Toon posts:

Componenten compatible?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik ga mijn pc, na bijna 10 jaar trouwe dienst, upgraden. Ik heb na onderzoek / vergelijkingen een aantal producten gevonden. Mijn budget ligt nu om en nabij de 450 euro.

Het moederbord en de intell chip zijn passend (niet in CPU / GPU verhouding), de grafische kaart past op het moederbord en het geheugen is DDR4.
Wat ik alleen nog niet duidelijk heb is:
A) Passen de producten ook bij elkaar (aangezien bij aangeboden upgrade kits, bijvoorbeeld op de site van Alternate, staat vermeld dat de producten bij elkaar passen.
B ) Mis ik nog een belangrijk item voor deze samenstelling (voeding bijvoorbeeld)?
C) Hoe belangrijk is 'de toekomst'? Ik heb de B150M, H170 en Z170 moederborden vergeleken (Socket 1151) en in de toekomst wil ik mogelijk upgraden naar een i7-xxxx processor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 en op termijn Windows 10. Photoshop, Pinnacle, DVD foto architect. Games (Steam), maar voornamelijk die van voor 2014. Mogelijk dat ik nieuwe games wil gaan spelen, maar dit hoeft niet de nieuwste te zijn. Bewerkingsprogramma's, zijn voor mij belangrijker.

Wat ik wil gaan aanschaffen:
- Intel Core i3-6100, 3.7Ghz, S1151
- GigaByte GA-Z170-HD3P S1151 Z170 4xDDR4 ATX
- MSI GeForce® GTX 750 Ti 2048MB
- Kingston HyperX Savage 8GB(1x8GB) 2666Mhz CL13

Wat ik nog kan gebruiken van mijn huidige pc:
- Voeding Antec Earthwatts Model EA500 500W max.
- SDD harde schijf 64GB.
- Overige componenten als toetsenbord, beeldscherm etc.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

In theorie zou dit moeten werken maar heb nog nooit zo'n rare en ongebalanceerde build gezien. Wordt dit serieus door Alternate aangeboden als kant-en-klare update kit?

Wil best even met je meedenken over een build die wel in balans is en zonder een 3 jaar oude grafische kaart maar dan zou het helpen als je wat duidelijker kunt zijn in je wensen.
Je oppert nu een i3 maar denkt aan een i7. Gaan de 'taken' er anders uit zien dat je ineens een (veel) krachtigere cpu nodig hebt? Zo nee, 2 opties;
De i3 gaat niet aan je wensen voldoen dus jammer van het geld
De i7 is te krachtig voor jouw wensen, ook jammer van het geld :)

Verder zijn kreten als "photoshop" en "games uit 2014" ook nietszeggend.
Ga je snorretjes tekenen op de facebook foto van een oud klasgenoot of ontwerp je banieren die het lokale gemeentehuis gaan bekleden?
Speel je Angrybirds of GTA 5?

Verder denk ik, dat je beter even een schopje richting "desktop aankoopadvies" kunt aanvragen. Dit gaat wat verder dan een enkel component.

[ Voor 85% gewijzigd door Switchie op 28-10-2016 18:49 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02 22:22
De videokaart is zwaar verouderd dus je zou eerder aan een Nvidia GTX 1050/1060 of een AMD RX 460/470 denken.

De instappers GTX 1050 of de RX 460 zullen wel voldoen voor oudere titels, maar verwacht geen ultra settings op 1080p met GTA V, maar pakweg medium op nieuwste games zal makkelijk kunnen, en met oudere games zelfs hoger.

Moederbord is veel te duur, alleen van toepassing als je gaat overclocken, daarnaast kom je verder met een i5, i7 zou voor meeste mensen een overkill zijn dus tenzij je veel met Photoshop werkt kies een i5, anders een i7.

Een nieuwe SSD is wel zo slim, 120gb is het minimale ook met alleen Windows erop, ik heb een 120GB en alleen windows en paar kleine programma's erop en ik ben al door 70gb heen.

RAM van 2666Mhz is overbodig, i3 en i5 en de i7 Skylakes gaan tot 2133mhz betreffende de niet overclokbare varianten, en zelfs dan merk je niet veel verschil tussen 2133Mhz en 2666Mhz ALS het zou werken, als de CPU en de moederbord het niet ondersteunen dan clocked die 2666Mhz naar 2133Mhz, geldverspilling dus.

Als je Windows 7 hebt, ga ervoor maar als je die nog moet kopen ga dan meteen voor Windows 10.

Voor Photoshop is genoeg RAM ook wel handig, 8Gb is het minimum maar 16Gb is naar mijn mening dan slimmer.

Daarnaast, welke games ga je spelen? Voor een potje League of Legends zal zelfs de GPU van de processor aan kunnen, bespaar je geld op de videokaart die altijd achteraf erbij kan en kun je overgebleven geld elders in investeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 28-10-2016 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die ongebalanceerde kit heb ik zelf samengesteld :D

Het waren inderdaad wat algemene kreten. Ik ga binnenkort starten met een cursus DTP.

Als ik het goed begrijp is met photoshop een i5 aan te raden? En een goedkoper moederbord.

Geheugen is duidelijk. Nieuwe ssd kaart ook.

Is de gpu van de i5 krachtig genoeg om een cursus dtp aan te kunnen of is dan wel direct een videokaart aan te raden?