum eigen inzet wordt verwacht en je dus met een reële probleemstelling dient te komen, vandaar dat er aan je gevraagd word wat je al gevonden hebt ;)

Hoe dan ook, ik zou beginnen met zoeken op Google, zoek uit hoe de VR films die jij voor ogen hebt kunnen worden opgenomen, weeg de kosten tegen de baten af (je zegt zelf al geen zin te hebben in matige kwaliteit) en hak de knoop door of je liever beeldmateriaal aanschaft i.p.v. het zelf op te nemen.

Mocht je nou een specifiek pakket op het oog hebben en je kan bepaalde zaken kwa kwaliteit (bijvoorbeeld opnemen in een slechtere verlichte omgeving) niet terugvinden dan is dat een goede om hier na te vragen.
Dank, dan ga ik voor advies over hoe dit aan te pakken ergens anders naar toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zzik schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:45:
[...]

Dank, dan ga ik voor advies over hoe dit aan te pakken ergens anders naar toe.
Het is niet erg om hier advies en informatie in te winnen. Het is echter ook geen helpdesk hier, vandaar dat ef ook een eigen inzet wordt verwacht van jou als topicstarter.

Daarbij kennen we ook jouw exacte eisen- en wensenlijst niet, want wat is voor jou pas goede kwaliteit? Zit hem dat enkel in de resolutie? Hoe wil je dan het geluid? Wil je maatwerk video's (en dus laten maken) of wil je stock video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ha Zzik, het klinkt misschien een beetje lullig of ongeïnteresseerd, maar wat Herby en CH4OS hierboven al netjes hebben aangegeven is inderdaad de reden dat ik voor nu je topic sluit. Het kost anders eerst heel veel inzet van andere users hier om eerst te begrijpen wat je vraag nu precies is voordat ze jou kunnen helpen met hun ervaringen. Om het forum te 'beschermen' tegen mensen die makkelijk vragen stellen en zelf geen inzet vertonen en er een wildgroei van vraagtopics ontstaat, hebben wij als beleid dat topics moeten starten met een duidelijk onderwerp en probleemstelling.

Geloof me, het forum zou een zooitje en daardoor veel minder efectief zijn als we alle 'helpdesktopics' open zouden laten.

Nothing personal, en je bent meer dan welkom een nieuw topic te openen als je wat meer informatie kunt delen over je doel en probleem :)
Het is in ieder geval een interessant onderwerp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.